TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Tarnybiniu automobiliu apsipirkti (nebe)važiuos

2015 11 11 6:00
Tikimasi, kad įdiegus telemetrines transporto kontrolės sistemas automobiliai būti naudojami tik griežtai pagal paskirtį. Alytaus rajono savivaldybės administracijos nuotrauka

Alytaus rajono valdžia, sumaniusi griežtinti tarnybinių ir pareigybinių automobilių naudojimo kontrolę, kol kas yra vienintelė užsimojusi tai padaryti savivaldos institucija šalyje. Kitų savivaldybių vadovai nenusiteikę varžyti nei savęs, nei pavaldinių.

Į visus Alytaus rajono savivaldybės administracijos ir savivaldybei pavaldžių įstaigų tarnybinius automobilius bus įdiegta stebėjimo ir kontrolės sistema, leisianti realiuoju laiku nustatyti tikslias automobilio buvimo vietos koordinates per palydovus. GPS/GSM (Global Positioning System) technologijų pagrindu veikiančia telemetrine transporto kontrolės sistema turėtų būti aprūpinti ne tik lengvieji automobiliai, bet ir mokykliniai geltonieji autobusiukai, kitos transporto priemonės. Tikimasi, kad sistema turėtų padidinti skaidrumą, darbo efektyvumą ir mažinti transporto eksploatacijos sąnaudas.

Siekia skaidrumo ir viešumo

Artimiausiomis savaitėmis Alytaus rajono savivaldybės administracija turėtų skelbti viešą konkursą nuomoti GPS sistemas, kurios bus montuojamos į visus – beveik tris dešimtis – savivaldybės administracijos tarnybinius automobilius. Ne išimtis bus ir vadinamieji pareigybiniai automobiliai, kuriais vežiojami aukščiausi savivaldybės pareigūnai – meras, mero pavaduotojas, administracijos direktorė. „Tikimės dvejopos naudos – ir didesnės drausmės naudojant tarnybinį transportą, ir jam naudoti skirtų lėšų ekonomijos“, – LŽ pabrėžė Alytaus rajono meras Algirdas Vrubliauskas. Jis teigė, kad šiuo metu ryšio paslaugos kainuoja santykinai nedaug, nebrangiai atsieis ir GPS sistemos įdiegimas į automobilius, nes įrangą ketinama ne pirkti, o nuomoti.

Algirdas Vrubliauskas. /Romo Jurgaičio nuotrauka

Apskaičiuota, kad įrangos vienam automobiliui nuoma gali kainuoti iki 5 eurų per mėnesį. Todėl ja ketinama aprūpinti ne tik lengvuosius automobilius, bet ir kitokį tarnybinį transportą, priklausantį tiek pačiai savivaldybės administracijai, tiek ir savivaldybės įstaigoms, tarp jų – ir mokykloms, turinčioms geltonuosius autobusiukus. Kaip pažymėjo A. Vrubliauskas, būtent dėl jų naudojimo dažnai kyla visokių nesusipratimų. Tad įdiegus telemetrines transporto kontrolės sistemas mašinos galės būti naudojamos tik griežtai pagal paskirtį. Juk naudojant GPS įrangą galima stebėti automobilio važiavimo maršrutą, nuvažiuotus kilometrus, sunaudotą degalų kiekį, kiekvieną sustojimą. Tad nereikės pildyti kelionės lapo – jį parengs sistema. Įrenginio sugeneruota tiksli automobilio maršruto istorija gali būti reikalinga įvairioms buhalterinėms ataskaitoms. Ji gali praversti ir kilus ginčui – bus nesunku įrodyti, kur automobilis važiavo, kokiu maršrutu ir kada.

Alytaus rajono meras A. Vrubliauskas LŽ užsiminė, kad į mokyklinius autobusus numatyta įmontuoti ir alkotesterius, vaizdo stebėjimo kameras.

Nenori būti kontroliuojami

Alytaus rajonas yra kol kas vienintelis, kuris ėmėsi pertvarkos, kad išvengtų piktnaudžiavimo naudojant tarnybinius automobilius. Kitos šalies savivaldybės neskuba to daryti ir apie automobilių stebėjimo bei kontrolės sistemų diegimą kalba atsargiai. Vilkaviškio rajono savivaldybės meras Algirdas Neiberka LŽ tvirtino, kad taip pat aptarinėjamos galimybės į tarnybinius automobilius diegti šias sistemas, bet jokių sprendimų priimti kol kas nesiryžtama. „Mums labai rūpi, kiek tai kainuotų“, – tikino A. Neiberka. Jo pavaduotojas Kazys Kiaulakis teigė manantis, kad pirmiausia tokias sistemas reikėtų diegti į paslaugas teikiančius automobilius, pavyzdžiui, mokyklinius autobusus.

