Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
GIMTASIS KRAŠTAS

Susiruošėt į banką centre? Apsišarvuokite kantrybe ir pasiimkite laisvadienį

 
2017 05 15 16:14
Ritos Stankevičiūtės (LŽ) nuotrauka

Dirbantys Gedimino prospekte pietų pertrauką neretai išnaudoja ne alkiui numalšinti, o susitvarkyti bankinius reikalus. LŽ žurnalistė atliko eksperimentą – praeitą savaitę pietų metu užsuko į kelis bankus norėdama išsikeisti valiutą. Paaiškėjo, kad eilėje pralaukus valandą ar net ilgiau, gali tekti išeiti iš banko taip ir nieko nepešus.

3 klientai eilėje – 3 darbuotojos: laukti 25 min.

12.04 val. Gedimino pr. netoli Seimo esančiame SEB banke atsispausdinu bilietėlį grynųjų pinigų operacijoms atlikti. Jei neskaičiuosime darbuotojos prie informacinio stalo, klientus aptarnauja tik 3 banko darbuotojos. Pagrindinėje banko salėje atviri 2 langeliai, kiek toliau – keli uždari įstiklinti kabinetai, iš kurių tik viename aptarnaujami klientai. Į jį žmonės eina nešini pluoštais dokumentų, tad suprantu, kad mano, norinčios atlikti grynųjų pinigų operaciją, bilietėlio numeris greičiausiai pasirodys prie kurio nors iš langelių pagrindinėje salėje.

Prisėdu prie jau eilėje laukiančių trijų žmonių. Šalia sėdinti moteris nerimastingai žvilgčioja į telefoną tikrindama laiką. Maždaug apie 12.12 val. laukiančiųjų gretas papildo dar 2 žmonės. 12.14 val. užsidaro vienas langelis. Eilėje laukęs, ant minkštasuolio sėdėjęs senukas prieina prie langelio, sunerimsta.

„Tai kur ji išėjo? (bankininkė – aut. pastaba). Matai išėjo, tai kas dabar aptarnaus?“, – nerimauja senukas ir vėl atsisėda, kur sėdėjęs.

Pietų metas, tad langelį uždariusiai bankininkei dabar turbūt irgi pietūs. Bet tuoj pietauti išėjusią darbuotoją pakeičia kita bankininkė. Atsidaro kitas langelis ir klientus vėl aptarnauja dvi bankininkės pagrindinėje salėje. Minėtasis senukas vis nerimastingai tai nueina prie ką tik uždaryto langelio (mat už jo stovi ir vis dar kalbasi du darbuotojai), tai prie ką tik atsidariusio langelio, nekantraudamas „kuri gi čia darbuotoja aptarnaus ir, kuris langelis čia dabar dirba“.

12.20 val. į banką ateina dar 2 klientai ir eilė ilgėja. Panašu, kad įpusėjus pietų metui, klientų tik daugės. Man nespėjus pasidžiaugti, kad į banką atėjau tik kelios minutės po dvylikos ir dabar netenka stovėti ilgos eilės gale, 12.24 min. pamatau savo bilietėlio numerį švieslentėje. Bankiniai reikalai atlikti per 25 min.Gal ir visai neblogai? Spėčiau dar ir pietus pavalgyti. Visgi, jei būtų tekę keistis ne valiutą, o atlikti rimtesnes bankines operacijas, vargu ar būčiau taip greitai palikusi šį SEB banko skyrių.

Per pietų pertrauką – nespėsit

Tęsiu eksperimentą ir užsuku, čia pat vos už kelių žingsnių nuo SEB banko, esantį „Swedbank“ banko skyrių. Norėdama atsispausdinti bilietėlį nematau pasirinkimo „grynųjų pinigų operacijos“. Apsidairau aplinkui ir ant durų pamatau užrašą „grynųjų operacijos šiame banko skyriuje neatliekamos“. Artimiausias „Swedbank“ skyrius, kuriame galėčiau išsikeisti valiutą ar atlikti kitas grynųjų pinigų operacijas yra Vokiečių gatvėje ir Konstitucijos prospekte.

O kiek tektų laukti šiame banke jei norėčiau pasikonsultuoti su bankininku dėl paskolos, arba atsiimti naują banko kortelę? Vedama smalsumo 12:29 val. paspaudžiu „privatūs klientai“ ir atsispausdinu bilietėlį.

„Swedbank“ skyriuje klientus aptarnauja 2 darbuotojai, kartu su manimi iš viso laukia 6 žmonės. Skyrius mažas, visos sėdimos vietos užimtos. Netrukus laukiančiųjų gretas papildo dar viena moteris. Laukiu. Po 10 min. atsilaisvina vieta atsisėsti, prisėdu. Dar po 10 min. už manęs eilėje laukusi moteris neištveria – po 20 minučių laukimo giliai atsidūsta, susideda dokumentus į rankinę ir išeina.

