TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Turistus Neringoje glumina informacijos blokada

2013 06 18 6:00
Tokie dabar jau sugedę terminalai buvo viena iš nedaugelio galimybių gauti nemokamos turistinės informacijos Neringoje. Deniso Nikitenkos (LŽ) nuotrauka

Vasarotojų itin gausiai lankomoje Kuršių nerijoje – akibrokštas turistams. Jie palikti be oficialios nemokamos informacijos specialiuose lauko terminaluose. Stacionarūs įrenginiai neveikia būtent tose vietose, kur turistinės informacijos pateikiama mažiausiai - Preiloje ir Juodkrantėje.

Beveik prieš dešimtmetį už Europos Sąjungos (ES) ir Neringos savivaldybės lėšas įrengti anuomet itin modernūs terminalai kainavo tiek, kiek atsieina metus išlaikyti visą Nidos kultūros ir turizmo informacijos centrą (NKIC) „Agila“, - beveik 230 tūkst. litų.

Turistams beverčiai

Nidoje turistinės informacijos netrūksta, nes be poilsio dienų veikia „Agila“, kiti turistiniai centrai. Tačiau situacija Juodkrantėje, Preiloje ir Pervalkoje - kone apverktina. LŽ žurnalistui teko stebėti, kaip Preiloje prie 1907 metais statytos senosios mokyklos būriavosi dviratininkai iš Vokietijos. Juos domino prie pastato sienos įrengtas informacinis terminalas su liečiamuoju ekranu.

Pastoviniavę keliolika minučių vokiečiai niurnėdami nuvažiavo, nes „i“ raide pažymėtas terminalas tiesiog neveikė. Preila - viena labiausiai vokiečių lankomų gyvenviečių Kuršių nerijoje dėl ten esančių senų etnografinių kapinaičių, kuriose palaidoti žmonės vokiškomis, prūsiškomis pavardėmis.

Analogiška situacija susiklostė ir antroje pagal dydį Neringos gyvenvietėje Juodkrantėje. Prie Liudviko Rėzos jūrų kadetų mokyklos pastatytas informacinis terminalas turistams yra bevertis.

Mokėjo brangiai

Informaciniais terminalais itin didžiavosi Neringos merija. Jos valdininkai dar 2004-aisiais teigė, kad turizmo informacijos specialistams, Neringos verslininkams gana dažnai užsienio turistams tekdavo aiškinti, kurioje pusėje yra jūra. Esą būta atvejų, kai svečiai iš Kuršių nerijos išvykdavo taip ir neradę jūros ar supainioję ją su mariomis. Tuometės viešosios infrastruktūros tiesiog nepakako, pateikiamą informaciją buvo būtina koreguoti.

Todėl už ES ir merijos lėšas - iš viso 229,58 tūkst. litų - keturi modernūs terminalai buvo pastatyti Nidoje (2), Juodkrantėje (1) ir Preiloje (1). Neringos svečiai jais naudodamiesi galėjo visą parą bet kuriuo metų laiku nemokamai gauti informaciją apie turizmo infrastruktūrą - lankytinas vietas, verslo paslaugas, pramogas, renginius ir panašiai. Turistai per terminalus galėdavo patekti į specialiai sukurtą interneto svetainę, joje naršyti ir rasti norimą informaciją.

Tačiau iš keturių terminalų dabar veikia tik du ir abu – Nidoje, o atokesnėse Juodkrantėje ir Preiloje jie stovi kaip nebylūs priekaištai valdininkams.

Nori naujų aparatų

Šiuo metu terminalus prižiūri ir jais rūpinasi NKIC „Agila“. Įstaigos direktorė Neringa Gecevičiūtė LŽ patvirtino, kad Juodkrantėje informacijos kioskas neveikia, o apie tik „dėl akių“ stovintįjį Preiloje ji sužinojo iš LŽ.

„Tie terminalai dabar jau yra technologiškai pasenę. Sunku rasti, kas galėtų remontuoti tokią techniką, o ir remontas kainuoja palyginti labai brangiai – apie 800 litų. Mūsų biudžetinei įstaigai tokie pinigai nemaži. Juodkrantėje iš terminalo paimtas vidinis kompiuteris, jis išvežtas taisyti, iki Joninių turėtų būti vėl įmontuotas“, - sakė ji. Tiesa, Juodkrantės terminalas neveikia jau senokai, tai nėra šios vasaros problema.

N.Gecevičiūtės manymu, nuolat brangiai remontuoti terminalų nebeapsimoka, todėl reikia inicijuoti naujų, modernių terminalų pirkimą. „Čia merija turėtų rūpintis, kiek žinau, 2014-2020 metų ES finansavimo laikotarpiui bus paruoštas projektas. Informacijos kioskų reikia daugiau ir įvairesnėse vietose, pavyzdžiui, ant Parnidžio kopos, prie paplūdimių, Alksnynės kelio poste, kitur. Gal jie nebekainuoja taip brangiai, nes tie keturi 2004-aisiais atsiėjo beveik tiek, kiek anuomet siekdavo mūsų įstaigos visas metinis biudžetas, įskaitant algas per 20 darbuotojų“, - svarstė ji.

Pasak Neringos merijos atstovės spaudai Sandros Vaišvilaitės, neveikiančių terminalų problema žinoma, ateityje ketinama atnaujinti turizmo infrastruktūrą, įsigyti naujų, modernių lauko terminalų.

Trūksta nemokamos informacijos

Apie neveikiančius, bet tebestovinčius terminalus sužinojusi Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) direktorė Aušra Feser iškart pareiškė pasipiktinimą tokia situacija.

„Turistams nėra nieko baisiau, kaip ieškoti informacijos šaltinio ir rasti jį neveikiantį. Geriau jau apskritai tų terminalų nebūtų. Neringoje labai reikalingi nauji, modernūs įrenginiai. Turistams Kuršių nerijoje trūksta nemokamos informacijos. Būtent nemokamos, nes „Agila“ pardavinėja lankstinukus, o ne duoda jų už dyką. Jiems reikia darbuotojus išlaikyti, tad bandoma ir užsidirbti“, - teigė ji.

KNNP vadovė užsiminė, kad jau baigiama diegti speciali turistinių maršrutų Neringoje programėlė, kuria galės naudotis turintieji išmaniuosius telefonus su veikiančia interneto prieiga.

„Šiais metais savo iniciatyva „paleisime“ dviejų maršrutų pilotines programėles. Išties net ir ta informacija apie Neringą, kuri pateikiama oficialiuose interneto portaluose, kaip www.visitneringa.lt, yra nepakankama arba bloga. Ypač užsieniečiams, nes vertimai iš lietuvių kalbos ten – baisūs. Ką turi pagalvoti turistas, jei portale apie Kuršių neriją randa patarimų apie „galimybes su gyvūnais“? Skamba baisiai, nes išversta blogai“, - kalbėjo A.Feser.

Nidos turizmo paslaugų bendrovės „Mare Travel“ direktorė Rita Zinkevičienė LŽ taip pat teigė, kad neveikiantys informacijos terminalai ne tik erzina turistus, bet ir sumažina galimybę nemokamai gauti informacijos. "Kad valdiškoje turizmo paslaugų įstaigoje „Agila“ reikia mokėti pinigus už lankstinukus apie Neringą, mano manymu, yra neteisinga“, - sakė ji.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"