Tačiau kai kurie Vilkaviškio rajono politikai, tiesa, nenorėję būti viešinami, atvirai sakė, kad jau metas keisti nusistovėjusią ydingą tarnybinių automobilių naudojimo tvarką. Visi prisimena Vilkaviškyje vasarą kilusį skandalą, kai paskutinio skambučio proga grupė gimnazistų vietos ligoninei priklausančiu greitosios pagalbos automobiliu važinėjo po miestą su įjungtu garsiniu signalu.

„Yra įtarimų, kad tarnybinius automobilius savo asmeniniams tikslams naudoja ir seniūnai“, – LŽ teigė anonimu norėjęs likti tarybos narys. Lygiai prieš metus Jurbarko rajono Skirsnemunės seniūnas Vladas Vainauskas girtas įkliuvo policijos pareigūnams prie tarnybinio „Audi A4“ automobilio vairo. „Automobilių stebėjimo ir kontrolės sistema gal ir padidintų kontrolę, tačiau kol kas jos diegimo nesvarstome“, – LŽ sakė Jurbarko rajono meras Skirmantas Mockevičius.

Tarnybiniai dviračiai

Tiesa, pataupyti nuspręsta ir Anykščių rajone, valdininkus iš automobilių persodinus ant dviračių. Kaip LŽ teigė šio rajono savivaldybės administracijos direktorius Saulius Rasalas, savivaldybė už 1883 eurus nusipirko keturis dviračius. Jais važinės Vietinio ūkio ir turto valdymo skyriaus specialistai, atsakingi už tvarką miesto viešosiose vietose, prižiūrintys už gaunamas socialines pašalpas atidirbančius anykštėnus. „Važinėti dviračiu savivaldybės darbuotojams bus ir ekologiškiau, ir ekonomiškiau nei automobiliu, taip pat daug greičiau nei pėsčiomis“, – pabrėžė administracijos direktoriaus pavaduotojas.

Pasak S. Rasalo, Anykščiuose į darbą dviračiu iki šiol važinėjo tik viena savivaldybės administracijos specialistė. Jis vylėsi, kad atkreipę dėmesį į tai, kad merijos darbuotojai sėda ant dviračių, galbūt jais paseks ir daugiau anykštėnų. „Be to, tikėtina, kad ir kitiems savivaldybės darbuotojams pasiūlysime naudotis ne automobiliais, o dviračiais“, – aiškino Anykščių rajono savivaldybės administracijos direktorius.

Kontrolės per daug nebūtų

Prieš keletą metų, atlikus tarnybinio transporto naudojimo tyrimus, buvo nustatyta, kad tarnybinis transportas buvo naudojamas vykstant į neformalaus pobūdžio savivaldybių valdančiųjų koalicijų susitikimus bei kelionės į alkoholinių gėrimų parduotuves, kavines ar namus. Tačiau dažniausiai viešųjų ir privačių interesų derinimo pažeidimus tiriančiai Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai (VTEK) gana sunku įrodyti, kad valstybės tarnautojas tarnybinį automobilį naudojo asmeniniams reikalams. Todėl pasiūlyta, kad į visus naujus tarnybinius automobilius galėtų būti diegiama stebėjimo ir kontrolės sistema. Pasiūlymui pritarė ir Valstybės kontrolė. Tokia sistema tuo metu jau veikė Seimo autoūkyje.

Vis dėlto VTEK pirmininkas Romas Valentukevičius LŽ prisipažino, jog jam dar neteko girdėti, kad kurios nors valstybės institucijos ar savivaldybės į joms priklausančius automobilius būtų įdiegusios telemetrinę transporto kontrolės sistemą. Tiesa, išskyrus specialųjį policijos, greitosios medicinos pagalbos, ugniagesių, aplinkosaugininkų bei kitų įstaigų transportą.

„Tarnybinių automobilių naudojimo tvarka aiškiai reglamentuota Vyriausybės nutarime. Be to, kiekviena savivaldybė bei institucija patvirtina ir savo tvarką. Tačiau egzistuoja rizika, kad jos nebus laikomasi“, – LŽ teigė R. Valentukevičius. Anot jo, šiemet dėl tokio skundo VTEK buvo atliekamas vienas tyrimas, jo rezultatai įtarimų nepatvirtino.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"