TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Reklamos veidas – Kauno valdžios atstovė

2016 03 23 6:00
"Vieningo Kauno" atstovė ir laikinosios sostinės tarybos narė Rasa Šnapštienė taip "personalizuoja" savivaldybės socialinę reklamą. Kristinos Kučinskaitės nuotrauka

Kauno tarybos opozicija aiškina, kad prisidengdama noru propaguoti miestiečių iniciatyvumą valdančioji dauguma iš tiesų reklamuoja jai priklausančią ne itin žinomą politikę. Tuo metu laikinosios sostinės valdžia tokius kaltinimus atmeta, o meras Visvaldas Matijošaitis nekomentuoja situacijos, į kurią neva nesantis įsigilinęs.

Programos „Iniciatyvos Kaunui“ reklamos kampanija lauko stenduose pradėta vasario 15 dieną. Iš pradžių tam naudoti 32 stendai. Šios programos reklama savivaldybės specialios komisijos buvo pripažinta kaip miesto informacija, todėl stendus valdančios įmonės ją nemokamai skelbdavo įrenginiuose, kurie nebuvo užimti komercinės reklamos. „Iniciatyvos Kaunui“ plakatai būdavo nukabinami ten, kur atsirasdavo būtinybė stendus naudoti įprastai reklamai.

Pasigenda etikos

„Viskas skamba gražiai – reklamuojamos iniciatyvos Kaunui. Komisija nusprendė, kad tai – socialinė reklama, kuri miestui nieko nekainuoja. Bet tai – tik išorinė pusė. Tie, kurie matė tą reklamą, neabejoja, kad prisidengiant miestui esą naudinga akcija kauniečiai supažindinami su viena iš valdančiajai daugumai priklausančių tarybos narių“, – sakė Kauno tarybos opozicijos lyderis, buvęs miesto meras Andrius Kupčinskas.

Andrius Kupčinskas: "Savivaldybės programos reklaminiu veidu padaryti vieną tarybos narių - neetiškas žingsnis." /LŽ archyvo nuotrauka

Programos „Iniciatyvos Kaunui“ reklaminiu veidu tapo organizacijai „Vieningas Kaunas“ priklausanti tarybos narė Rasa Šnapštienė. Jos atvaizdas užima didžiąją informacinio plakato, turinčio propaguoti iniciatyvumo idėją, dalį. A. Kupčinsko teigimu, plačiajai visuomenei R. Šnapštienė nėra žinomas žmogus. Esą Kauno technologijos universiteto Socialinių mokslų fakulteto Viešojo administravimo katedros vedėja ir docentė gali būti geriau pažįstama tik akademinės bendruomenės atstovams.

„Tad aiškinti, jog į iniciatyvą labiau atkreipiamas dėmesys, kai ją propaguoja nelabai žinomas žmogus, nėra protinga. Juk reklamos veidas turi būti ne eilinis, o savo išvaizda, gebėjimais išsiskiriantis bei visuomenės lengvai atpažįstamas žmogus“, – sakė konservatorius.

Valdančioji dauguma, kurios branduolį sudaro „Vieningo Kauno“ atstovai, A. Kupčinsko teigimu, turi vos kelerius metus tarp miestiečių išpopuliarinti tuos politikos naujokus, kurių veidai kol kas su niekuo nesiejami. „Tai daryti stengiamasi bet kokia kaina ir akivaizdu, kad tam ieškoma pasiteisinimo“, – aiškino buvęs Kauno vadovas.

A. Kupčinskas įsitikinęs, kad savivaldybės programos reklaminiu veidu padaryti vieną tarybos narių – neetiškas žingsnis, nes galimybė reklamuotis turėtų būti suteikta ir kitiems politikams, kurie priklauso ne tik valdančiajai daugumai, bet ir opozicijai.

Meras nieko nežino

Kauno mero V. Matijošaičio atstovo spaudai Tomo Grigalevičiaus paprašius, kad miesto galva įvertintų reklamos kampaniją, kurioje išimtinė viešumo erdvė suteikta vienai valdančiosios daugumos atstovei, sulaukta atsakymo, jog to padaryti neįmanoma, nes meras nėra susipažinęs su šia situacija.

Atsakymus į LŽ klausimus atsiuntė Kauno miesto savivaldybės tarybos ir mero sekretoriato Ryšių su visuomene poskyrio vedėja Aušra Kriaučiūnaitė-Partikienė. Rašte dėstoma, kad programos „Iniciatyvos Kaunui“ reklama buvo iškabinta tik tuose stenduose, kuriuose tuo metu nebuvo skelbiama komercinė reklama, todėl plakatai „pasiskirstė“ po įvairius miesto mikrorajonus. Informacijos, keliuose stenduose šiuo metu publikuojama programos „Iniciatyvos Kaunui“ reklama ir ar jos apskritai dar esama, savivaldybė neturi.

Siekta efektyvumo

LŽ adresuotame elektroniniame laiške, pasirašytame A. Kriaučiūnaitės-Partikienės, teigiama, jog įvairūs moksliniai tyrimai ne kartą yra patvirtinę, kad reklamos kampanijos kur kas efektyvesnės, kai jos būna suasmenintos. „Tai galėtų patvirtinti bet kuris reklamos ar rinkodaros specialistas. Būtent todėl ir buvo nuspręsta šią reklamos kampaniją personalizuoti, tai yra programą „Iniciatyvos Kaunui“ reklamuoti pasitelkus žinomą veidą“, – dėstoma atsakyme.

Anot jos, Kauno miesto tarybos Valdymo ir bendruomenių komiteto pirmininkė R. Šnapštienė yra programos „Iniciatyvos Kaunui“ iniciatorė ir koordinatorė. Būtent todėl ji ir tapo reklamos kampanijos veidu.

„Pasirinkus neutralų vaizdą kampanijos efektyvumas būtų buvęs kur kas mažesnis. Savivaldybės vykdomų programų, kurios skirtos visiems kauniečiams ir bendruomenei įtraukti, reklamos kampanijas pavadinti neetiškomis būtų tikrai sunku. Lygiai taip pat būtų sunku pavadinti neetišku ir faktą, jog konkretus žmogus sutiko tapti tam tikros kampanijos veidu, kad kampanija taptų efektyvesnė“, – pabrėžiama rašte.

Su pačia R. Šnapštiene LŽ vakar susisiekti nepavyko – jos mobilusis telefonas buvo išjungtas. Beje, šią kadenciją valdančioji dauguma riboja žurnalistų galimybes tiesiogiai bendrauti ir su merijos valdininkais, ir su tarybos nariais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"