TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Ragina vaduoti Karklę iš eismo chaoso

2014 11 25 6:00
Plento nuo Girulių iki Karklės kaimo ruožas vasarą labiau primena didžiulę pailgą mašinų stovėjimo aikštelę. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotraukos

Klaipėdos rajono politikai ėmė diskutuoti apie būtinybę apmokestinti automobilių stovėjimą pajūrio Karklės kaimelyje. Vasarą čia tvyro tikras chaosas: mašinos paliekamos abiejose kelio pusėse, sudaromos avarinės situacijos pėstiesiems ir dviratininkams, o policija viena kovoti su netvarka nepajėgi.

„Manome, kad tikslinga tiesiog įvesti mokamą automobilių stovėjimą pačioje Karklėje. Tuomet būtų paskirti kontrolieriai, kurie valdytų situaciją, registruotų pažeidėjus. Galbūt kiltų ir privačių iniciatyvų įrengti papildomų, tačiau mokamų mašinų aikštelių. Kadangi dabar mokėti už stovėjimą nereikia, žmonės palieka automobilius kur tik nori“, - LŽ sakė Pajūrio regioninio parko (PRP) direktorius Darius Nicius.

Užkemša kelią

Plento nuo Girulių iki Karklės kaimo ruožas vasarą išties labiau primena didžiulę pailgą mašinų stovėjimo aikštelę. Nors ten pastatyti kelio ženklai, leidžiantys automobilius statyti tik vienoje kelio pusėje, retas kuris vairuotojas to paiso.

Nuo Olando Kepurės iki pat Karklės nusidriekia virtinės pakelėje pastatytų mašinų, o greitis palyginti siaurame kelio ruože - 90 kilometrų per valandą. Todėl važiuoti plentu pavojinga ir automobilių vairuotojams, ir juo riedantiems dviratininkams. Pavojus taip pat kyla pėstiesiems.

„Yra įrengta automobilių stovėjimo aikštelė prie Olando Kepurės, tačiau joje visos mašinos netelpa. Žmonės stato automobilius pakelėje, užkemša kelią. Tokia pat situacija ir pačioje Karklėje - ten mašinų pristatyti visi pakampiai, nes dviejose legaliose stovėjimo aikštelėse netelpa visų atvykstančiųjų į paplūdimius prie jūros automobiliai“, - kalbėjo D. Nicius.

Policija nesusitvarko

Anot PRP direktoriaus, net Klaipėdos rajono policijos pareigūnai yra pripažinę, kad kasdien reaguoti į pranešimus apie Kelių eismo taisyklių pažeidimus tarp Girulių ir Karklės neįmanoma, nes tektų bausti kone po šimtą vairuotojų per dieną.

„Policija fiziškai nepajėgi suvaldyti situacijos, pareigūnams atvykti iš Gargždų yra toloka. Jei Klaipėdos rajono merija įteisintų mokamą stovėjimą Karklėje, būtų paskirti ir kontrolieriai. Jie ne tik tikrintų, ar vairuotojai susimokėjo, bet ir galėtų talkinti policijai - registruoti pažeidimus tame avaringame ruože. Kartu būtų bent formaliai paskirti teritorijos prižiūrėtojai“, - tvirtino PRP vadovas.

Esą dabar rajono merija sugeba tik nusamdyti kelias šiukšlių Karklėje ir jos paplūdimiuose rinkėjas bei išvežti poilsiautojų paliktas atliekas. „Prieš porą metų vienas karkliškis savo sklype buvo įrengęs privačią mokamą automobilių aikštelę, bet per visą sezoną sulaukė tik vieno kliento, nes mašinas visur galima statyti nemokamai. Jei zona būtų apmokestinta, tai paskatintų žmones į Karklės paplūdimius atvykti ir viešuoju transportu. Pajūryje sumažėtų automobilių“, - įsitikinęs D. Nicius.

Mokamo mašinų stovėjimo Karklėje, pasak jo, pageidautų ir patys gyventojai, nes atvykėliai užstato tarpuvartes, šalikeles, išvažiavimus. Apskaičiuota, kad Karklėje galėtų būti įrengta stovėjimo aikštelių 300 automobilių, o dabar yra vietų vos kelioms dešimtims.

„Už surinktas lėšas būtų galima prižiūrėti tas aikšteles ir paplūdimius. Juk pinigų šiems darbams rajono merijai visada stinga“, - pabrėžė PRP direktorius.

Meras nusiteikęs skeptiškai

Mokamo mašinų stovėjimo aikštelių įrengimo ir tvarkos galimybės neseniai aptartos per Klaipėdos rajono savivaldybės Turizmo tarybos išvažiuojamąjį posėdį. Klausimas bus svarstomas politiniu lygiu. Tačiau politikai prieš artėjančius savivaldos rinkimus vargu ar ryšis įteisinti naują rinkliavą.

Pasak Klaipėdos rajono mero Vaclovo Dačkausko, vien vadinamieji parkomatai rajono merijai atsieitų pusę milijono litų. „Neverta kišti pinigų. Yra parengtas trijų kilometrų kelio ruožo nuo Olando Kepurės iki Karklės pabaigos techninis projektas. Jame numatytas ir plento platinimas, ir dviračių takas, ir apšvietimas, ir naujos mašinų stovėjimo aikštelės pakelėje. Tikimės, kad pavyks gauti 14 mln. litų šiam projektui iš Europos Sąjungos struktūrinių paramos fondų 2014-2020 metų finansavimo laikotarpiu. Jei 2015-aisiais įrengtume parkomatus, įteisintume naują rinkliavą, po kelerių metų tektų viską naikinti. Kam dubliuoti?“ – LŽ komentavo jis.

Esą tikslingiausia būtų uždrausti statyti mašinas abipus plento. „Tada ir problemų kiltų mažiau. Bet policija rado motyvų, kodėl negalima visiškai uždrausti statyti mašinų pakelėje. Todėl nemanau, kad siekis apmokestinti automobilių stovėjimą Karklėje yra tikslingas. Reikėtų daugiau dirbti dėl to plento ruožo rekonstrukcijos“, - siūlė meras V. Dačkauskas.

Beje, nuo kitų metų kovo 1-osios bus apmokestintas lankymasis PRP teritorijoje - reikės įsigyti 1 eurą kainuosiantį lankytojo bilietą. „Šis bilietas nebus privalomas, tačiau jei žmogus naudosis mūsų infrastruktūra, turės susimokėti“, - paaiškino D. Nicius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"