Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Rinkliava už parkavimą sostinėje – pagal kelio ženklus

 
2017 02 22 11:30
Parkomatai yra tik priemonė rinkliavai surinkti, o pačiam mokamo stovėjimo faktui įtvirtinti, pasirodo, užtenka ir kelio ženklų.
Parkomatai yra tik priemonė rinkliavai surinkti, o pačiam mokamo stovėjimo faktui įtvirtinti, pasirodo, užtenka ir kelio ženklų. Lietuvos žinių archyvo nuotraukos

Vasario pradžioje Vilniaus tarybai priėmus sprendimą dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą sostinėje tvarkos keitimo, kuriuo nuo kovo 1 dienos nutarta gerokai išplėsti rinkliavos zonas, vilniečiai stebisi: ar tikrai įmanoma imti mokestį už mašinos parkavimą nesukūrus infrastruktūros?

Projektą įgyvendinanti Vilniaus miesto savivaldybės įmonė (SĮ) „Susisiekimo paslaugos“ informavo „Lietuvos žinias“, kad pagrindiniai pokyčiai įgyvendinant sostinės tarybos nutarimą susiję su vadinamosios mėlynosios (M) zonos ribų miesto senamiestyje išplėtimu.

Tačiau kartu Vilniuje atsiras ir naujų zonų, kuriose anksčiau automobilių parkavimas buvo neapmokestinamas, bet nuo kovo 1-osios jau gali būti imama rinkliava. Tai – Žvėryno mikrorajonas, Vingio parko ir Ozo parko (arba „Siemens arenos“) prieigos. Čia drieksis žalioji (Ž) zona. Jai jau dabar priklauso didelė dalis Neries upės dešiniajame krante esančio centro.

Bet šiuo metu Vilniaus teritorijose, kurios bus įtrauktos į rinkliavos zonas jau kitą savaitę, nėra nei kelio ženklų, nei parkomatų. O juk jiems įrengti reikia nemažai investicijų ir kur kas daugiau laiko, nei jo liko iki kovo 1-osios. Kaip tada sumokėti už mašinos statymą?

„Situacija gali atrodyti paini“, – atsakyme dienraščiui pripažino ir „Susisiekimo paslaugos“.

Be didelių investicijų

Agnija Frejerė: "Kai kelio ženklai jau stovi, mokėti rinkliavą privalu net tuo atveju, jei nėra parkomatų."
Agnija Frejerė: "Kai kelio ženklai jau stovi, mokėti rinkliavą privalu net tuo atveju, jei nėra parkomatų."

Įmonės pranešime nurodoma, kad parkomatai – tik priemonė rinkliavai surinkti, o pačiam mokamo stovėjimo faktui įtvirtinti, pasirodo, užtenka ir kelio ženklų. „Kelio ženklas yra būtinas, tik tada pastatomi parkomatai“, – atsakė SĮ į dienraščio paklausimą, kaip bus mokama už mašinų statymą išplėstose rinkliavos zonose.

Teigiama, jog kol kas ketinama atnaujinti dalį kelio ženklų Vilniaus senamiesčio M zonoje. „Dėl pokyčių, kuriuos įgyvendinsime nuo kovo 1-osios, naujų parkomatų nebus įrengiama. Planuojama pakeisti apie 40 papildomų informacinių lentelių, esančių prie kelio ženklų mėlynojoje zonoje“, – komentavo „Susisiekimo paslaugos“.

Esą Vilniaus tarybos sprendimas įvesti rinkliavą naujose miesto zonose, kuriose nėra infrastruktūros, nereiškia, kad mokestis ir bus pradėtas rinkti nuo numatytos datos, šiuo atveju – nuo kovo 1-osios. Tose sostinės centro vietose, kur rinkliava už automobilių parkavimą iki šiol nebuvo renkama ir ten nėra infrastruktūros, anot SĮ, mokėti už mašinos stovėjimą reikės tuomet, kai atsiras to reikalaujantys kelio ženklai. Kada jie bus įrengti, įmonė dar negali atsakyti. Neva Vilniaus tarybos sprendimas išplėtė rinkliavos zonas, o kada bus ji pradėta rinkti į tas zonas įtrauktose gatvėse, yra „visiškai skirtingi dalykai“.

