TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Rusijos vežėjai įstrigo Kybartuose

2014 08 21 6:00
LŽ archyvo nuotrauka

Kaliningrado srities pasienyje esančiuose Kybartuose vakar kaupėsi krovininiai vilkikai, iš kitų Rusijos regionų ir Baltarusijos per Lietuvą vežantys įvairias prekes Kaliningrado srities vartotojams.

Rusijai paskelbus embargą daugumai Europos Sąjungoje (ES) pagamintų maisto prekių, nuo rugpjūčio 16 dienos iš vilkikų vairuotojų imta reikalauti gamintojų sertifikatų tranzitu per mūsų šalį į Kaliningrado sritį vežamoms prekėms. Leidimo kirsti Lietuvos ir Rusijos valstybės sieną laukiantys vairuotojai priversti lūkuriuoti po keletą parų, o galbūt ir ilgiau.

Lietuvos muitinės pareigūnai pabrėžia jokių sertifikatų nereikalaujantys.

Neturi sertifikatų

Vakar popietę Kybartuose esančioje aikštelėje, laukdami leidimo kirsti Lietuvos ir Rusijos valstybės sieną, stoviniavo per 80 krovininių automobilių ir jų nuolat daugėjo. Visi vilkikai – su Rusijos valstybiniais numeriais. Jų vairuotojai neturėjo vežamos produkcijos gamintojų sertifikatų, o be jų Rusijos muitininkai į Kaliningrado sritį jau nebeįleidžia įvežti krovinių.

Vilkiko vairuotojas Olegas LŽ pasakojo, kad Kybartuose stovi jau trečią parą, o kai kurie jo kolegos laukia 3-4 dienas. „Apie tai, kad įvežant produkciją į Kaliningrado sritį bus reikalingi gamintojų sertifikatai, paskelbta rugpjūčio 16 dieną. Tačiau aš su baklažanų kroviniu iš Krasnodaro išvykau rugpjūčio 13-ąją, kai apie jokius sertifikatus niekas nė neužsiminė. Tik atvykęs į šį pasienio postą sužinojau, kad reikia dokumento, įrodančio, jog produkcija pagaminta ne ES“, - pasakojo Olegas. Anot jo, apie susidariusią situaciją jis informavo krovinio siuntėją ir gavėją, tad šiuo metu rūpinamasi reikiamais dokumentais. Tačiau kol šie bus parengti ir pasieks vairuotoją, gali praeiti ir savaitė.

Lietuvių nekaltina

Vilkikų vairuotojų, laukiančių, kol juos pasieks dokumentai, anot Olego, Kybartuose - daugybė. „Visi jie pikti, nes niekas nesitikėjo, kad reikės sugaišti tiek laiko. Daugelis jau išleido visus pinigus, baigėsi ir maistas, ir degalai. Pagelbėjame vieni kitiems, tačiau ilgai tai negali trukti“, - piktinosi vilkiko vairuotojas. Kaliningradietis neslėpė, kad vis dažniau vairuotojai užsimena apie tai, jog reikėtų blokuoti magistralinį kelią Kybartuose ir taip atkreipti į save dėmesį. Tačiau visi kartu pripažįsta, kad iš to gali būti labai menka nauda, nes blokada būtų surengta Lietuvoje, o ši valstybė dėl tokios situacijos – niekuo dėta.

Kauno teritorinės muitinės Kybartų kelio posto viršininkas Raimondas Šapoka LŽ patvirtino, kad iš tiesų mūsų šalies muitininkai jokių sertifikatų tranzitu į Kaliningrado sritį vežamai produkcijai nereikalauja. To gali reikėti tik Rusijos muitininkams, kurie į savo šalį neįsileidžia ES šalyse pagamintų produktų. "Lietuva nesudaro jokių kliūčių kirsti valstybės sieną“, - pabrėžė R. Šapoka.

Nieko nežada

Kaip pranešė Kaliningrado srities naujienų portalas „Klops.ru“, Kybartuose įstrigusių Kaliningrado srities vežėjų problemos jau žinomos ir šios srities vyriausybei. Kaliningrado srities gubernatorius Nikolajus Cukanovas yra įpareigojęs regioninę pramonės ministeriją per keletą dienų surinkti duomenis iš visų pasienio postų ir išsiaiškinti, kiek iš tikrųjų yra įstrigusių vežėjų automobilių ir su kokiais kroviniais. Tačiau vis dar neaišku, ar dėl to vairuotojams mažiau teks gaišti pasienyje. Vilkikų vairuotojai teigia tuo netikintys.

Tačiau Kaliningrado vyriausybės pasitarime dalyvavęs Kaliningrado srities muitinės viršininkas Aleksandras Kočnovas dėl sudėtingos situacijos apkaltino pačius vežėjus, esą jie vilkikuose tarp baltarusiškų pomidorų bando slėpti ES šalyse išaugintus vaisius ar grybus ir pažeidžia Rusijos paskelbtą draudimą importuoti prekes iš ES. Todėl esą bus sudarinėjamas įmonių, kurios bandė užsiimti "neteisėtu prekių įvežimu ar sertifikatų klastojimu", juodasis sąrašas.

Milijoniniai nuostoliai

Pastarosiomis dienomis Kaliningrado srities spaudoje pasirodė pranešimų, kad dėl Rusijos paskelbto embargo ES pagamintai produkcijai, šios srities verslininkai jau patyrė 9 mln. eurų (31 mln. litų) nuostolių. Tiek įkainota apie 2 tūkst. tonų žaliavos, daugiausia – mėsos, iš ES šalių, kuri turėjo pasiekti Kaliningrado srities perdirbėjus ir už kurią iš anksto sumokėta. „Žaliavos įvežimas į mūsų regioną sudarydavo sąlygas mūsų perdirbėjams pasiūlyti tokias gatavos produkcijos kainas, kokios galėtų konkuruoti su kitų Rusijos regionų kainomis. Neimportuodami žaliavos, tokios galimybės neturime“, - pranešime spaudai teigė Kaliningrado srities gubernatorius N. Cukanovas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"