TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Suvalkiečiai neatsisako grandiozinio projekto

2014 06 07 6:00
racingexposure.com nuotrauka

Kazlų Rūdos merijos specialistai rengia šios savivaldybės bendrojo plano korekcijas, kad netoli miesto plytintis ir pagal paskirtį jau daugiau kaip dešimtmetį nenaudojamas karinis aerodromas galėtų tapti tarptautinių lenktynių „Formulė-2“ trasa. Nepakeitus šios teritorijos paskirties, neįmanomos tolesnės derybos su potencialiais investuotojais. Kas jie - vis dar paslaptis.

Pakeisti karinio aerodromo teritorijos paskirtį Kazlų Rūdos savivaldybės bendrajame plane žadama per kelis mėnesius. Kai vietos taryba patvirtins naująjį dokumentą, Turto bankas galės laisvai disponuoti jam patikėta teritorija.

„Kiek man žinoma, ketinama skelbti aukcioną ir konkurse atrinkti investuotojus. Tačiau gali būti, kad investuotojai jau yra, beliko sutvarkyti visus formalumus“, - LŽ sakė Kazlų Rūdos savivaldybės meras Vytautas Kanevičius. Jis tikino nežinantis, kas tie potencialūs investuotojai.

Turto bankui Kazlų Rūdos karinį aerodromą, kaip nereikalingą, Krašto apsaugos ministerija perdavė prieš porą metų, tačiau jo teritorijos paskirtis iki šiol nepakeista. Todėl Turto bankas negali nenaudojamo aerodromo nei nuomoti, nei parduoti.

Po paslapties šydu

LŽ duomenimis, investuoti Lietuvoje ir įkurti automobilių lenktynių trasą yra pasirengusi viena Didžiosios Britanijos kompanija. Paaiškinti, kokia tai kompanija ir kiek ketina mūsų šalyje investuoti, Turto banko direktorius Arnoldas Burkovskis vakar nerado laiko. Nieko konkretaus apie galimas investicijas į buvusį Kazlų Rūdos karinį aerodromą negalėjo pasakyti nei Susisiekimo ministerijos, nei Ūkio ministerijos bei VšĮ "Investuok Lietuvoje" atstovai.

Vienas žinomiausių šalies automobilių lenktynininkų, Lietuvos kartingo federacijos tarybos narys Darius Jonušis LŽ teigė, kad automobilių sporto entuziastai apie galimų investuotojų ketinimus karinį aerodromą paversti šiuolaikine automobilių lenktynių trasa kol kas nieko konkretesnio taip pat negirdėjo. „Nežinome, ar kas nors bus, ar ne“, - sakė jis.

Naujieji Vasiukai?

Kazlų Rūdos meras V. Kanevičius tiki, kad užmojai vos už 10 kilometrų nuo miesto įkurti šiuolaikinę tarptautinių lenktynių „Formulė-2“ trasą, kokios neturi nė viena gretima valstybė, neliks tik gražiais ketinimais ir Kazlų Rūdai suteiks didžiulį plėtros stimulą. Įrengus tokią lenktynių trasą, į jas esą suvažiuotų tūkstančiai žiūrovų ne tik iš Lietuvos, bet ir užsienio. Jiems reikėtų nakvynės, maitinimo įstaigų. „Mūsų lūkesčiai dideli. Tai būtų vos ne naujieji Vasiukai“, - kalbėjo savivaldybės vadovas.

Anot jo, svarbu, kad sumanymo įkurti tarptautinę lenktynių trasą neištiktų tokia pat lemtis, kokia nutiko kitiems buvusiems kariniams pastatams Kazlų Rūdos miškuose - sovietinių laikų vadavietės bunkeriui ir vadinamajai Generolų vilai. Šie pastatai ne kartą keitė savininkus, bet iki šiol lankytojams neprieinami - jie vis dar atstatomi, nors smalsuolius masina jau seniai. O iš prieš keletą metų merijos kartu su buvusiais pastatų savininkais įkurtos VšĮ „Judrės parkas“, žadėjusios bunkerį ir vilą paversti turistų traukos centru, šiandien liko tik pavadinimas.

Sovietmečiu kariuomenės reikmėms pastatytame aerodrome galėjo leistis ir sunkiasvoriai lėktuvai. / Romo Jurgaičio nuotrauka

Kariškiai atsisakė

Kazlų Rūdos miškuose karinis aerodromas, turintis 2250 metrų ilgio kilimo taką, sovietinės kariuomenės reikmėms buvo pastatytas per patį šaltojo karo įkarštį - apie 1975-1977 metus. Tai buvo vienas moderniausių karinių to meto aerodromų Lietuvoje - kilimo takas buvo išgrįstas storomis betono plokštėmis, todėl čia galėjo leistis ir sunkiasvoriai lėktuvai. Beveik tuo pat metu miškuose buvo pastatyta bei įrengta ir daugiau pastatų - požeminė vadavietė, vila karininkams. Visi statiniai priklausė Kaune dislokuotai sovietų 7-ajai oro desanto divizijai.

Iš Lietuvos pasitraukus sovietų kariuomenei, aerodromas ir gretima beveik 20 hektarų teritorija atiteko Krašto apsaugos ministerijai. Nors pagal savo paskirtį šis aerodromas jau nenaudojamas gerą dešimtmetį, tik beveik prieš porą metų Krašto apsaugos ministerija nusprendė atsisakyti šio aerodromo ir perdavė jį Turto fondui.

Nors aerodromo teritorijos paskirtis - vis dar karinė, pats jis kariniu objektu seniai jau nebelaikomas. Jau nebe vienus metus aerodromas yra tapęs įvairių mėgėjų automobilių lenktynių vieta. Šventes jame rengia baikeriai, parasparnių ir skraidyklių pilotai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"