TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Rusiškų degalų gabentojams - nauji spąstai

2013 05 14 8:06
Pastaraisiais metais vis daugiau lietuvių pigesnių degalų keliaudavo ne per mūsų šalies pasienio postus, o per Lenkijos. LŽ archyvo nuotrauka

Pietvakarių Lietuvos gyventojai, pastaraisiais metais įpratę pigesnių degalų į Kaliningrado sritį itin dažnai vykti per Lenkiją, priversti daryti pertrauką. Lenkija, sekdama mūsų šalies pavyzdžiu, nuolatiniams keliautojams įvedė apribojimus.

Nuo gegužės mėnesio lengvųjų automobilių vairuotojai, per 30 dienų kertantys Rusijos ir Lenkijos sieną vienuoliktą kartą ar dažniau, už bake įvežamus degalus privalės mokėti mokesčius.

Tiesiog plūste plūdo

Imtis tokių priemonių Lenkijos valdžia nusprendė, kai buvo įsitikinta, kad mažiausiai tūkstantis automobilių iš artimiausių šios šalies regionų kasdien kerta Lenkijos ir Rusijos sieną. Kaliningrado srityje prisipylę pigesnio nei tėvynėje benzino lenkai tuoj pat važiuoja atgal.

Pernai liepos pabaigoje įsigaliojo sutartis dėl Kaliningrado srities ir Lenkijos pasienio vaivadijų gyventojų judėjimo. Ji suteikė teisę sieną per parą kirsti neribotai. Tuo ir naudojosi Lenkijos automobilininkai.

Žiemą ir ankstyvą pavasarį Rusijos pasieniečiai fiksuodavo atvejų, kai lengvieji automobiliai Lenkijos ir Rusijos sieną kirsdavo bei Kaliningrado srities degalines aplankydavo iki aštuonių kartų per dieną.

Todėl nuo gegužės įvesti apribojimai. Tik 10 kartų per 30 dienų sieną galima kirsti su pilnu degalų baku nemokant mokesčių. Jei bus važinėjama dažniau, teks atverti piniginę.

Patikimiau - aplink

Kokią dalį tarp kertančiųjų Rusijos ir Lenkijos sieną pastaruoju metu sudarė Lietuvos piliečiai, informacijos nėra. Tačiau ne vienas keliaujantysis į Kaliningrado sritį per Lenkiją tikino, kad šiemet pamatyti automobilių su lietuviškais valstybiniais numeriais galima gerokai dažniau nei pernai ar užpernai. Nuo 2011-ųjų vidurio, kai Lietuvos Vyriausybė susiaurino galimybę įsivežti leistiną kiekį degalų nemokant mokesčių (tik 5 kartai per mėnesį), degalų gabentojai iš Marijampolės, Vilkaviškio ar net Kauno pasirinko ilgesnį, bet ne tokį "rizikingą" kelią.

"Vykti į Kaliningrado sritį per Lenkiją buvo patogu, nors kelias ir ilgesnis. Tačiau galėdavau važinėti neskaičiuodamas, kiek dienų per mėnesį tai darau. Dabar teks važinėti rečiau", - LŽ pripažino marijampolietis Juozas L.

Pasak jo, kiti "bendražygiai", kurie taip pat dažnai važinėdavo į Kaliningrado sritį ne per arčiau namų esantį Kybartų postą, bet per Lenkijos postus, šį mėnesį jau turėjo problemų su lenkų muitininkais. Apie naujoves Lenkijos pasienyje jie nieko nežinojo.

"Dabar yra savotiškas apsisprendimo laikas, po kurio ir paaiškės, kas toliau užsiims pigesnių degalų gabenimu, o kas ieškos kitokios veiklos", - kalbėjo marijampolietis. Jis neslėpė pats dar nežinantis, kaip derėtų pasielgti.

Laukia politikų sprendimo

Teisėsaugininkai ne kartą yra viešai teigę, kad didžiausią dalį šalies juodojoje rinkoje parduodamų degalų sudaro ne lengvaisiais automobiliais, o vilkikais iš trečiųjų šalių - Rusijos Kaliningrado srities ir Baltarusijos - į Lietuvą atgabentas dyzelinas.

Lenkija jau daugiau kaip penkerius metus yra apribojusi į šalį iš Rusijos ir Baltarusijos įvežamų degalų vilkikų degalų bakuose kiekį - leidžia įvežti ne daugiau kaip 200 litrų dyzelino.

"Jau seniai kalbame, kad reikia kaip nors riboti vilkikų degalų bakuose įvežamų degalų kiekį. Tačiau kol kas sprendimų nėra", - LŽ sakė Lietuvos naftos produktų prekybos asociacijos prezidentas Lukas Vosylius. Jo teigimu, nors asociacija dar prieš keletą metų siūlė riboti įvežamų degalų kiekį visuose į mūsų kraštą iš trečiųjų šalių įvažiuojančiuose automobiliuose, buvo nuspręsta tai taikyti lengviesiems automobiliams. "Dabar akivaizdu, kad ribojimai pradėti ne nuo to galo", - sakė L.Vosylius.

Dar praėjusią savaitę verslininkai buvo susitikę su Seimo nariais ir diskutavo apie galimybes sekti Lenkijos pavyzdžiu - apriboti vilkikais įvežamų degalų kiekį. Juolab kad Lenkijos keliu žada sukti Latvija ir Estija. Tačiau kol kas bendro sutarimo nepasiekta.

Kaip LŽ pripažino Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis, tokie apribojimai yra būtini, belieka suderinti visų suinteresuotų institucijų pozicijas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"