Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISGYNYBAŠEIMA IR SVEIKATA
ŠVIETIMASŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIJA
GIMTASIS KRAŠTAS

Uostamiestis gelbės burlaivių regatą

 
2017 04 20 12:00
LŽ archyvo nuotrauka

Klaipėdos miesto savivaldybė šią vasarą vyksiančią didžiųjų burlaivių regatą „The Tall Ships Races“ priversta finansuoti savo biudžeto lėšomis – bus ieškoma trūkstamų 127 tūkst. eurų.

Nors dar nebaigta laivų registracija, jau aišku, kad į Klaipėdą atplauks mažiausiai 83 gražuoliai burlaiviai. Tad ši regata Klaipėdai pretenduoja būti rekordinė. Tačiau šalies valdžia numojo ranka į jūrinių tradicijų puoselėjimą ir grandioziniam vasaros renginiui neskyrė nė cento.

Valstybė nusisuko

2017 metų liepos 29-rugpjūčio 1 dienomis Klaipėdos miestas jau ketvirtą kartą priims prestižinės tarptautinės didžiųjų burlaivių regatos „The Tall Ships Races“ laivyną. Planuojama, kad į Lietuvą atvyks apie 100 istorinių burlaivių su tarptautinėmis įgulomis – tūkstančiais jaunuolių iš kelių dešimčių pasaulio šalių. Kasmet ši regata organizuojama vis kitoje pasaulio jūroje, rengiamos ir transatlantinės regatos.

Šių metų maršrutas: Halmstadas – Kotka – Turku – Klaipėda – Ščecinas. Vieniems burlaiviams mūsų uostamiestis bus finišo, o kitiems – starto vieta, todėl laivų koncentracija planuojama kaip niekada didelė.

Pasak VšĮ „Klaipėdos šventės“ vadovo Romando Žiubrio, organizuojant regatą buvo tikėtasi Vyriausybės paramos, mat 2009 metų regatai priimti ji buvo skyrusi 800 tūkst. litų (apie 231 tūkst. eurų).

Papildomų lėšų poreikis susijęs su renginio – didžiųjų burlaivių regatos „The Tall Ships Races“ – mastu, nes tiek burlaivių Klaipėda dar nebuvo priėmusi.

„Regatai organizuoti prašėme skirti 300 tūkst. eurų, tačiau paaiškėjo, kad Vyriausybė atsisako paremti renginį. Klaipėdos miesto savivaldybė jau yra skyrusi 484 tūkst. eurų, bet mes planavome apie 700 tūkst. eurų biudžetą. Tad negavus valstybės finansinės paramos prašoma papildomai skirti 127 tūkst. eurų iš miesto biudžeto“, – „Lietuvos žinioms“ paaiškino R. Žiubrys.

Papildomų lėšų poreikis susijęs su renginio mastu, nes tiek burlaivių Klaipėda dar nebuvo priėmusi. Todėl organizatoriai turės praplėsti ir kultūrinę programą, įrengti naujas vietas burlaiviams švartuotis, savotišką miestelį įguloms bei kita.

Uostamiesčio vicemeras Artūras Šulcas „Lietuvos žinioms“ teigė, kad savivaldybė privalės surasti trūkstamą pinigų sumą, nes jau pasirašytos sutartys, prisiimti tarptautiniai įsipareigojimai.

„Ne pirmas ir, matyt, ne paskutinis kartas, kai Vyriausybė spjauna į jūrinių tradicijų puoselėjimą. Mes buvome naiviai savo strateginiame plane įrašę nuostatą, kad burlaivių regatą parems valstybė. Tikėjomės, kad bus tęstinumas, nes Vyriausybė buvo skyrusi lėšų 2009 metais. Tačiau matome, kad dabartinei valdžiai jūriniai reikalai nerūpi. Kaip ir renginys, kuris reprezentuos Lietuvą visame pasaulyje. Todėl teks ieškoti pinigų miesto biudžete“, – teigė vicemeras.

Įspūdingą didžiųjų burlaivių priėmimą Klaipėda finansuos savo lėšomis. Deniso Nikitenkos nuotrauka
Įspūdingą didžiųjų burlaivių priėmimą Klaipėda finansuos savo lėšomis. Deniso Nikitenkos nuotrauka

Paklaustas, ar skyrus 127 tūkst. eurų burlaivių priėmimui nenukentės kitos iš savivaldybės biudžeto finansuojamos sritys, vicemeras atsakė neigiamai. „Biudžetas vykdomas pagal planą, net viršija jį, todėl kiti sektoriai žalos nepatirs“, – sakė jis.

Daugiau gigantų

Palyginti su 2009 metais, šią vasarą mūsų uostamiesčio krantines papuoš dar daugiau didžiųjų, vadinamųjų A klasės burlaivių.

„Prieš aštuonerius metus atplaukė 18 A klasės burlaivių, o šiemet laukiame mažiausiai 21. Tai patys gražiausi laivai, kurių ilgis siekia ir 100 metrų. Bus daugiau ir B klasės burlaivių, tad prireikė išplėsti švartavimosi teritoriją. Su tuo susijęs ir didesnis lėšų poreikis. Jau sutarėme, kad dalis didžiųjų burlaivių glausis Vakarų Baltijos laivų statyklos krantinėse. Ten reikės įrengti elektros, gėlo vandens stoteles, išvežti atliekas, samdyti apsaugą, atitverti gamyklos teritoriją“, – vardijo R. Žiubrys.

Nors laivų registracija dar nesibaigė, jau dabar aišku, kad šiųmetė regata Klaipėdoje bus įspūdinga. Kai suplaukia, uosto krantinėse prisišvartuoja visi laivai, Klaipėda išties tampa panaši į tikrą jūrinės valstybės miestą. Anot organizatorių, puikius istorinius burlaivius aplanko, margaspalvį įgulų paradą sveikina tūkstančiai žmonių.

Be šventinės programos visuomenei, rengiama ir speciali draugystės programa įguloms. Atsisveikinant su uostamiesčiu surengiamas įspūdingas burių paradas. Nuo jūros vartų molų ir visų krantinių laivams moja minios žmonių. Tomis dienomis Klaipėdą aplanko iki milijono turistų iš visos Lietuvos ir užsienio.

Todėl uostamiesčio valdžiai buvo visiškai nesuprantamas Vyriausybės abejingumas tokiam renginiui. „Jau ankstesnė šalies valdžia atsisakė skirti papildomų, renginiui organizuoti trūkstamų lėšų. Vylėmės, kad bent naujoji atsitokės...

Kyla pagrįstų abejonių, ar Lietuva yra jūrinė valstybė, ar valstybė prie jūros? O didžiausių burlaivių priėmimas uostamiestyje yra vienas iš jūrinės kultūros propagavimo būdų“, – yra sakęs Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas. Jo teigimu, viso Baltijos jūros regiono uostamiesčiai konkuruoja tarpusavyje, ilgus metus laukia, kada galės priimti didžiuosius burlaivius.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasGynybaKontaktai
ĮdomybėsIstorijaJurgos virtuvėKomentaraiReklaminiai priedai
KonkursaiKultūraLietuvaMokslas ir ITPrenumerata
PasaulisSportasŠeima ir sveikataŠvietimasKarjera
TrasaŽmonės
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"