TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Rusijos pasienyje eilės išgaravo

2013 03 25 6:00
Nuo praėjusių metų pradžios, kai buvo gauta mobili degalų kiekio matavimo įranga, galimybės patikrinti lengvuosius automobilius padidėjo. /Muitinės departamento nuotrauka

Jau kuris mėnuo Kaliningrado srities pasienyje beveik nėra lengvųjų automobilių eilių. Jeigu jos ir susidaro, per valandą ar kitą ištirpsta.

Muitininkai teigia, jog tai lėmė sugriežtinta norinčių kirsti valstybės sieną lengvųjų automobilių vairuotojų patikra. Šie pripažįsta, kad Lietuvos muitininkai tapo itin priekabūs.

Renkasi Lenkiją

Mūsų šalies gyventojus vykti į Kaliningrado sritį vis dar vilioja gerokai pigesni degalai ir cigaretės, nors tos prekės nuo 2013-ųjų šiek tiek pabrango. Ne vienus metus gretimoje valstybėje nuolat besilankantis marijampolietis Juozas L. LŽ sakė, kad važinėti pigesnių prekių jam dar apsimoka. "Benzino, rūkalų ar vaistų savo šeimai ir artimiausiems žmonėms tikrai parsivežu. Jų neparduodu, bet mainau į tai, ko man reikia", - aiškino vyras.

Anot marijampoliečio, kaskart grįždamas iš Kaliningrado srities prekių vežasi tik tiek, kiek leidžiama. Juozą L. piktina dažna ir nuodugni automobilio patikra. Todėl dabar marijampolietis į gretimą šalį ir atgal dažniausiai važiuoja per Lenkiją. Susidaro kelios dešimtys papildomų kilometrų, tačiau muitinėje vyras užtrunka neilgai.

"Svarbiausia - būti sąžiningam. Kartą mašiną labai kruopščiai iškratė, bet nieko nerado, tad daugiau taip nebedaro", - tikino Juozas L. Jo žodžiais, Lietuvos muitininkai taip nepasitiki žmonėmis - kaskart kirsdamas sieną privalai būti pasirengęs itin nuodugniai automobilio patikrai "garaže".

Pasipiktinimo banga

Nepasitenkinimą dėl Rusijos pasienyje dirbančių Lietuvos muitininkų esą priekabaus darbo reiškia ne tik Juozas L. Interneto portalų forumuose gausu nepatenkintų vairuotojų skundų, kad muitininkai labai dažnai net už porą papildomai vežamų pakelių cigarečių ar už vaistų nedeklaravimą sulaiko automobilius. Juos konkursus laimėjusios bendrovės nugabena į specialiai įrengtas saugojimo aikšteles. Pažeidėjas mašiną gali atsiimti tik tuomet, jei teismas nutaria jos nekonfiskuoti, kai išnagrinėjama administracinė byla ir praeina visi terminai skundui pateikti. Dažniausiai tai trunka apie mėnesį. Taigi, be skirtos baudos, pažeidėjams dar tenka sumokėti po 1000-1300 litų už automobilio saugojimą.

Kai kurie internautai net įtaria, kad galbūt esama kokių nors neoficialių susitarimų tarp aikštelių savininkų ir muitininkų.

Srautai mažėja

Muitininkai tokius įtarimus atmeta. Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio postui vadovaujantis Raimondas Šapoka tvirtina, kad pareigūnai nepasidarė nei reiklesni, nei ėmėsi kokių nors kitų priemonių prieš lengvųjų automobilių vairuotojus, nuolat keliaujančius į Kaliningrado sritį.

Tačiau R.Šapoka sutinka, kad nuo praėjusių metų pradžios, kai buvo gauta mobili degalų kiekio matavimo įranga, muitininkų galimybės patikrinti lengvąsias mašinas padidėjo. Mat degalų ir dujų bakų ertmės yra vienos populiariausių kontrabandinių cigarečių slėptuvių. "Būna, kad per visą parą pažeidėjų nenustatome, bet kitąsyk jie įkliūva vos ne kas valandą. Nežinau, nuo ko tai priklauso", - svarstė Kybartų kelio posto viršininkas.

Anot jo, pagerėjus automobilių patikros galimybėms pernai buvo sulaikyta net 19 proc. daugiau kontrabandą vežusių asmenų nei 2011 metais. Augimas labiausiai buvo juntamas lengvųjų mašinų vairuotojų sąskaita.

R.Šapoka nelinkęs sutikti, kad automobilių eilės Rusijos pasienyje išnyko dėl to, jog reiklesni tapo muitininkai. Jo manymu, tiesiog Kybartuose sumažėjo valstybės sieną kertančių lengvųjų automobilių srautas. Tas sumažėjimas, palyginti su praėjusiais metais, sudaro apie 5-7 procentus.

Kovoja su korupcija

Muitinės departamento atstovė spaudai Gintarė Vitkauskaitė LŽ tvirtino, kad bendro kertančiųjų Lietuvos ir Rusijos sieną sumažėjimo, vertinant visų postų duomenis, nėra. Priešingai, stebimas padidėjimas. Tiesa, kokią dalį to srauto sudaro važiuojantieji pigesnių degalų ar rūkalų - sunku pasakyti. G.Vitkauskaitės nuomone, kelionės į gretimą šalį įsigyti pigesnių prekių po truputį ima ne taip ekonomiškai pasiteisinti. "Manau, labai daug lėmė tai, kad šiemet pasienyje buvo sustiprintos antikorupcinės prevencinės priemonės. Gali būti, jog postuose dirbantys muitininkai tapo reiklesni", - pripažino G.Vitkauskaitė.

Išradingi gabentojai

R.Šapoka neslepia, kad pastaruoju metu ne tik muitininkai kelia kvalifikaciją, kontrabandos vežėjai irgi tampa vis išradingesni. Populiarėja dvigubame mašinos dugne įrengtos slėptuvės, o šiemet sulaikytas ir automobilis, kurio šeimininkas sugebėjo kaitalioti kėbulo numerį ir važinėti į Kaliningrado sritį dažniau, negu leidžia įstatymai.

Kybartuose muitininkai stebi dar vieną naują tendenciją - neįgalūs asmenys pamėgo pėsčiomis keliauti į Kaliningrado sritį tiltu per Lieponos upelį, o į Lietuvą grįžti automobiliais. Muitininkai įtaria, kad juose dažniausiai slepiamos kontrabandinės cigaretės. Neoficialiai teigiama, jog už kiekvieną tokį "reisą" neįgalieji gauna po 500 litų. Muitininkai tokius keliautojus bando nustatyti ir patikrinti jų vairuojamus automobilius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"