TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Trinkelių istorijoje įžvelgė klastą

2016 10 04 6:00
Kristinos Kučinskaitės (LŽ) nuotraukos

Dėl pagrindinės Kauno miesto pėsčiųjų gatvės – Laisvės alėjos – rekonstrukcijos susirėmė politikai. Vieni jų tikina, kad grindiniui parinktos trinkelės skyla vos suklotos dėl neįprastos formos, kiti atkerta, jog būtent kritikai į šią istoriją miestą ir įvėlė.

Rekonstruoti Laisvės alėją Kauno politikai planavo daugybę metų, tad ilgiau kaip dešimtmetį trunkančią pagrindinės miesto gatvės atnaujinimo istoriją kauniečiai jau praminė jubiliejine. Tačiau realūs darbai pajudėjo tik 2015-ųjų pavasarį. Tuomet statybininkai pradėjo plušėti arčiau Įgulos bažnyčios esančioje pėsčiųjų gatvės dalyje.

Pagrindiniai darbai – dangos ir jos pagrindo keitimas, lietaus nuotekų įrengimas, geriamojo vandens tinklo rekonstrukcija, naujos apšvietimo kabelinės linijos ir rezervinių vamzdžių, skirtų elektros linijoms, tiesimas. Šįmet planuojama pakloti granito dangą ir įrengti mažosios architektūros elementus ruože iki A. Mickevičiaus gatvės. Pagal sutartį pirmojo etapo darbų pabaiga numatyta 2017 metų balandį. Iš viso jie kainuos 4,8 mln. eurų.

Šiuo metu baigiamas koreguoti visų kitų Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapų techninis projektas. „Planuojame, kad kitą pavasarį jau turėsime konkurso nugalėtoją. Tada pradėsime vykdyti visus Laisvės alėjos rekonstrukcijos etapus“, – sakė Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vilius Šiliauskas. Preliminari antrojo, trečiojo, ketvirtojo ir penktojo etapų darbų suma siekia 14,4 mln. eurų. Tikslesnė sąmata, anot merijos valdininko, paaiškės pasibaigus darbų rangovo parinkimo konkursui.

Pakeitė planus

Beje, pasikeitus valdančiajai daugumai Kaune, imta šiek tiek koreguoti ir požiūrį į Laisvės alėjos rekonstrukciją. Atsisakyta minties joje įrengti arkliais traukiamą istorinę transporto priemonę – vadinamąją konkę. Taip pat peržiūrėti kiti darbai, kuriuos anksčiau planuota atlikti.

Todėl Kauno miesto savivaldybės tarybos opozicijoje dabar dirbantiems politikams daug abejonių kelia ir vos ne paskutinę akimirką prieš rekonstrukciją priimtas sprendimas įsigyti kitokios formos grindinio trinkeles, nei buvo planuota. „Tik pradėjus jas kloti tapo akivaizdu, kad trinkelės labai trapios. Dėl specifinės formos jų kampai skyla, nes neatlaiko apkrovos. Kas bus, kai žmonės ims važinėti Laisvės alėja? Juk ja tenka riedėti net sunkiasvoriui – valymo, laistymo, prekių tiekimo – transportui“, – kalbėjo Kauno miesto tarybos narys Andrius Kupčinskas. Esą seniai apsispręsta, kokios turėtų būti Laisvės alėjos trinkelės, bet dėl nepaaiškintų priežasčių staiga sugalvota pirkti kitokias.

Pasak politiko, valdančiajai daugumai siūlyta vienu metu daryti ir Įgulos bažnyčios pamatų remontą, tačiau nutarta tik padailinti vienos garsiausių Kauno šventovių išorę. „Akivaizdu, kad bažnyčios pamatų remonto vis tiek neišvengsime. Jo būtinai reikės. Tada atnaujintai Laisvės alėjai teks krūvis, kurio, protingai planuojant, galima išvengti“, – tikino A. Kupčinskas.

Priekaištų nepripažįsta

Šarūnas Kiaunė

Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas V. Šiliauskas „Lietuvos žinioms“ pasakojo, kad rekonstrukcijos techninis projektas parengtas dar tuomet, kai miestui vadovavo dabartinė opozicija, todėl jos atstovai turėtų puikiai žinoti, kokios formos ir kokių savybių granito trinkelės buvo numatytos projekte. „Kai pirmojo etapo rekonstrukcija bus baigta, visus darbus priimsime tik tuo atveju, jei visos trinkelės bus tvarkingai sudėtos ir išliks sveikos. Dabar vyksta statybų procesas, tad piktintis dėl kiekvieno nuskelto trinkelės kampo kvaila“, – tvirtino Kauno miesto savivaldybės administracijos valdininkas.

Laisvės alėjos rekonstrukcijos techninio projekto autorius architektas Šarūnas Kiaunė pripažino, kad darbiniame rekonstrukcijos projekte iš tiesų pasirinktos kitokį kampą (ne 33, o 40 laipsnių) turinčios trinkelės. Tai padaryta nusprendus, kad būtent tokia jų forma geriau atlaikys transporto apkrovą. Š. Kiaunės teigimu, prieš klojant grindinį paprastai atliekami jo tvirtumo bandymai, trunkantys du mėnesius. Tačiau dabartinė miesto valdžia, taupydama laiką ir lėšas, jų atsisakė. Pagrindinis motyvas, anot architekto, yra granito trinkelių gamintojo iš Kinijos raštiška garantija, kad jos atitinka visus užsakovo pageidaujamus techninius reikalavimus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"