TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Smiltynei ruošiamas naujas mokestis

2015 09 24 6:00
Nuo kitų metų mašinų stovėjimo vietos Smiltynėje bus mokamos, todėl siūloma rinktis kitokius kelionės būdus. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Klaipėdos merijoje patyliukais brandinami planai nuo kitų metų išplėsti mokamo automobilių stovėjimo zonas ir galbūt padidinti įkainius. Neabejojama, kad pirmiausia bus imtasi apmokestinimo Smiltynėje, kurioje iki šiol ratuoti keliautojai už mašinų statymą nemoka.

Uostamiesčio savivaldybės administracijoje sudaryta speciali darbo grupė savo pasiūlymus turi parengti iki žiemos, o paskui naujoves pristatyti Klaipėdos tarybai. Ši ir spręs, kokio dydžio mokestis bus imamas už automobilių statymą Smiltynėje ir kokiu laikotarpiu jis bus taikomas.

Mokėti priprato

Klaipėda - viena iš nedaugelio šalies savivaldybių, kurioje mokamo automobilių stovėjimo tvarka beveik nesikeitė nuo 2009 metų. Labiausiai tai pasakytina apie įkainius, nes jie uostamiestyje - mažiausi iš visų pajūrio savivaldybių.

Pavyzdžiui, vienai valandai pastatyti automobilį Nidoje, aikštėje prie merijos, kainuoja 1,45 euro, aikštėje prie prieplaukos - 0,87 euro. Rinkliava taikoma nuo gegužės 1-osios iki rugsėjo 30 dienos.

Palangoje valanda vadinamojoje žaliojoje zonoje atsieina 1,7 euro, raudonojoje - 1,2 euro. Rinkliava imama nuo gegužės 15-osios iki rugsėjo 15 dienos.

Klaipėdos senamiestyje, raudonojoje zonoje, už valandai paliktą mašiną reikia mokėti 0,9 euro, geltonojoje zonoje - 0,6 euro, o mėlynojoje už 2 valandas - 0,3 euro. Tokios kainos galioja visus metus.

Pasak vietinę rinkliavą administruojančios VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus Gintaro Neniškio, akivaizdu, kad atėjo laikas peržiūrėti kainas ir pačią mokamo automobilių stovėjimo geografiją.

„Pagrindinis parkomatų sistemos įvedimo tikslas buvo sureguliuoti į miesto centrą važiuojančių mašinų srautus, sumažinti jų skaičių ir paskatinti žmones naudotis viešuoju bei ekologišku transportu. Tačiau vairuotojai jau apsiprato, kad už automobilių statymą reikia mokėti, ir bandymai sumažinti mašinų srautus nebėra tokie sėkmingi kaip pirmais rinkliavos įvedimo metais. Pernai mokėjusiųjų už visą stovėjimo dieną padaugėjo 17 proc., o Kelių eismo taisyklių pažeidimų - 5,9 karto“, - LŽ aiškino jis.

Esą tai rodo, kad dabartiniai tarifai ir lengvatos vis mažiau atlieka automobilių srauto reguliavimo Klaipėdos centre funkciją.

Taikinys - Smiltynė

Nors merijoje sudaryta specialistų grupė dar tik pradėjo darbą, viešojoje erdvėje jau sklando kalbų apie rengiamus gana drastiškus siūlymus, kurie vairuotojams tikrai nepatiks. Neva ketinama didinti įkainius už automobilių stovėjimą visame mieste ir plėsti mokamas zonas. Gali būti, kad jos apims Klaipėdos dalį iki Kauno gatvės ir Šiaurės prospekto.

„Dar nėra jokių sprendimų, tik svarstymai, siūlymai. Todėl kol kas nieko negaliu pasakyti nei apie įkainių didinimą, nei apie zonų plėtimą“, - LŽ tvirtino darbo grupės vadovas, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Michailovas.

Tačiau dėl Smiltynės, regis, jau apsispręsta. Dabar tik lieka klausimas, kokio dydžio bus įkainiai ir kokiu laikotarpiu jie bus taikomi.

„Buvo siūlymų Smiltynę prilyginti brangiausiai, raudonajai, zonai. Ši miesto teritorija ypač kenčia nuo automobilių srauto. Be to, vietos žmonės į Smiltynę savo mašinomis nevyksta, jie keliasi keltu ir vaikšto pėsčiomis, važiuoja dviračiais. Todėl tas mokestis daugiausia būtų skirtas svečiams. Vasaros sezonu tikrai tektų mokėti, o ar reikėtų taikyti rinkliavą šaltuoju metų laiku, dar svarstysime“, - kalbėjo A. Michailovas.

LŽ duomenimis, apmokestinti ketinama ir didelę automobilių stovėjimo aikštelę prie Lietuvos jūrų muziejaus (LJM), ir aikštelę prie jūrinio kopagūbrio ties Naująja perkėla. Čia žmonės mėgsta ne tik pasistatyti mašinas, bet ir nakvoti, dėl to vieta dažnai paverčiama savotišku kempingu.

Lankytojų nesumažėtų

Pasak LJM direktorės Olgos Žalienės, mašinų stovėjimo prie delfinariumo apmokestinimas didelės įtakos lankytojų srautui greičiausiai neturės. „Neturime nieko prieš, kad už automobilių statymą toje aikštelėje būtų imamas mokestis. Gal tuomet tvarkos būtų daugiau. Ten savo transporto priemones dažniausiai stato latviai, rusai, baltarusiai, ukrainiečiai, o lietuvių - mažuma. Apie apmokestinimą esame kalbėję su Klaipėdos merijos atstovais, tad reaguojame normaliai. Žinoma, pageidautume, kad ta rinkliava galiotų tik vasaros sezonu“, - teigė O. Žalienė.

Ji priminė, jog prie delfinų pasirodymų specialiai priderinti ir keltų grafikai, todėl žmonės turi galimybę palikti mašinas anapus marių ir naudotis vandens transportu.

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius G. Neniškis pažymėjo, kad net uostamiesčio centre yra vadinamosios mėlynosios zonos, kur mašinų statymo įkainiai mažiausi. "Automobilius galima palikti ten ir keltis keltu į delfinariumą. Skatiname ekologišką keliavimo būdą“, - sakė jis.

Klaipėdoje už mokamą automobilių stovėjimą 2009-2014 metais buvo surinkta per 4,2 mln. eurų. Šiemet iki rugsėjo - 816 tūkst. eurų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"