TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Poilsiautojams pajūryje – naujos kliūtys

2015 12 18 6:00
Karklė kas vasarą dūsta nuo milžiniškų automobilių srautų, todėl norima apmokestinti jų statymą kaimelyje. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Tarp Palangos ir uostamiesčio esančio jaukaus Karklės kaimelio bendruomenė ir aplinkosaugininkai spaudžia Klaipėdos rajono valdžią nuo kitų metų apmokestinti automobilių stovėjimą.

Teigiama, kad Karklėje įvedus naują rinkliavą už surinktus pinigus būtų galima efektyviau tvarkyti pajūrio paplūdimius ir vasarotojų itin pamėgtą gyvenvietę. „Siūlome nelaukti 2018-ųjų, kai galbūt pavyks baigti kelio palei Karklę rekonstrukciją, ir rinkliavą įvesti jau nuo kitų metų gegužės vidurio. Vasarą šis kaimelis tampa didžiule nemokama automobilių stovėjimo aikštele, kai tiek greta esančiuose Giruliuose, tiek Palangoje mešinų statymas mokamas“, – LŽ sakė Pajūrio regioninio parko (PRP) direktorius Darius Nicius.

Jeigu politikai ryšis apmokestinti automobilių stovėjimą Karklėje, pajūryje beveik nebeliks nemokamų stovėjimo vietų, nes naujas mokestis rengiamas ir Smiltynei.

Siūlo nedelsti

Pajūryje gyvenantys žmonės kelio atkarpą nuo Olando Kepurės iki Karklės kaimo šiaurinių prieigų juokais vadina kėglių keliu, nes vasarą visos pakelės užkimštos automobiliais. Apstu jų ir pačiame kaimelyje, mat čia už mašinos statymą nereikia mokėti.

„Jau seniai keliame šią problemą Klaipėdos rajono savivaldybėje, ji buvo sudariusi ir darbo grupę, tačiau reikalai vis nejuda. Manome, kad kuo greičiau reikia įteisinti mašinų stovėjimo rinkliavą gyvenvietėje ir nelaukti kelio rekonstrukcijos pabaigos. Pirmiausia siūlytume apmokestinti mašinų stovėjimą prie mūsų parko direkcijos: aikštelėse šalia jos telpa iki 200 automobilių. Dabar ten statomi ir kemperiai, kuriuose gyvenama vasarą“, – teigė D.Nicius.

PRP vadovo manymu, šį klausimą reikia spręsti jau dabar, nelaukti kitos vasaros sezono, nes tuomet bus per vėlu. „Pagrindiniai tikslai, kodėl reikia rinkliavos, yra keli: pirmiausia, dalis surinktų pinigų galėtų būti investuojami į pačios Karklės tvarkymą, infrastruktūros gerinimą bei paplūdimių priežiūrą. Kitas dalykas – būtų įdarbintas eismo kontrolierius, kuris efektyviau reguliuotų mašinų srautų pasiskirstymą. Dabar policija fiziškai nepajėgi kasdien tikrinti nedrausmingų vairuotojų“, – svarstė jis.

Esą chaotiško automobilių statymo ir kiemų jais užkimšimo problema greitai buvo išspręsta įteisinus mokamą automobilių stovėjimą Klaipėdoje. „Karklėje nereikėtų ir labai didelių investicijų: pradžioje užtektų poros parkomatų ir vieno kontrolieriaus. Tačiau ir tai duotų efektą, nes nuolat dirbtų žmogus, atsakingas už eismo priežiūrą. Jis neleistų įsivyrauti chaosui, kuris nuolat kyla vasarą. Vėliau būtų galima apmokestinti ir kitas zonas Karklėje, aikštelę prie Olando Kepurės. Reikia tik politinės valios ir apsisprendimo“, – tikino jis.

Už mokamą automobilių stovėjimą pasisako ir Karklės bendruomenė, kuri taip pat nėra patenkinta, kad poilsiautojų mašinomis užkimštos tarpuvartės, kiemai ir gatvės. Svarstomi įvairūs mokėjimo už automobilio statymą variantai. Vienų karkliškių teigimu, užtektų taikyti analogišką tarifą kaip ir Giruliuose: 1 valanda – 0,3 euro. Kitų manymu, Karklėje reikėtų imti po 0,6 euro.

Atlieka skaičiavimus

Tai, kad mašinų stovėjimo Karklės kaimelyje klausimas nėra laužtas iš piršto, galima įsitikinti išsiaiškinus užkulisinius veiksmus. Pasirodo, neoficialų prašymą apskaičiuoti rinkliavos įvedimo ir sistemos administravimo išlaidas paprašyta Klaipėdos mieste parkomatų priežiūrą vykdančios VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“. Šios įstaigos direktorius Gintaras Neniškis LŽ patvirtino, kad gautas toks prašymas, todėl šiuo metu atliekami skaičiavimai. „Mūsų paprašė sudaryti verslo planą: kiek atsieitų sistemos administravimas ir per kiek laiko atsipirktų investicijos. Gavome pasiūlymą išanalizuoti ir mokamo automobilių stovėjimo Karklėje administravimą ištisus metus, tačiau jau dabar manome, kad toks variantas neracionalus. Tikslingiau būtų automobilių statymą apmokestinti vasaros sezono metu, nuo gegužės vidurio iki rugpjūčio vidurio“, – teigė jis.

Klaipėdos rajono administracijos direktorius Sigitas Karbauskas LŽ taip pat patikino, kad pasiūlymas Karklėje įvesti rinkliavą vairuotojams vertinamas teigiamai. „Tačiau tos aikštelės, žemė prie PRP direkcijos mums nepriklauso. Jei gautume tą teritoriją panaudai, galėtume ten įvesti ir administruoti rinkliavą. Nepaisydamas tokio niuanso, iš principo manau, kad stovėjimą Karklėje reikia apmokestinti. Kad ir nuo kitų metų. To nori ir patys karkliškiai, ir aplinkosaugininkai“, – sakė jis.

Valdininkas patikslino, kad „Klaipėdos keleivinio transporto“ paprašyta pagalbos dėl sukauptos patirties administruojant sistemą uostamiestyje. „Svarstėme apmokestinti ir prie Olando Kepurės esančią aikštelę, kurioje telpa 23 automobiliai ir autobusas, tačiau dėl per mažo vietų skaičiaus tai daryti būtų per brangu. Svarstyta ten įrengti net dviaukštę aikštelę, bet ir tai per brangu, kainuotų apie 150 tūkst. eurų. Todėl bent pradžioje galima kalbėti apie mokamą stovėjimą pačioje Karklėje, o vėliau – ir kompleksišką rinkliavos taikymą nuo Olando Kepurės iki šiaurinės kaimelio ribos“, – teigė jis.

Manoma, kad rinkliavos įvedimas leistų papildomų pinigų užsidirbti ir vietos gyventojams, kurie yra įsirengę mokamas privačias automobilių stovėjimo aikšteles. Tačiau jomis poilsiautojai dar nesinaudoja, mat kol kas mašinas dykai galima statyti pačioje Karklėje.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"