„Kad būtų dar aiškiau, rinkliava iš niekur nieko negali būti renkama. Tam reikia įtraukti gatvę į rinkliavos zoną. Jeigu, tarkime, gatvė X priklausė Ž zonai ir joje buvo renkama rinkliava pagal žaliajai zonai nustatytus tarifus, pakeitus zoną iš žaliosios į geltonąją (G), bus imamas G zonoje taikomas mokestis. Tačiau jei gatvė X apskritai naujai įtraukiama į rinkliavos zoną, tai dar nereiškia, kad joje iškart bus renkama rinkliava. Nebent tam yra būtinybė. Bet apie tokią būtinybę paminime, kai gatvė X įtraukiama į rinkliavos zoną. Turime du procesus, kurie įteisina mokamą stovėjimą. Šiokios tokios painiavos yra, bet mes ir minime, kad apie pradedamą rinkti rinkliavą informuosime atskirai“, – pažymėjo „Susisiekimo paslaugų“ atstovai.

Parkomatai yra tik priemonė rinkliavai surinkti, o pačiam mokamo stovėjimo faktui įtvirtinti, pasirodo, užtenka ir kelio ženklų.

Iki artimiausio parkomato – kilometras

„Pagal šiuo metu galiojantį Rinkliavų įstatymą, užtenka vietos savivaldybės tarybos sprendimo ir iš anksto numatytose vietose pastatytų kelio ženklų, kad miestų atsakingos tarnybos galėtų pradėti rinkti mokestį už automobilių stovėjimą. Kai ženklai įrengti, mokėti rinkliavą privalu net ir tuo atveju, jei nėra kaip, t. y., jei neįrengti parkomatai. Vilniuje galima sumokėti keliais būdais – nusipirkus išankstinį parkavimo leidimą, naudojantis išmaniosiomis programėlėmis ir pan.“, – aiškino advokato padėjėja Agnija Frejerė.

O ką daryti iš kitų vietovių atvykusiems vairuotojams, kuriems nėra prasmės nei pirkti nuolatinių parkavimo leidimų, nei diegti vilniečių naudojamų programėlių savo išmaniuosiuose įrenginiuose, ir net „neprivaloma“ tokiais naudotis? „Galima palikti mašiną stovėjimo vietoje ir nueiti iki artimiausio parkomato“, – patarė A. Frejerė.

Bet jei kelias iki artimiausio Ž parkomato, pavyzdžiui, pastatant automobilį tolimiausioje Vilniaus Žvėryno gatvėje, gali siekti kilometrą ar daugiau? „Tada pasiūlyčiau mašina nuvažiuoti iki mokėjimo įrenginio, iš anksto susimokėti, paskui grįžti ir pastatyti ją laisvoje vietoje. Tai vis tiek geriau, negu gauti baudą nesumokėjus rinkliavos, tiesa?“ – užsiminė A. Frejerė.

Vilniaus savivaldybė tvirtina, kad rinkliavų zonos išplečiamos norint surinkti papildomų lėšų parkavimo infrastruktūrai gerinti – automobilių stovėjimo aikštelėms, vietoms tvarkyti. Iš gautų pajamų taip pat ketinama finansuoti viešojo transporto sistemą, dviračių infrastruktūra, užtikrinti eismo saugumą.

Tačiau aišku ir tai, kad iki šiol neapmokestintose sostinės gatvėse daugėja įstaigų ir biurų, kurių darbuotojai stato jose mašinas. Vien Žvėryno mikrorajone įsikūrusioje Nacionalinėje mokėjimo agentūroje prie Žemės ūkio ministerijos dirba keli šimtai žmonių. „Ozo“ prekybos centras ir „Siemens Arena“ irgi yra tapę visuotinės traukos objektais. Nekilnojamojo turto bendrovės „Ober-Haus“ duomenimis, 2016 metų viduryje Žvėryne jau buvo 7500 kv. m ploto modernių biurų. Ateityje jų padvigubės – vien šiais metais statytojai planuoja pateikti rinkai 34,9 tūkst. naudingo ploto biurų. Be to, šalia Vingio parko ketinama statyti didelį bendrovės „Maxima LT“ prekybos centrą.

