TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Trys menininkai prisistato Anykščiuose

2014 01 22 13:06
Neseniai atidaryta paroda veiks iki vasario 18 d. Organizatorių nuotrauka

Anykščių Sakralinio meno centre atidaryta šiuolaikinio meno paroda „3“, pristatanti trijų šiuolaikinių Lietuvos dailininkų – Indrės Ercmonaitės (g. 1985), Kęstučio Grigaliūno (g. 1957) ir Lino Jusionio (g. 1986) - kūryba.

Jaunosios kartos tapytojo L.Jusionio kūryba itin nuosekli. Šioje parodoje eksponuojami autoriaus kūriniai liudija tą patį. Autoriaus kūryba puikiai atpažįstama iš estetiško, išgryninto minimalistinio braižo, lygių tarsi stiklas potėpių bei drobėse slypinčio racionalumo. Šiuo požiūriu L.Jusionio kūryba išsiskiria Lietuvos tapybos kontekste. Jo drobės kupinos mistiškumo, o kūrinių fragmentacija skatina žiūrovo smalsumą, norą išvysti „likusią“ kūrinio dalį už drobės ribų. Tapytojo kūrybos bruožas – drobėse nevaizduoti žmonių ar kitų gyvybės ženklų - skatina veikti žiūrovo vaizduotę, kurti menamas istorijas.

Daugiasluoksnė tapyba

Gili ir daugiasluoksnė I.Ercmonaitės tapyba žiūrovą kviečia prie jos pastovėti ilgiau. Jauna, tačiau jau meniškai stipria tapyba išsiskirianti menininkė kuria tiek techniškai profesionalias, tiek ir konceptualias drobes. Daugiasluoksniškumas – vienas iš atpažįstamiausių jaunosios tapytojos kūrybos bruožų. Viename kūrinyje galima išvysti kelis paveikslus, kelis kūrinio atsiradimo etapus. Daugiasluoksnė tapyba sufleruoja žiūrovui apie daugialypį kiekvieno iš mūsų gyvenimą. Blanki, tarsi nuskalbta drobė lyg sapnas paliečia kiekvieną asmeniškai. Autorės drobėse atspindimi mūsų informacijos pertekliuje dažnai sutinkami prabėgantys vaizdai, kino ekranuose užtikti neaiškūs momentai. Tokiu būdu Indrė ironizuoja globaliame pasaulyje gyvenančio individo paviršutinišką požiūrį į svarbius, kartais esminius, gyvenimo epizodus. Daugelį kūrinių lydinčią baltą spalvą autorė yra palyginusi su savu įpročiu į kiekvieną pačios pagamintą patiekalą įdėti grietinės.

Grafiką sujungęs su tapyba

Šioje parodoje išsiskiria K.Grigaliūno kūryba – tai ankstesnės kartos dailininkas. Dar vėlyvuoju sovietmečiu studijas baigęs menininkas, savo kūryboje sujungė grafiką ir tapybą. Žvelgiant į jo drobes iš tolo, sunku būtų atskirti šilkografija tai, ar tapyba. Šioje vietoje K.Grigaliūnas nepabijojo sukurti tam tikro paradokso – sugretindamas šilkografiją, kuriai būdingas kopijavimo bruožas, su tapyba, sukuria originalų vienetinį tapybos darbą, kuris žiūrovui primena grafikos kūrinį arba originalo kopiją. K.Grigaliūno kūryba šiandieninio greičio, kopijavimo ir vaizdų pertekliaus eroje mums primena apie vienetinio ir nepakartojamo kūrinio svarbą. Autoriaus kūryboje dažna Strasbūro miesto tema (kurta pačiam ten gyvenant), gyvenimo paradoksai, sakralumo ir kasdienybės priešpriešos, artima paviršutiniškos gyvensenos kritika, ironija ar net sarkazmas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"