Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATAŠVIETIMAS
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Traukiniu iš Vilniaus į Karmėlavą – 250 km/h greičiu

 
2017 08 26 17:00
"Lietuvos geležinkelių" nuotrauka

Vilnius greituoju geležinkeliu galėtų būti sujungtas su Kauno oro uostu.

Šią vasarą VšĮ „Vilniaus metro“ pristatė greitojo geležinkelio, kuris sujungtų Vilnių su Kauno oro uostu, projektą Kauno miesto ir rajono savivaldybių vadovams bei politikams. Kauno miesto savivaldybė itin didelio susidomėjimo juo neparodė – Karmėlavos oro uostas nepriklauso miesto teritorijai. „Vilniaus metro“ atstovams leista suprasti, kad miestas turi savo planų, tad jiems ir bus teikiamas prioritetas.

Kur kas daugiau dėmesio sumanymas sulaukė Kauno rajono savivaldybėje. „Jeigu toks projektas būtų pradėtas įgyvendinti, Kauno rajono savivaldybė jį vertintų tikrai palankiai, – „Lietuvos žinioms“ sakė Valerijus Makūnas, Kauno rajono meras. – Toks geležinkelis pridėtų patrauklumo Kauno laisvajai ekonominei zonai ir Kauno oro uostui.“

Tiesa, V. Makūnas nemato, kokiais konkrečiais žingsniais rajono savivaldybė galėtų prisidėti prie projekto. Mero įsitikinimu, tai nacionalinio lygio klausimas. Kad jis pajudėtų iš vietos, būtini Vyriausybės sprendimai.

„Pradinė idėja buvo alternatyvi greitojo geležinkelio linija, kuri sujungtų Vilniaus Pilaitės mikrorajoną su Karmėlavoje esančiu oro uostu, – aiškino Audrius Čepulis, VšĮ „Vilniaus metro“ projektų koordinatorius. – Toks geležinkelis leistų pasiekti Kauno oro uostą maždaug per pusvalandį.

Mes, vilniečiai, norime to ar ne, galų gale vis tiek turėsime susitaikyti, kad Kaunas yra šalies centre, svarbiausių transporto koridorių susikirtimo vietoje. Be to, Vilniaus oro uostas, mokslininkų nuomone, jau neturi jokių galimybių plėstis. Kauno oro uosto reikšmė vis didės, tad protingiausia būtų rūpintis, kaip jį pasiekti kuo patogiau.“

Kadangi rengiamasi modernizuoti dabartinį Vilniaus-Kauno geležinkelį, „Vilniaus metro“ pateikė savo viziją: greitasis traukinys iš sostinės Pilaitės mikrorajono galėtų pasiekti Rykantus, nuo Rykantų iki Pravieniškių jis judėtų atnaujintu Vilniaus-Kauno geležinkeliu, o iš Pravieniškių suktų Kauno oro uosto link. Tiesa, toks maršrutas būtų apie 20 kilometrų ilgesnis.

Pilaitėje – ir metro, ir greitasis geležinkelis

Vilniaus Pilaitės mikrorajonas pasirinktas todėl, kad ši vieta dera su „Vilniaus metro“ planais tiesti sostinėje metro. Iniciatorių vizija – trys metro linijos: viena žiedinė ir dvi linijinės.

Būtent nuo linijos, kuri prasidėtų Pilaitėje ir baigtųsi prie Sporto rūmų, A. Čepulio manymu, reikėtų imtis metro statybos projekto įgyvendinimo sostinėje: „Dirstelėkite į žemėlapį ir pamatysite, kokį lanką daro vilniečiai, kai jiems tenka iš pradžių važiuoti į geležinkelio stotį, o paskui – Kauno kryptimi. Taip vingiuoti keliaujant visiškai neracionalu.“

Pilaitėje esą turėtų būti pastatytos ir metro, ir greitojo geležinkelio stotys. Abiejų projektų iniciatoriai įsitikinę, jog šie sumanymai nė iš tolo nėra oro pilys.

Greitasis traukinys iš sostinės Pilaitės mikrorajono galėtų pasiekti Rykantus, nuo Rykantų iki Pravieniškių judėtų atnaujintu Vilniaus-Kauno geležinkeliu, o iš Pravieniškių suktų Kauno oro uosto link.

„Metro sėkmingai funkcionuoja ne tik megapoliuose, turinčiuose kelis milijonus gyventojų, bet ir tokiose nedidelėse sostinėse kaip Helsinkis ar Oslas, – tikino A. Čepulis. – Vilniaus metro projektas gana įdomus investuotojams, tačiau jiems labai svarbu, kad savivaldybių, kuriose būtų įgyvendinami tokie projektai, tarybos paremtų juos. Todėl Kauno rajono savivaldybės atitinkamas sprendimas taip pat galėtų būti labai rimta paskata investuotojams.“

Greitojo geležinkelio projektas, pasak „Vilniaus metro“ ekspertų, kainuotų apie 550 mln. eurų.Įmonės iliustracija
Greitojo geležinkelio projektas, pasak „Vilniaus metro“ ekspertų, kainuotų apie 550 mln. eurų.Įmonės iliustracija

Išeitis – koncesija?

Vilniaus miesto savivaldybės taryba kol kas yra atidėjusi metro statybos planus iki 2030 metų – kol bus aiškiau, kur link krypsta demografinė situacija.

Ir metro, ir greitojo geležinkelio statyboms finansuoti, A. Čepulio įsitikinimu, bene geriausiai tiktų koncesijos modelis. Greitojo geležinkelio projektas, „Vilniaus metro“ ekspertų skaičiavimais, kainuotų apie 550 mln. eurų, o Pilaitės-Baltojo tilto metro linija – maždaug 450 mln. eurų. Ji atsipirktų per 12 metų.

„Vilniaus metro“ specialistų nuomone, minėti projektai leistų sukurti realų, o ne popierinį Vilniaus ir Kauno dvimiestį.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataŠvietimasTrasaKarjera
Žmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"