TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Styginio transporto viziją keičia lėktuvų remontas

2014 10 15 14:04
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Džiugiai įsileidę, o vėliau gėdingai išprašę abejotino stygų transporto kūrėjus, žadėjusius sukurti pusšimtį darbo vietų, Šiaulių vadovai svarsto, ar leisti šiame mieste kurtis lėktuvų remonto įmonei, žadančiai iki pusės tūkstančio naujų darbo vietų su puspenkto tūkstančio litų mėnesiniu uždarbiu.

Šiauliečiai, prieš mėnesį noriai priėmę, bet netrukus pareikalavę iš laisvosios ekonominės zonos, įkurtos prie NATO oro pajėgų bazės, pasitraukti vadinamojo styginio transporto kūrėjus, šiuo metu suka galvas, ar leisti NATO bazės kaimynais tapti lėktuvų remonto įmonei. Norą šiame mieste įsikurti pareiškusi verslo įmonių grupė žada Šiauliams apie 500 naujų darbo vietų, tačiau reikalauja milijoninių investicijų į infrastruktūrą.

Numatė ir atlyginimus

Šiaulių miesto meras Justinas Sartauskas LŽ teigė iš aviacijos verslo įmonių grupe prisistatančios „Avia Solutions Group“ gavęs pasiūlymą šio miesto savivaldybei priklausančiame Šiaulių oro uoste steigti lėktuvų remonto įmonę. Potencialūs steigėjai, pasak J.Sartausko, pageidauja trijų hektarų sklypo, kuriame statydintųsi du angarus, o juose vyktų keleivinių lėktuvų remonto bei dažymo darbai. „Pasaulyje lėktuvų itin daugėja, tad nenuostabu, kad verslininkai ieško vietų, kur galėtų juos aptarnauti, šiuo atveju - remontuoti. Kadangi Šiaulių oro uoste yra puikūs ir labai mažai apkrauti lėktuvų pakilimo-nusileidimo takai, tokia lėktuvų įmonė mūsų mieste galėtų puikiausiai įsikurti“, - sakė meras. Pasak jo, 500 įmonės darbuotojų, bent iš pradžių, per mėnesį suremontuotų iki keturių lėktuvų.

J.Sartausko teigimu, Šiauliuose jau seniai vystoma mintis, kad mažai apkrautame oro uoste kurtųsi arba greitojo pašto, arba lėktuvų remonto įmonė. „Mūsų mieste yra nemažai techninio personalo, kuriuos priėmę į darbą lėktuvų remonto įmonės savininkai žada mokėti puspenkto tūkstančio litų mėnesio atlyginimą. Tad manau, kad tokia įmonė išties pakeltų miesto ekonomiką“, - sakė Šiaulių miesto meras. Drauge jis pabrėžė, jog būsimajai lėktuvų remonto įmonei reikėtų, kad link jos būtų atvestos vandens bei aukštos įtampos elektros tiekimo linijos, o šių linijų nutiesimo darbai kainuotų iki penkių milijonų litų. Du milijonai litų šioms reikmėms numatyti Šiaulių miesto savivaldybės biudžete, kitų ieškoti galbūt tektų iš Valstybės investicijų programos. „Į Šiaulių pramonės parką esame invertavę 50 milijonų litų, į Šiaulių laisvąją ekonominę zoną – 34 milijonus“, - sakė meras. Jis vylėsi, kad, lyginant su šiomis sumomis, daug mažesnis oro uosto lėšų poreikis bus patenkintas.

Aiškinsis interesus

J.Sartauskas sakė nežinantis, kas yra verslo įmonių grupės „Avia Solutions Group“ savininkai ir kokios šalies kapitalo tai įmonė, o žinantis tai, kad įmonė yra registruota Vilniuje ir kad jos vardu yra ar bus statomas oro uostas Maskvoje. Po to, kai Šiaulių miesto taryba šiame mieste leido kurtis Rusijos mokslininku prisistačiusio vyriškio, norėjusio čia kurti vadinamąją styginio transporto rūšį, įmonei, bet valstybės vadovams suabejojus šios veiklos skaidrumu, leidimą atšaukė, J.Sartauskas teigė įgijęs budrumo. Meras teigė, jog iki įsileidžiant „Avia Solutions Group“, bus atliktas didelis parengiamasis darbas, atitinkamų tarnybų bus prašoma išsiaiškinti šios bendrovės finansines galimybes, jos veiklą ir interesus. Taip pat bus kreiptasi į Krašto apsaugos ministeriją, kurios bus klausiama, ar lėktuvų remonto įmonę norinčios statyti bendrovės interesai atitinka mūsų šalies interesus.

„Tiesą sakant, girdėjau, kas styginio transporto kūrėjai yra pasirengę nuomotis žemę iš privatininkų ir joje darbuotis“, - sakė meras. Jis prisipažino nesąs itin įtarus ir nemano, kad šio transporto kūrėjai galėtų turėti blogų tikslų. Nepaisant to, dėl galimo nenuovokumo leidžiant Šiauliuose šalia NATO oro pajėgų bazės įsikurti mums priešiškos šalies atstovams, buvo išsakyta ketinimų merui J.Sartauskui kelti interpeliaciją. „Įsileisti, ar ne styginio transporto atstovus, svarstėme kone pusmetį, tai darė politikai. Todėl galimą interpeliaciją sieju su artėjančiais merų rinkimais“, - sakė J.Sartauskas. Jis pabrėžė, jog atsakymą, ar Šiauliuose leisti kurtis lėktuvų remonto įmonei, pateiks ne tik politikai, bet ir atsakingų tarnybų atstovai. „Įmonės atstovai nori šį atsakymą gauti kuo greičiau, kitaip lėktuvų remontui žada ieškoti kitos vietovės“, - sakė meras.

Šiaulių miesto merui nežinojus ar nenorėjus atskleisti, kas yra aviacijos verslo įmonių grupės „Avia Solutions Group“ vadovai, jų ieškoti teko internete. Jame rašoma, kad ši verslo įmonių grupė siejama su Gedimino Žiemelio, turinčio plačių verslo užmojų Rusijoje, be to, ir ten gyvenančio, vardu. Tad Šiaulių miesto tarybai teks priimti išties atsakingą sprendimą – leisti ar ne šalia NATO oro pajėgų bazės kurtis šiai lėktuvų remonto įmonei.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"