TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Vagonėlius iš paežerių šalins ir dzūkai

2016 03 12 6:00
Lazdijų rajono aplinkos apsaugos agentūros nuotrauka

Dzūkijos aplinkosaugininkai, sekdami Aukštaitijos pavyzdžiu, paskelbė karą ežerų pakrantėse pastatytiems vagonėliams. Jei savininkai gražiuoju nesutiks jų pašalinti, aplinkos sergėtojai patys pasirūpins vagonėlių nutempimu, o paskui pažeidėjams pateiks apmokėti patirtų išlaidų sąskaitas.

Saugomų teritorijų įstatymas draudžia vagonėlius statyti ne tik nacionaliniuose, regioniniuose parkuose, rezervatuose, draustiniuose, biosferos poligonuose, bet ir miškuose, vandens telkinių apsaugos zonose. Ir visai nesvarbu, laikinai gyventi, nakvynei ar maitinimui naudojami vagonėliai, pastatyti valstybės žemėje ar privačioje valdoje. Už draudimo nepaisymą gresia piniginės baudos iki 579, pareigūnams – iki 1158 eurų.

Imsis konkrečių veiksmų

Lazdijų rajono aplinkos apsaugos agentūros vedėjas Evaldas Brusokas LŽ priminė, kad šios savivaldybės teritorijoje gausu ežerų – jų yra apie 160. Todėl nenuostabu, kad ežerų pakrantėse pristatyta nemažai įvairių vagonėlių. Vieni jų ten stovi ne vieną dešimtmetį, kiti atsirado vos prieš metus. Dauguma vagonėlių skirti laikinai gyventi, nakvynei. „Esame suskaičiavę, kad vien ežerų apsauginėje zonoje pastatyti 25 vagonėliai, nors jų ten neturėtų būti“, – teigė E. Brusokas.

Daugiau kaip 10 tokių vagonėlių yra prie Galsto ežero, po kelis stovi prie Seirijo, Veisiejo, Galadusio ir kai kurių kitų mažesnių ežerų. Anot aplinkosaugininkų, dauguma tokių objektų savininkų – marijampoliečiai, dalis – iš kitų šalies miestų ir tik kelių vagonėlių savininkai – iš Lazdijų rajono.

„Jei savininkai pateikia legalumą patvirtinančius dokumentus, pavyzdžiui, kad jau turi projektą namui statyti, nereiškiame jokių pretenzijų. Kol vyks statyba, toks vagonėlis gali stovėti“, – aiškino E. Brusokas.

Agentūros vedėjas pripažino, kad nelegalių vagonėlių problemai iki šiol būdavo skiriama per mažai dėmesio – atidžiau pasižvalgyti po pakrantes nuspręsta tik šiemet. Tiesa, ir ankstesniais metais su kai kuriais savavališkai pastatytų vagonėlių savininkais būdavo susirašinėjama, tačiau nebuvo nė vieno priverstino nukeldinimo.

Šiemet nuspręsta imtis konkrečių veiksmų – priverstinio nukeldinimo, jei vagonėlių savininkai ignoruos aplinkosaugininkų reikalavimus ir per du mėnesius patys nepašalins savo vagonėlio iš ežerų apsauginės zonos. Tokiais atvejais jie turės gerokai plačiau atverti pinigines – privalės ne tik sumokėti piniginę baudą, bet ir padengti vagonėlio nukeldinimo išlaidas.

Kyla ir neaiškumų

Pasak Alytaus regiono aplinkos apsaugos departamento (RAAD) direktoriaus pavaduotojos Loretos Jakinevičienės, akciją „Vagonėlis“ pareigūnai vykdo visoje Alytaus apskrityje. Pernai Alytaus RAAD kontroliuojamoje teritorijoje administracinių teisės pažeidimų protokolai surašyti penkiems vagonėlių savininkams. Vienam jų neįvykdžius reikalavimo pašalinti kilnojamąjį objektą, šiemet jis bus nukeltas priverstinai.

Tuo metu Lazdijų rajono aplinkos apsaugos agentūros vedėjas E. Brusokas pažymėjo, kad šįmet, matyt, teks priverstinai nukelti daugiau tokių namelių. Aplinkosaugininkams pavyksta susitikti tik su maždaug puse neteisėtai pastatytų vagonėlių savininkų.

Tiesa, būna atvejų, kai savininkai vagonėlius būna įforminę kaip nesudėtingą statinį – apkalę lentutėmis, uždėję stogą ar objektą pastatę ant pamatų. Tuomet į pagalbą tenka kviestis Valstybinės teritorijų planavimo ir statybos inspekcijos specialistus, o jei vagonėlis pastatytas miško paskirties žemėje – Valstybinės miškų tarnybos atstovus.

Patirties turi aukštaičiai

Prieš kelerius metus įvairiais vagonėliais buvo nusėtos Aukštaitijos ežerų pakrantės. Jų čia buvo iki pusės tūkstančio. Tačiau, kaip LŽ teigė Aukštaitijos nacionalinio ir Labanoro regioninio parkų direktorius Gedas Kukanauskas, šiuo metu vagonėlių beveik nelikę. „Per metus būna vienas kitas atvejis, kai aptinkame neteisėtai pastatytą vagonėlį“, – sakė jis.

Rūta Baškytė: „Visose šalies saugomose teritorijose vagonėlių dabar yra kur kas mažiau, nei buvo prieš keletą metų. /LŽ archyvo nuotrauka

Anot G. Kukanausko, pasiekti, kad savininkai išsivežtų savo turtą ne tik iš ežerų apsauginių zonų, bet ir iš saugomų teritorijų, pavyko ne tik nuolat baudžiant pažeidėjus, bet ir nuolat aiškinant žmonėms apie tokio poelgio neteisėtumą.

Prie tvarkos paežerėse prisidėjo ir nuo 2013 metų atsiradusi galimybė vagonėlius nukelti priverstinai. Vagonėlio nuvežimas ir saugojimas vienus metus savininkui gali kainuoti iki 5 tūkst. eurų.

„Visose šalies saugomose teritorijose vagonėlių dabar yra kur kas mažiau, nei buvo prieš keletą metų“, – tikino Valstybinės saugomų teritorijų tarnybos direktoriaus pavaduotoja Rūta Baškytė. Pasak jos, padėjo ne tik griežtos administracinės baudos, bet ir tai, kad gyventojai tapo sąmoningesni.

Dažniau stato sodybose

Paežerėse žmonės labiausiai buvo linkę statyti nebrangius kilnojamuosius vagonėlius, atgabentus iš Vakarų Europos. Lietuvoje jais prekiauja ne viena firma, siūlanti tiek nedidelius ir kuklius, vos 3–4 tūkst. eurų kainuojančius vagonėlius, tiek prabangiai įrengtus, atsieinančius 15–18 tūkst. eurų.

Kaip LŽ teigė vienos vagonėliais prekiaujančios bendrovės vadovas, nenorėjęs, kad būtų skelbiama jo pavardė, pastaraisiais metais susidomėjimas gyvenamaisiais vagonėliais mūsų šalyje yra sumažėjęs.

„Tačiau negaliu tvirtinti, kad tai susiję su aplinkosaugininkų akcijomis. Labiau esu linkęs manyti, kad tam įtakos turėjo bendra ekonominė situacija šalyje“, – kalbėjo verslininkas. Jo teigimu, vos vienas kitas bendrovės siūlomas vagonėlis keliauja į paežeres. Kur kas dažniau žmonės juos, ypač didesnius, renkasi statyti savo sodybose vietoj griūvančių senųjų pastatų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"