Modesta Gusarovienė: „Centrinėje miesto dalyje dirbančius gyventojus skatiname į darbą vykti viešuoju transportu, dviračiu ar kitomis priemonėmis."
Modesta Gusarovienė: „Centrinėje miesto dalyje dirbančius gyventojus skatiname į darbą vykti viešuoju transportu, dviračiu ar kitomis priemonėmis."

Viešojo transporto maršrutų nekeis

SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė garantavo, kad Vilniaus gyventojai ir svečiai tikrai sužinos, nuo kada bus pradėta imti rinkliava naujai išplėstose zonose. „Pranešimai apie vietinės rinkliavos pokyčius pateikiami įvairiais informaciniais kanalais: per žiniasklaidą, socialinius tinklus, radijo eterį ir kitaip. Gyventojai taip pat informuojami skelbimais daugiabučių laiptinėse, per namų administratorius, bendrijas“, – vardijo įmonės vadovė.

Šiuo metu brangiausiai Vilniuje moka tie vairuotojai, kurie mašinas stato mėlynojoje zonoje – M rinkliavos dydis siekia 1,80 euro (nuo kovo 1-osios – 2,5 euro) už valandą. Rinkliava Ž zonoje sudaro 0,30 euro, raudonojoje (R) ir geltonojoje sostinės senamiesčio zonose reikia mokėti atitinkamai 0,60 ir 0,90 euro (nuo kovo 1-osios – 2,5 euro) už valandą.

M. Gusarovienės teigimu, išankstinis leidimas mėnesį statyti automobilį Ž zonoje kainuoja 33 eurus.

„Susisiekimo paslaugos“ labai ragina vilniečius naudotis viešuoju transportu. „Centrinėje miesto dalyje dirbančius žmones skatiname vykti į darbą viešuoju transportu, dviračiu ir kitomis priemonėmis arba statyti automobilius toliau nuo centro esančiose pigesnėse ar nemokamose stovėjimo vietose. Vilniaus mieste numatyta ir kita naujovė – planuojama diegti „Park and Ride“ aikšteles, kuriose vairuotojai galės palikti automobilius ir toliau keliauti viešuoju transportu. Tokios aikštelės bus prie pagrindinių arterijų, vedančių į centrinę miesto dalį ir kur yra patogus susisiekimas viešuoju transportu“, – atskleidė „Susisiekimo paslaugų“ vadovė. Tačiau kada atsiras tie seniai žadami objektai, dar nežinoma. M. Gusarovienė pridūrė, kad miesto viešojo transporto maršrutai šiuo metu nebus keičiami.

FAKTAI – Lengvatos neįgaliesiems ir elektromobiliams

Parkavimo zonų ribose gyvenantiems vilniečiams taikomos rinkliavos lengvatos. Žmonės, deklaravę savo gyvenamąją vietą rinkliava apmokestintoje teritorijoje, turi galimybę įsigyti lengvatinius leidimus automobiliui statyti mokamose vietose. Jie tai gali padaryti internetu www.parking.lt arba SĮ „Susisiekimo paslaugos“ klientų aptarnavimo centruose Vilniuje.

Parkavimo leidimo kaina priklauso nuo rinkliavos zonos. Pavyzdžiui, Ž zonos metinis leidimas pirmam automobiliui statyti kainuoja 7,2 euro, antram – 8,7 euro per mėnesį.

Elektromobilių vairuotojai, sumokėję 40 eurų metinį mokestį (nuo kovo 1-osios), savo mašinas gali palikti visose sostinės rinkliavų zonose esančiose mokamose stovėjimo vietose.

Neįgalieji, turintys neįgalių asmenų automobilių statymo kortelę, irgi gali nemokamai statyti automobilius visose mokamose vietose. Bet „Susisiekimo paslaugos“ primena, kad tiek elektromobilių vairuotojams, tiek neįgaliesiems negalima statyti savo transporto priemonių rezervuotose stovėjimo vietose, o taip pat ten, kur stovėti draudžia Kelių eismo taisyklės.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"