Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
GIMTASIS KRAŠTAS

Tauragiškių planuose – visuomeninis elektrobusas

 
Tauragės rajono meras Sigitas Mičiulis teigė, kad investicija į elektromobilį jie neapsiribos./Tauragės rajono savivaldybės administracijos archyvo nuotrauka

Praėjusių metų pabaigoje elektromobilį savo kelionėms įsigijusi Tauragės rajono valdžia prie elektra varomų transporto priemonių ketina pratinti ir eilinius tauragiškius – viena pirmųjų šalyje ketina įsigyti visuomeniniam transportui skirtus elektrobusus.

Elektrobusais vežios nemokamai

Tauragės rajono meras Sigitas Mičiulis LŽ neslėpė ambicingų planų – rajonas nori tapti „žaliausiu“ kraštu Lietuvoje. Todėl yra numatę įsigyti 2–3 elektra varomus autobusus, kurie keleivius vežiotų po Tauragės miestą. „Jei tarybos nariai pritars, šie autobusai vežios tauragiškius maršrutais ir miegamųjų miesto rajonų į pramonės rajoną, mokyklas. Gal kurį laiką – 2–3 metus kelionės jais miestiečiams nieko nekainuos. Gali būti, kad tokia lengvata savivaldybei mažiau kainuotų, nei dabar keleivių vežimui skiriamos dotacijos“, – teigė S. Mičiulis.

Anot jo, taip jie stengsis, kad gyventojai kelionėms į darbą bei į ugdymo įstaigas rinktųsi ne savo asmenines ir dažnai orą teršiančias transporto priemones, o keliautų visuomeniniu ir ekologišku transportu. Tokiu būdu prisidėtų ne tik prie oro taršos mažinimo, bet mieste mažėtų ir kamščiai prie sankryžų transporto piko metu.

Elektra varomus autobusus, pasak mero, jie ketina įsigyti, pasinaudodami Europos Sąjungos (ES) parama. Tiesa, tokios rajono valdžios užmačios šiek tiek nerimo sukėlė savivaldybei priklausančio ir keleivius po miestą bei rajoną vežiojančio Tauragės autobusų parko darbuotojams. Mat norėdama pasinaudoti ES parama elektrobusams įsigyti, privalo keleivių paslaugos tiekėją pasirinkti konkurso būdu. Todėl dar nėra aišku, ar juo taps savivaldybės įmonė.

Įsitikino privalumais

Tauragiškiai patirties, naudojant elektra varomas transporto priemones jau turi – praėjusių metų pabaigoje Tauragės rajono savivaldybę pasiekė pirmasis savivaldybės nusipirktas elektromobilis – „Nisan Leaf“, o iki 2030 metų rajono valdžia ketina visą savo automobilių parką pakeisti elektromobiliais.

Nors tokie automobiliai kainuoja iki 40 tūkst. eurų, tačiau, pasak S. Mičiulio, jų eksploatacija kur kas pigesnė – važiuojant įprastu, dyzelinu varomu automobiliu 100 km kelionė vidutiniškai kainuoja apie 7 eurus, o važiuojant su elektromobiliu tokios kelionės kaina atsieina apie 1 eurą. „Be to į atmosferą neišmetama teršalų, mašina neskleidžia triukšmo. Tai ateities transportas, prie kurio palaipsniui bus pereinama“, – tvirtino Tauragės rajono meras.

Jis LŽ teigė, kad šiuo elektromobiliu kelionėms po rajoną ar į artimiausias savivaldybes naudojasi ne tik savivaldybės vadovai, bet ir kiti administracijos darbuotojai, tokia galimybė yra suteikta tarybos nariams, savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovams.

Tiesa, kol kas Tauragėje nėra specialiai tam pritaikytos elektromobilių įkrovos stotelių, tad jis yra įkraunamas įprastu būdu – iš elektros tinklo naktimis garaže. Pagal savivaldybės parengtą „Darnaus judumo“ planą, jei tik jam pritars Susisiekimo ministerija bei rajono taryba, greta savivaldybės administracijos pastato už ES lėšas ketinama įrengti dvi elektromobilių įkrovimo stoteles. Jose krauti savo elektromobilius galės visi Tauragės rajono gyventojai bei svečiai.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"