TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Regatą uostamiestyje baigė Burių paradas

2009 08 04 0:00
Nuotrauka: ©"Lietuvos žinios"

Keletą dienų puošę Klaipėdos uostą ir suteikę jam tikro europietiško uosto dvasios, regatos "The Tall Ships' Races 2009" burlaiviai vakar išplaukė.

Vakar iškilmingu Burių paradu penkiolika metų laukta didžiųjų burlaivių regata "The Tall Ships' Races" baigėsi. Atsisveikinti su keturias dienas uosto krantines puošusiais laivais panoro dešimtys tūkstančių klaipėdiečių ir miesto svečių. Išlydėti laivus žmonės rinkosi ant uostamiesčio pastatų stogų, pietinio ir šiaurinio molų, Smiltynės ir Melnragės pliažuose. Dėl didelio smalsuolių antplūdžio visi keliai, vedantys į Melnragę, buvo tiesiog užkimšti automobilių.

Pasuko į savo uostus

Burių paradas truko apie keturias valandas ir buvo vienas įspūdingiausių iš visų regatos ir Jūros šventės renginių. Pirmasis rikiuotėje plaukė labiausiai šventės svečius dominęs vienas didžiausių pasaulyje mokomųjų rusų burlaivių "Sedov". Vieno šio 108 metrų ilgio barko burių plotas yra daugiau nei 4 tūkst. kvadratinių metrų, tačiau kiek burių bus pakelta priklausė nuo oro sąlygų.

Daugelis susirinkusiųjų buvo šiek tiek nusivylę, nes tikėjosi, jog laivai iškels bures dar uosto akvatorijoje. Tačiau didieji burlaiviai iš uosto išplaukė įjungtais varikliais, o bures išskleidė tik nutolę nuo kranto 4 jūrmyles.

"Tokiems burlaiviams plaukti pakeltomis burėmis Klaipėdos uostas yra per mažas. Laivus neša srovė, jeigu dar būtų iškeltos burės, tai juos sunku būtų suvaldyti", - sakė uosto kapitono pirmasis pavaduotojas Adomas Alekna.

Rikiuotis iškilmingai atsisveikinti su uostu laivai pradėjo dar prieš vidurdienį. Jie buvo suskirstyti į aštuonias grupes po daugiau nei dešimt laivų. Kiekvieną grupę uosto vartų link vedė vienas didysis burlaivis.

Atviroje jūroje iškėlę visas bures regatos dalyviai praplaukė pro Lietuvos karinių jūrų pajėgų laivą "Jotvingis", kuriame buvo regatos vadovai bei svečiai, ir atsisveikino. Priėmęs paradą "Jotvingis" grįžo į Klaipėdą, o regatos burlaiviai - pasuko į savo uostus.

Grįš po 7 metų?

Šiemet regatoje "The Tall Ships' Races" dalyvavo 99 burlaiviai iš 18 šalių ir 2,6 tūkst. įgulų narių. Daugiau kaip pusė pastarųjų sudarė ne profesionalūs buriuotojai, o jaunimas. Tai vienas svarbiausių šios regatos principų.

Regatos organizatoriai pagyrė klaipėdiečius už puikią organizaciją ir burlaivius priėmusiam uostui neturėjo jokių priekaištų. Priešingai, juos labai nustebino, kad į kiekvieną jų pastabą ar pageidavimą būdavo reaguojama žaibiškai. Regatos pirmininkas Christeris Samuelssonas gyrė klaipėdiečius, laivus sutikusias bei išlydėjusias tarnybas bei regatos savanorius už puikų darbą.

Regata startavo Lenkijos mieste Gdynėje. Pirmasis tarpinis finišas buvo Sankt Peterburge (Rusija). Antrasis finišas - Suomijos Turku uoste, iš kur startavo 99 laivai. Į Klaipėdą jie plaukė aplenkdami Gotlando salą iš vakarinės pusės. Tačiau burlaiviams vėjas nebuvo labai palankus, todėl lenktynių sparta buvo lėtesnė nei tikėtasi. Daug laivų, tarp kurių buvo ir didžioji dalis didžiųjų, A klasės, burlaivių, vien burėmis finišo nepasiekė. Jiems teko įjungti variklius, tačiau dėl to jų rezultatai nebuvo įskaitomi.

Atplaukę į Klaipėdą ne visi burlaiviai stovėjo prisišvartavę, o įgulos lipo į krantą linksmintis. Kai kurie savo denius išnuomojo kelių pasiturinčių firmų ir organizacijų pobūviams, o kiti mielai plukdė svečių svitas į jūrą. Tiesa, ne už ačiū: 4 valandų kelionė tokiu burlaiviu kainavo 5 tūkst. eurų (per 17 tūkst. litų).

Paklaustas, ar "The Tall Ships' Races" dar kada užsuks į Klaipėdą, regatos direktorius Peteris Newelas atsakė, jog artimiausia tokia tikimybė gali būti per 2016 metų regatą. "Iki tos datos jau turime finišo renginius organizuoti norinčių uostų paraiškas. Jei Klaipėda vėl nori teikti paraišką - artimiausia data yra 2016-ieji".

Tačiau neišvengta ir nemalonių akibrokštų. Į Klaipėdą atplaukusi vienos Suomijos jachtos įgula neturėjo kur dėti tvarkingai surūšiuotų šiukšlių. Uoste jų laukė tik bendri atliekų konteineriai.

Liko tuščios krantinės

Ne vienas klaipėdietis išlydėdamas burlaivius ir žvelgdamas į ištuštėjusias krantines liūdnai atsiduso, nežinia, ar dar kada nors mūsų uoste pamatysime dangų remiančius burlaivių stiebus.

Uostamiesčiui išlydėjus burlaivius, regatos "The Tall Ships' Races" vadybininkas Kipras Paldauskas sakė, kad ir renginio organizatoriai, ir svečiai atsisveikino kupini gerų įspūdžių.

"Tokio masto renginyje visiškai išvengti nesklandumų sunku, kažkas pavyksta geriau, kažkas - blogiau, tačiau šia regata labai džiaugiamės. Žinoma, daug ką lėmė mūsų savanorių indėlis, darniai dirbo visos tarnybos, stengtasi dėl bendro tikslo. Tad rezultatas nenuvylė", - teigė K.Paldauskas. Vadybininko nuomone, iki galo regatos reikšmę suvoksime tik praėjus tam tikram laikui. Gaila, bet kitos "The Tall Ships' Races" Klaipėda sulauks negreitai - galbūt tik po septynerių metų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"