TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Rusiškų degalų gabentojas: „Vežiau ir vešiu“

2014 09 11 6:00
Degalų vežimas iš Kaliningrado srities lengvaisiais automobiliais ir jo pardavimas - ne vieno pasienio gyventojo pragyvenimo šaltinis. LŽ archyvo nuotrauka

Darbo neturintys provincijos gyventojai, nenorėdami būti našta valstybei, neretai imasi legalaus degalų gabenimo iš Rusijos Kaliningrado srities į Lietuvą ir nelegalaus jo pardavimo patikimiems pažįstamiems. Mokesčių inspektoriai tokiems „verslininkams“ graso tūkstantinėmis baudomis, o politikai pripažįsta, kad tokiu būdu problemos neišspręsi.

Diplomuotas inžinierius Petras L. kadaise dirbo vienoje didelėje įmonėje. Kai jos nebeliko, vyras netrukus prarado viltį įsidarbinti pagal įgytą specialybę. Jo diplomas iki šiol dūla stalčiuje, nes Darbo birža taip ir nepasiūlė Petrui L. inžinieriaus darbo.

Nebenorėjo prašyti "išmaldos"

Tapęs bedarbiu jis užsiėmė lengvųjų automobilių gabenimu iš Europos šalių, bet po kurio laiko šio verslo atsisakė - neatsilaikė prieš konkurentus iš Marijampolės ir kitų didesnių miestų. Tuomet Petras L. įsidarbino vienoje firmoje vadybininku, bet po pusmečio ji bankrutavo. Tad teko padirbėti net pagalbiniu darbininku.

„Kad ir kur dirbau, visur uždirbdavau tik tiek, kad šeimai vos pakakdavo pinigų prasimaitinti ir susimokėti mokesčius. Juk argi daug, kai į rankas gauni 1000 ar 1300 litų, juoba kad ir tokių pinigų iš įmonės vadovų reikėdavo prašyti tarsi išmaldos?“ - retoriškai klausė jis.

Todėl prieš septynerius metus nutarė - užteks dirbti kitiems už grašius. Kadangi gyvena netoli valstybės sienos su Rusijos Kaliningrado sritimi, Petras L. pradėjo nuolat ten lankytis. Kol nebuvo jokių apribojimų, kas antrą ar trečią dieną į kaimynę šalį jis važinėdavo per Kybartų pasienio postą. Dabar, išnaudojęs kelionių per sieną limitą (5 kartai per mėnesį), dažniau renkasi Lenkijos ir Rusijos pasienį, kur taikomi ne tokie griežti apribojimai.

Petras L. tikino tokių nuolatinių keliautojų pažįstantis kelias dešimtis, su kai kuriais jų susipažinęs pasienyje, kai reikėdavo eilėse praleisti ne vieną valandą. Tiesa, šių pažįstamųjų ratas siaurėja - vieni tokio kone kasdienio darbo patys atsisako, kiti būna priversti tai padaryti, nes įkliūva pasienio pareigūnams su kur kas didesniu nei leidžiama įvežti prekių kiekiu.

Nesijaučia nusižengiantis

Iš Kaliningrado srities į Lietuvą Petras L. dažniausiai veža benziną, nors kelionėms turi ir kitą automobilį - dyzelinį. Tačiau pigesnio dyzelino pasiūla šiame pasienyje yra gana didelė, todėl jis renkasi benziną. Jį vyras perka Kaliningrado srityje mokėdamas po 30-31 rublį už litrą (2,16-2,23 lito), o parvežęs parduoda po 3,70-4 litus už litrą. „Kainų skirtumas ir yra mano uždarbis. Per mėnesį uždirbu nuo 2,5 iki 3 tūkst. litų“, - neslėpė Petras L.

Norinčiųjų pirkti pigesnių degalų netrūksta, jų ieškoti jam nereikia. Būna, kai Petras L. net negali patenkinti visų pageidavimų. Mat lengvuoju automobiliu veža tik leistiną degalų kiekį - pilną baką ir 10 litrų kanistrą. Be to, jis pradėjo į Kaliningrado sritį vežti kai kurias lietuviškas prekes, kurias parduoda gerai pažįstamiems asmenims.

„Žinau, kad kai kas mane ir kitus tuo užsiimančius žmones vadina kontrabandininkais, bet mes vežame tik tai, kas leidžiama, ir tik tiek, kiek leidžiama. O ką su parvežtais degalais darome, tai jau mūsų reikalas. Juk ir darže išaugintų daržovių perteklių galima parduoti, niekas už tai nei baudžia, nei apmokestina“, - svarstė Petras L. Jis pabrėžė, kad iš valstybės jo šeima neprašo nei socialinių pašalpų, nei bedarbio išmokų.

Tikrintojai nesnaudžia

Kaip LŽ aiškino Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) viršininko pavaduotojas Artūras Klerauskas, pagal įstatymą akcizo mokestis netaikomas tik tiems iš Kaliningrado srities įvežamiems degalams, kurie gabenami stacionariuose automobilių bakuose. Iš jų degalai negali būti išpilami. Kitu atveju gresia administracinė atsakomybė, o jei degalų kiekis didelis - baudžiamoji.

„VMI, bendradarbiaudama su policija ir kitomis institucijomis, apmokestina akcizais prekes, už kurias akcizai nebuvo nustatyta tvarka deklaruoti ir sumokėti. Per šių metų aštuonis mėnesius fiziniams asmenims priskaičiuota beveik 0,7 mln. litų akcizų ir su jais susijusių sumų“, - sakė A. Klerauskas.

Anot jo, per pirmąjį šių metų pusmetį buvo aptiktos 47 nelegalios naftos produktų laikymo vietos ir sulaikyta 102 tonos degalų. Nemaža jų dalis atimta iš fizinių asmenų (40 atvejų).

VMI viršininko pavaduotojas pažymėjo, kad iš Kaliningrado srities parvežtų degalų pardavėjams gresia ir administracinė atsakomybė už prekybą naftos produktais neturint licencijos. Bauda gali siekti iki 10 tūkst. litų, o ką jau kalbėti apie naftos produktų ir iš šios veiklos gautų pajamų konfiskavimą.

Siūlo eiti kitu keliu

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Remigijus Žemaitaitis tikino, kad net į smulkių degalų gabentojų daromą žalą valstybei negalima nekreipti dėmesio. „Jei tūkstantis žmonių tuo užsiima, tai jau trys vagonai per metus atgabenamų degalų. Netenkame vien daugiau kaip 100 tūkst. litų nesumokėto akcizo mokesčio“, - teigė jis.

Politikas yra pateikęs siūlymą sumažinti už degalus mokamą pridėtinės vertės mokestį (PVM) iki 10 procentų. "Akcizo mokesčio mažinti negalime, o PVM - galime. Už perkamą dyzeliną ar benziną įmonės, ūkininkai PVM susigrąžina. Jiems pirkti kontrabandinių degalų neapsimoka. Tuo metu gyventojai PVM susigražinti negali, ir degalai jiems iš tikrųjų brangiai kainuoja. Jei PVM būtų sumažintas, nebeapsimokėtų vežti kontrabandinių degalų, nes jų niekas nepirktų“, - įsitikinęs jis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"