TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Sostinės merui - kaltinimai vežant į chaosą

2013 06 27 6:00
Į mitingą prie merijos susirinkę vilniečiai pabrėžė, kad viešojo transporto sistemos pertvarka miestiečiams sukels itin daug nepatogumų. Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Sostinės viešojo transporto nuo liepos 1-osios laukia dideli pokyčiai: keisis maršrutai ir tvarkaraščiai, popierinius bilietus beveik visiškai išstums Vilniečio kortelė, iš gatvių vejami privatūs mikroautobusai. Vilniečių nepasitenkinimas tokia pertvarka vis labiau didėja jai net neprasidėjus. Tad belieka įsivaizduoti, kas bus, kai raškysime pirmuosius šios reformos vaisius.

Vakar vidurdienį ratą aplink sostinės merijos pastatą suko gedulingais juodais kaspinais pažymėti mikroautobusai, o į Europos aikštę suplūdo apie pusantro šimto vilniečių, pasipiktinusių mero Artūro Zuoko inicijuota viešojo transporto sistemos pertvarka.

Nepasitenkinimą ja reiškia ir sostinės tarybos opozicijai priklausantys politikai. Nerimą jiems, be kita ko, kelia tebevykstantis teismo procesas ir miestui gresianti milijoninė bauda dėl laiku neįdiegtos elektroninio bilieto sistemos. Tuo metu savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“ nepateikia konkrečių duomenų, kiek pajamų už važiavimą viešuoju transportu su Vilniečio kortele jau pavyko surinkti.

Įžvelgia siekį pasipelnyti

Į mitingą prie merijos susirinkę vilniečiai pabrėžė, kad viešojo transporto sistemos pertvarka miestiečiams sukels itin daug nepatogumų. „Dabar per Šeškinės mikrorajoną, kuriame yra apie 30 tūkst. gyventojų, vyks tik pravažiuojantis transportas. Kaip per piką žmogui reikės įlipti į autobusą, kuris atvažiuoja sausakimšas?“ - niršo viena mitingo dalyvių.

Nauji maršrutai, kaip pabrėžė LŽ kalbintas Jonas Žylė, suplanuoti taip, kad žmonės bus priversti važiuoti su persėdimais. „Maršrutai labai gudriai užmaskuoti! Juk kiekvienas persėdimas – pinigai“, - sakė jis.

Važiavimas su persėdimais, pasak mitinge dalyvavusio pensininko Jono Volungevičiaus, daugiausia nepatogumų sukels vyresnio amžiaus keleiviams. „Abejoju, ar vyresnio amžiaus žmonės sugebės per pusvalandį su keliais persėdimais pasiekti kelionės tikslą. Mums važiavimas dabar kainuos brangiau“, - pabrėžė jis.

Pasirodyti neišdrįso

Europos aikštėje būriavosi ne tik įtūžę miestiečiai, bet ir opozicijai priklausantys sostinės tarybos nariai, parlamentarai. Plaikstėsi įvairių partijų vėliavos. Mitingo organizatoriai juokavo, kad prieš merą A.Zuoką susivienijo ir politinės jėgos.

„A.Zuokai, jeigu nemoki dirbti – pasitrauk!” - mitingo šūkį įvardijo Seimo narys konservatorius Mantas Adomėnas. Jo teigimu, nuo liepos 1-osios Vilniaus viešojo transporto laukia chaosas. „Miesto veidas, kurį mes parodysime prasidėjus Lietuvos pirmininkavimui Europos Sąjungos Tarybai, – mero atsakomybė, jo negebėjimas dirbti“, - kalbėjo parlamentaras.

Karčių žodžių sostinės merui pažėrė ir Liberalų sąjūdžio Vilniaus skyriaus vadovas parlamentaras Remigijus Šimašius. „Aš noriu pasakyti vieną žinią žmogui, laikančiam save šių rūmų šeimininku: nesate meras, neatstovaujate vilniečiams, viso gero!” - pareiškė jis. Susirinkusieji priekaištus A.Zuokui norėjo pasakyti ir tiesiogiai, bet jis aikštėje nepasirodė.

Paaiškėjo tik kelionės trukmė?

Likus mažiau nei savaitei iki viešojo transporto pertvarkos LŽ pasidomėjo, kokių rezultatų jau pasiekta įdiegus elektroninio bilieto sistemą.

Įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorius Gintas Bliuvas tikino, esą pajamų surenkama beveik tiek pat, kiek ir praėjusiais metais tuo pačiu metu. Tačiau kiek lėšų gauta per elektroninio bilieto sistemą, palyginti su parduodamais talonėliais, jis negalėjo pasakyti. G.Bliuvas tik pažymėjo, kad išaugo elektroninės piniginės pildymas ir 30 bei 60 minučių bilietų pardavimas. „Dažniausiai naudojami 30 minučių bilietai, o tai tik dar kartą patvirtina, kad daugumos vilniečių ir miesto svečių kelionės trunka iki pusvalandžio“, - teigė G.Bliuvas.

Savivaldybės įmonės vadovas pažymėjo, kad Vilniečio kortelė padės įmonei „Vilniaus viešasis transportas“ sumažinti ją slegiančias skolas. Anot G.Bliuvo, skolų našta pradės mažėti įvykdžius viešojo transporto optimizavimą. Jis vylėsi, kad skolas pavyks sumažinti iki 20 mln. litų. „Elektroninis bilietas taip pat prisidės prie skolų mažinimo. Beje, ši kortelė yra daugiafunkcė, tad numatoma, kad ja net bus galima atsiskaityti, jeigu žmonės norės naudotis dviračių nuomos sistema“, - tvirtino G.Bliuvas.

Reikalauja grąžinti pinigus

Tačiau sostinės skolos gali net padidėti. Informacinės visuomenės plėtros komitetas (IVPK) prie Susisiekimo ministerijos reikalauja, kad savivaldybė grąžintų beveik 5 mln. litų europinės paramos, nes neįdiegė elektroninio bilieto sistemos laiku. Merija šių pinigų iki šiol negrąžino, o IVPK sprendimą apskundė teismui.

Opozicijai priklausantis sostinės tarybos narys konservatorius Vidas Urbonavičius pripažįsta, kad ateityje elektroninis bilietas bus būtinybė, tačiau šios naujovės įdiegimo aplinkybės politikui taip pat kelia abejonių. „Gaila, kad negalime to padaryti be skandalų taip, kaip daroma Kaune ar Klaipėdoje. Ten nei skandalai, nei teismai nevyksta. Vilniui niekaip nesiseka“, - sakė jis.

Šiuo metu elektroninio bilieto sistema, pasak Vilniaus tarybos nario, veikia netinkamai. „Nežinau, ar čia kaltas sistemos diegimas ar pati sistema, bet akivaizdu, kad rezultatas – blogas. Gyventojai, kurie naudojasi viešuoju transportu, šiuo bilietu yra nepatenkinti – ir tai geriausias matavimo vienetas“, - pabrėžė politikas.

Jo teigimu, savivaldybei gresianti 5 mln. litų bauda bus dar viena papildoma našta.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"