Paskutinis į kabinetą įėjusio kliento numeris 28, mano bilietėlyje numeris 30, tad tikiuosi, kad per ateinančias 10 min. (tiek liko iki pietų pertraukos pabaigos) būsiu aptarnauta.

Deja, bet 12.54 val. švieslentėje rodomas numeris vis dar 28-tas, laukti nebegaliu, pietų pertrauka baigsis už 5 min. Palieku „Swedbank“ skyrių nieko nepešusi.

Valanda laukimo – norma

SEB banko skyrius Gedimino pr. priešais prekybos centrą "GO9" - čia taip ir nepavyko sulaukti savo eilės/ Rūtos Latvėnaitės nuotrauka

Dirbantiems valstybinėse institucijose pietų pertrauka paprastai yra 12.00–13.00 val. Dirbantys parduotuvėse ar kavinėse, pietauja dar vėliau, o biurų darbuotojai neretai pietauja pasirinktu laiku. Tad nusprendžiu judėti tolyn į Gedimino pr. pradžią, o tiksliau į SEB banką esantį priešais prekybos centrą „GO9“ ir pradėti dar vieną pietų pertrauką 13.00–14.00 val.

Įžengusi į sausakimšą SEB banką kitame Gedimino prospekto gale, 13.15 val. atsispausdinu bilietėlį grynosioms pinigų operacijoms atlikti ir prisėdu, nes suskaičiavusi, jog salėje jau laukia 25 žmonės, suprantu, kad per 25 minutes čia valiutos tikrai neišsikeisiu. Dabar tai rimtai teks palaukti.

Čia kaip ir ankstesniuose lankytuose banko skyriuose dirba ne visi langeliai, klientus, neįskaitant darbuotojos prie informacijos stalo, aptarnauja 5 bankininkės, nors čia yra bene didžiausias SEB banko skyrius, jame daugiau nei 10 aptarnavimo zonų. Bet šiame skyriuje kitaip nei kituose, nemaža dalis klientų senyvo amžiaus.

Po 10 min. suprantu, kad nors ir turiu bilietėlį su numeriu 482, negaliu nustatyti, kada bus mano eilė prieiti prie langelio, nes švieslentėje pasirodo ir numeris 192, o vėliau ir numeris 469, dar vėliau – 193.

Tik ne taip nervingai, bet daro beveik visi laukiantys – kartas nuo karto pasižiūrį tai į švieslentę, tai į savo bilietėlius ir vėl į švieslentę.

Viena senutė, kiekvieną kartą švieslentėje pasirodžius naujam numeriui, pasižiūrį į savo bilietėlį, tuomet į švieslentę, ir tarsi negalėdama patikėti, kad švieslentėje tikrai ne jos numeris, dar kartą pasižiūrį į bilietėlį ir dar kartą į švieslentę. Tą patį, tik ne taip nervingai, bet daro beveik visi laukiantys – kartas nuo karto pasižiūrį tai į švieslentę, tai į savo bilietėlius ir vėl į švieslentę.

13.35 val. esu vis dar kažkur prie eilės galo, nes panašu, kad čia ateinantys klientai nori tikrai ne valiutą pasikeisti, o rimtesnes banko operacijas atlikti. Kai kurie aptarnaujami klientai, regis, dar net neplanuoja pakilti nuo kedės, nors sėdėjo ten dar prieš man ateinant. Tad eilė juda labai lėtai.

13.40 val. švieslentėje pasirodžius naujam numeriui, minėta senutė pasižiūri į savo bilietėlį, tada į švieslentę ir vėl į bilietėlį, ir vėl į švieslentę. Šį kartą senutė pakyla. Bet ne prie langelio ji keliauja, o apsuka vieną ratą aplink ant trijų didelių minkštasuolių sėdinčius ir kantriai laukiančius klientus ir tada nueina išėjimo link. Neišlaukė, o aš laukiu toliau.

Jau 13.45 val. mano pietų pertrauka eina į pabaigą, greičiausiai tuoj seksiu neseniai išėjusios senutės pėdomis. Vis dėl to, dar turiu 15 minučių iki 14 val. Švieslentėje skaičius 471, o mano bilietėlis 482. Kokia tikimybė, kad per 15 min. bus aptarnauti 11 žmonių?

Banko informacijos darbuotojai „pasiskundžiu“, jog laukiu jau 40 minučių, o noriu tik keletą eurų išsikeisti.

„Šiandien pensijų ir išmokų diena, todėl tokiu dienos metu, šiandien ir rytoj, teks laukti valandą ar net ilgiau. O šiaip iš ryto būna mažiausiai žmonių, ateikite 9–10 val.“, – apgailestavo informacijos darbuotoja.

