Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
GIMTASIS KRAŠTAS

Sieks legalizuoti važinėjimą ant ledo

 
2017 02 22 11:30
Žmonių pavėžėjimas Kuršmarių ledu laikomas neatsiejama pamario žiemos tradicija. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Neringos valdžia planuoja kreiptis į Vyriausybę prašydama aiškiau reglamentuoti, supaprastinti tvarką, kuri leistų žvejams mėgėjams važinėti ant Kuršmarių ledo keturračiais ir ledrogėmis.

Pasak Neringos savivaldybės mero Dariaus Jasaičio, šią žiemą policijos pareigūnai ėmė vykdyti reidus ir raginti ratuotus žvejus susitvarkyti teisinę dokumentaciją. „Tačiau įstatymų bazė tokia sujaukta, kad dviem trečdaliams žmonių tiesiog neįmanoma gauti visų dokumentų, kurie leistų legaliai važinėti ant marių ledo. Žvejai susiduria su aibe reikalavimų ar teisinių prieštaravimų. Situacija nenormali ir labai opi, nes važinėjimas ledu yra svarbi mūsų žiemos tradicija. Daugybė žvejų naudojasi minėta paslauga, bet ją teikiantieji priversti pažeidinėti taisykles“, – „Lietuvos žinioms“ sakė jis.

Kol kas policijos pareigūnai apsiriboja įspėjimais, o bauda už važinėjimą transporto priemone ant ledo neturint teisės to daryti be atitinkamo vairuotojo pažymėjimo siekia nuo 300 iki 450 eurų.

Naudinga paslauga

Žiemą Kuršių marioms pasidengus storu ledu į Kuršių neriją tradiciškai suplūsta minios poledinės žūklės mėgėjų. Entuziastai laimę bando įvairiose marių vietose: kas arčiau kranto, o kas ir už 6–7 km nuo jo.

Natūralu, kad pėsčiomis su visa žūklės įranga slidžiu ledu eiti kelis kilometrus – varginantis užsiėmimas, todėl daugiausia ties Preila ir Nida žvejams siūloma už tam tikrą mokestį žūklės vietą pasiekti įvairiomis transporto priemonėmis. Vieni keliauja ledrogėmis, kiti – įsėdę į dideles roges, prikabintas prie keturračio.

Tokią paslaugą teikiantis Soteras Armalis „Lietuvos žinioms“ sakė, kad neretai tenka ir nemokamai pavėžėti žmones. „Stintautojai būna įvairaus amžiaus. Ne kartą teko be užmokesčio ledu vežti pagyvenusius žvejus. Tačiau daugybė vietinių susiduria su keturračių, sniegrogių registravimo problemomis, nes įregistravimo mechanizmas yra labai sudėtingas“, – teigė jis.

„Turėdamas visus dokumentus nebaudžiamas gali važiuoti keliu, o štai ant ledo – ne.“

Šią savaitę Neringos savivaldybės administracijoje dėl to buvo tariamasi su aplinkosaugininkais, policijos pareigūnais, politikais, žvejais. „Artimiausiu metu kreipsimės į Susisiekimo, Žemės ūkio ir Vidaus reikalų ministerijas, nes dabartinė situacija yra absurdiška. Policininkams paraginus gauti reikiamus dokumentus, mūsų žvejai, norėdami legaliai važinėti ledu, susidūrė su aibe neįveikiamų kliūčių. Vienos transporto priemonės traktuojamos kaip žemės ūkio technika, kitų apskritai neįmanoma registruoti, dar kiti keturračiai įvardijami kaip savaeigės transporto priemonės, prilyginamos kelių tiesimo mašinoms. Yra gal 4–5 skirtingi vienas kitam prieštaraujantys reglamentavimai, tad žmonės ledu legaliai negali važinėti“, – pasakojo D. Jasaitis.

Bus siūloma sudaryti vyriausybinę darbo grupę ir supaprastinti taisykles. „Net jei transporto priemonę pavyksta registruoti „Regitroje“, negali važinėti ledu. Teisės aktai turi būti aiškūs, – pabrėžė meras. – Pavėžėjimas užšalusiomis mariomis yra neatsiejama žiemos tradicija. Nekalbu apie tai, kad žvejui ledu nueiti 6 kilometrus ir grįžti atgal – labai sudėtinga. O jei meškeriojant užslenka rūkas, nesunku ir pasiklysti. Tačiau išsikvietus paslaugos teikėjus keturračiais galima saugiai pasiekti krantą, nes naudojamasi GPS prietaisais. Pagaliau per „Stintapūkį“ svečiams didžiulė atrakcija atsisėsti į roges ir pasivažinėti ledu.“

„Lietuvos žinių“ duomenimis, už pavėžėjimą į žūklės vietą ar iš jos vietiniai ima apie 3–5 eurus. „Jie ne tik žmones nuveža, bet ir nuo ledo surenka žvejų paliktas šiukšles. Visi šie žmonės turi patentus, moka mokesčius“, – pridūrė D. Jasaitis.

Skirtingos kategorijos

Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Neringos policijos komisariato viršininkas Algirdas Budginas pabrėžė, kad visi privalo laikytis numatytų taisyklių. „Dirbame savo darbą, nes nemažai asmenų su keturračiais, ledrogėmis važinėja ledu be transporto priemonių registracijos numerių, be reikiamo vairuotojo pažymėjimo. Keturračiai yra skirtingi, todėl jiems taikomi nevienodi reikalavimai. Kai kurios transporto priemonės priklauso žemės ūkio technikos kategorijai, todėl reikia traktorininko pažymėjimo. Yra keturračių, kurie priskiriami A1, B1 arba B transporto priemonių kategorijoms, jiems vairuoti reikia atitinkamų dokumentų“, – dėstė pareigūnas. Anot jo, važiavimas ledu jokių išimčių nesuteikia, nes transporto priemones vairuojantys asmenys laikomi eismo dalyviais ir privalo turėti visus dokumentus.

Neprieštaraudamas Neringos policijos komisariato viršininko žodžiams, D. Jasaitis pridūrė, kad dabartinė dokumentų įsigijimo tvarka yra pernelyg sudėtinga, todėl ją reikėtų supaprastinti. „Turėdamas visus dokumentus gali važiuoti keliu nebaudžiamas, o štai ant ledo – ne“, – akcentavo Neringos savivaldybės meras.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"