TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Verslo idėją reikia įvilkti į rūbą

2006 06 08 0:00
Verslo planas yra maždaug 20 puslapių traktatas verslo idėjai pristatyti. Neturintieji patirties jį rengdami gali kreiptis į konsultantus, bet jų paslaugos nepigiai kainuoja.
LŽ archyvo nuotrauka

Verslininkams vien turėti idėją nepakanka. Reikia sugebėti ir ją pristatyti, ypač jei siekiama sudominti investuotojus ar užsitikrinti banko paskolą. Tokiu atveju reikia parengti verslo planą.

Garsusis Henry Fordas, be kitų įspūdingų vadybos sprendimų, pirmasis pritaikė konvejerį gamyboje. Jo idėja lėmė sparčią automobilių gamintojos "Ford Motor Company" sėkmę. Šiuolaikiniame verslo pasaulyje dar reikia idėją skrupulingai atskleisti popieriuje.

Pradedame nuo santraukos

Anot kasmetinio renginio "Verslo plano turnyro" organizatorių, verslo planas - tai išsamus, aiškios struktūros dokumentas, aprašantis, ko įmonė siekia ir kaip ketina įgyvendinti savo tikslus. Verslo planas yra įvairių technologinių ir finansinių dokumentų, analizės ir skaičiavimų apibendrinimas, kuriuo grindžiama verslo idėja ir įmonės strategija. Tai patogi ir plačiai paplitusi supažindinimo su projektu, kuriame siūloma dalyvauti arba kurį siūloma finansuoti, forma.

Kaip pašaipiai sako JAV ekonomikos teoretikas Scottas Adamsas, verslo planas yra "kažkur tarp vadovo haliucinacijų ir rinkos realybės". Verslo planas prasideda santrauka. Santrauką yra tarsi mažasis verslo planas, kurio tikslas - sudominti investuotojus ir priversti juos skaityti toliau. Tai turėtų būti aiški 2-3 puslapių verslo galimybių apžvalga. Joje turi būti atsakyta į klausimą, ar padarytos investicijos atsipirks ir kokią naudą projektas duos įmonei.

Svarbiausia dalis - finansai

Anot Kauno įmonės Ekonominių ir teisinių konsultacijų centras specialistų, po santraukos verslo plane pateikiamas įmonės aprašymas: jos pavadinimas, veiklos pobūdis, registracijos vieta, data, pažymėjimo numeris, įmonės adresas, telefono, fakso ar elektroninio pašto numeriai, banko sąskaitos ir kiti anketiniai duomenys.

Be to, išdėstoma trumpa įmonės istorija, nurodant steigimo tikslus ir aplinkybes, pradinio kapitalo formavimo šaltinius.

Kitose dalyse apie rinką ir rinkodarą pateikiama informacija turi patvirtinti, kad įmonės produkcija ar paslaugos turi paklausą, ir įmonė yra pajėgi konkuruoti. Aprašoma kainodaros strategija, paskirstymo kanalai, rinkodarai skiriamos lėšas per tam tikrą laikotarpį ir rinkodaros veiksmai, rinkos padėtis, jos plėtros tendencijos ir kita.

Rengiant gamybos apžvalgą aprašoma šiuo metu gaminama ir parduodama produkcija, numatomos naujos produkcijos gamybos apimtis. Šie duomenys yra pagrindas technologijų, materialinių ir finansinių išteklių, darbo vietų poreikiui planuoti. Kalbant apie verslo riziką, nurodoma galimų nuostolių tikimybė, identifikuojami pagrindiniai rizikos veiksniai, galintys lemti projekto sėkmę ir bendrąją įmonės veiklą. Finansų strategija yra viena atsakingiausių verslo plano dalių, jai parengti reikia profesionalių žinių ir laiko. Joje aptariamas investicijų poreikis ir finansavimo šaltiniai, pelno prognozė, projekto efektyvumo vertinimas.

Nebūtina rašyti pačiam

Jeigu verslininkas nesiryžta pats rašyti verslo plano, į pagalbą gali pasikviesti privačius konsultantus. Antai Lietuvos žemės ūkio konsultavimo tarnyba nuo SAPARD programos pradžios jau įgyvendino 300 projektų, susijusių su augalininkystės ūkio modernizavimu. Kaip LŽ sakė tarnybos Verslo ekonomikos skyriaus laikinoji vadovė Inga Žilienė, šios įstaigos paslaugų kainos priklauso nuo investicijų sumos. Verslo plano ir kitų reikalingų dokumentų rengimas čia kainuoja nuo 3 tūkst. litų.

Ekonominių ir teisinių konsultacijų centras už solidaus verslo plano rengimą imtų apie 15 tūkst. litų. "Kaina priklauso nuo sudėtingumo: ar verslo planas reikalingas banko paskolai, ar struktūriniams ES fondams", - sako centro vadovas Dalius Raškinis. Pernai įmonė sukūrė apie dešimt verslo planų.

"Rengėme verslo planą ir laidotuvių namams, todėl teko nurodyti, kad potencialūs jų klientai yra pensininkai",- neįprasto projekto detalę įvardijo Raškinis.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"