Na nusprendžiu dar palaukti iki 14 val. Apsidairau aplinkui, stebiuosi, kodėl niekas nesibėdoja ir nepyksta, dauguma įnikę į išmaniuosius telefonus, o didžioji dalis senučių, žiūri į vieną tašką ir tiesiog laukia: „O ką čia jau padarysi? Lauki ir tiek. Visada taip.“

Pasižiūriu į mobilųjį: 13.55 val. Deja, bet likti ir laukti toliau galėčiau tik jeigu:

a) esu pensininkė, kuri gali laukti ilgai

b) esu laisvai samdoma darbuotoja, kuri pati nustato sau darbo grafiką

c) turiu laisvą dieną

d) man atostogos

e) esu bedarbė

f) esu mokinė/studentė

Visgi eksperimentą atlikau atsižvelgdama į tai, kad esu biuro, valstybinės institucijos darbuotoja, kurios darbo valandos yra 8–17 val., o pietų pertrauka 12.00–13.00 val. arba 14.00–13.00 val., todėl ilgiau laukti banke nebegaliu. Lygiai 14 val. išeinu iš banko ir susitinku tą pačią senutę, kuri nerimastingai kelis kartus tikrino savo bilietėlį kaskart švieslentėje pasirodant naujam numeriui. Maniau, kad ji neišlaukė, o pasirodo, senutė laukė, tik nusprendė laukti netuščiai – greičiausiai buvo išėjusi grynu oru pakvėpuoti, o gal spėjo ir į šalia esančią vaistinę užsukti. Senutė grįžta laukti, o aš nieko nepešusi biuro darbuotoja, grįžtu į darbą.

Ką daryti?

Daugelį bankinių operacijų galima atlikti naudojantis internetine bankininkyste. Kai kurias grynųjų pinigų operacijas galima atlikti pačiam savarankiškai, pavyzdžiui, įnešti grynuosius pinigus į savo sąskaitą galime kone kiekviename bankomate.

Tačiau jei norite išsikeisti valiutą, pamiršote generatoriaus slaptažodį, turite atsiimti naują bankinę kortelę, ar tiesiog norite gyvai pasikonsultuoti su bankininku (galima konsultacija ir telefonu bei internetu), atlikti kitas bankines operacijas, kurias galima atlikti tik banko skyriuje, siūlome iš anksto pasidomėti kokiose bankinėse operacijose specializuojasi kiekvienas banko skyrius. Eksperimentas parodė, kad ir valiutą pavyks išsikeisti ne kiekvienam banko skyriuje.

Visuose banko skyriuose skelbiama, kad į konsultacijas su bankininku galima užsirašyti iš anksto sutartu laiku. Visgi grynųjų pinigų operacijų atlikimui užsirašyti iš anksto nepavyks ir kaip paaiškėjo eksperimento metu, jei į banką atvyksite per pietų pertrauką ar net vėliau, laukti teks mažiausiai 20 min., o ilgiausiai – kiek jau išlauksit.

Bankų interneto svetainėse nurodyta, kad dažniausiai mažiausiai klientų lankosi 9.00–10.00 val. ar 10.00–12.00 val.

Bankininkai pabrėžia, kad bankų skyriuose klientų skaičius išauga mėnesio viduryje (nuo 10 d.), kai pradedamos mokėti pensijos ir kitos išmokos, ir pabaigoje (nuo 20 d.), kai gyventojai moka komunalinius mokesčius. Eksperimentas tai tik patvirtino – tokiomis dienomis bankai būna sausakimši, teks laukti ilgiau nei valandą. Tokiomis dienomis į banką (jeigu ne skubus atvejis) kojos geriau net nekelti.

Bankininkai ramina – jei vyksite be išankstinio susitarimo, tuomet verta pasitikrinti, kuriomis darbo valandomis pasirinktame banko skyriuje įprastai būna mažiau klientų. Bankų interneto svetainėse nurodyta, kad dažniausiai mažiausiai klientų lankosi 9.00–10.00 val. ar 10.00–12.00 val. Deja, bet tiems, kurių darbo valandos 8–17 val., vargu ar pavyks ateiti į banką tomis valandomis.

Kokia išeitis? Bankinius reikalus tvarkyti savaitgaliais. Prekybos centruose, „Akropolyje“ ar „Panoramoje“, banko skyriai dirba ir savaitgaliais. Tačiau klientų atsiliepimai internete liudija, kad tuose skyriuose savaitgaliais žmonių būna daugiau nei eilinę darbo dieną banke, esančiame miesto centre ir tenka laukti net pusantros valandos.

DALINTIS:
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"