TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Verslui pradėti reikia idėjų ir entuziazmo

2006 05 25 0:00
Šiaurės miestelio technologijų parko direktorius Gediminas Pauliukevičius sako, kad ne vienas lietuvis imasi verslo dar studijuodamas.
Irmanto Gelūno nuotrauka

Norint imtis verslo nebūtina bėgti į užsienį - ir Lietuvoje tam esama tinkamų sąlygų. O turinčiųjų verslių idėjų irgi nestinga. Tereikia griebtis įgyvendinti savo sumanymą.

"Nemažai lietuvių dar studijuodami imasi verslo. Tad galima teigti, kad jaunimas šalyje gana apsukrus. Kurdamas verslą jis nori užsidirbti iš sukauptų žinių ir patirties", - sakė Gediminas Pauliukevičius, Šiaurės miestelio technologijų parko (ŠMTP) direktorius.

Aktyviausi vilniečiai

ŠMTP jau antrus metus įgyvendina verslumą skatinantį ir verslo bendruomenę siekiantį suburti projektą - Verslo plano turnyrą. Jo dalyviai rengia verslo planus, dalyvauja praktiniuose mokymuose ir pokalbiuose su žmonėmis, kurie seniai yra įsitraukę į verslą.

"Verslo plano turnyras - galimybė pradedančiam verslininkui gauti daugiau praktinių žinių: pavyzdžiui, kaip parengti išsamų verslo planą, kaip pateikti jį investuotojams, kaip pradėti ir plėtoti nuosavą verslą. Per verslo klubų susitikimus dalyviai gali užmegzti naudingas pažintis ir pasisemti patirties iš prityrusių verslininkų", - LŽ pasakojo Pauliukevičius.

Siekiant pritraukti verslo idėjas brandinančių žmonių iš visos šalies praktiniai projekto mokymai ir verslo klubų susitikimai rengiami keturiuose didžiausiuose Lietuvos miestuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ir Šiauliuose. Pauliukevičiaus manymu, natūralu, kad daugiausia verslo idėjų sulaukiama iš sostinės - čia turima daug informacijos apie projektą. Klaipėdiečiai ir šiauliečiai gana pasyviai teikia savo sumanymus - jų turnyrą pasiekia nedaug. Tačiau verslo planai iš šių miestų, anot pašnekovo, labai stiprūs.

Idėjų netrūksta

Apžvelgdamas Verslo plano turnyrui siūlomas idėjas Pauliukevičius kalbėjo: "Verslo planuose pristatomi produktai, sumanyti atsižvelgiant ne į saviraiškos, bet į rinkos poreikius. Tokie sprendimai iliustruoja faktą, kad jaunimas yra prisitaikęs gyventi šiuolaikinės ekonomikos sąlygomis. Kitaip sakant, jauni žmonės nelaukia, kol valstybė jais pasirūpins".

ŠMTP direktorius teigė, jog dauguma savo verslą norinčių pradėti žmonių, dalyvaujančių turnyre, planuoja teikti paslaugas. Pauliukevičiaus manymu, tuo nereikėtų stebėtis, nes ši sritis nėra tokia rizikinga kaip, tarkim, technologijos. Plėsdami paslaugų infrastruktūrą Verslo plano turnyro dalyviai siūlo steigti kavines ir kitus panašius objektus, skirtus laisvalaikiui praleisti, mat tokių vietų stinga.

"Tarp turnyrui teikiamų planų vyrauja patikrintos paslaugos ir produktai, tačiau esama ir itin originalių sumanymų. Tai - energetiniai produktai, socialiniai projektai, kurių pernai nebuvo. Gal tokius planus pateikę asmenys ir nepadarys verslo, tačiau jų idėjos labai įdomios", - tvirtino Pauliukevičius.

Absoliučiais praėjusių metų turnyro lyderiais buvo pripažinti trys Kauno technologijos universiteto studentai - jie rengėsi kurti, diegti, plėtoti ir palaikyti programinę įrangą logistikos uždaviniams spręsti. Studentų sukurta informacinė sistema skirta prekių pakrovimui į sunkvežimius optimizuoti ir siekti maksimaliai išnaudoti automobilių erdvę.

Pasiseka ne visiems

Vis dėlto, nors sumanymai įdomūs, o paslaugos ar produktai - paklausūs, pasak pašnekovo, įgyvendinama tik apie 10 proc. turnyrui pateiktų idėjų. ŠMTP direktoriaus teigimu, jaunajam verslininkui koją pakiša rinkodaros žinių trūkumas. "Turnyro dalyviai mėgina kopijuoti esamas paslaugas, tačiau neįsivaizduoja, kaip įeiti į rinką. Tarkim, jie žino, kad Vilniuje veikia tam tikra įmonė, bet kai pabando jos veiklą suguldyti į verslo planą, puikaus rezultato nesulaukia, - komentavo Pauliukevičius. - Iš praėjusiais metais turnyre dalyvavusių žmonių, patekusių į dešimtuką, savo verslo planus įgyvendino pusė. Visiems trūksta pradinio kapitalo, todėl labai jaučiama piniginio prizo svarba, nors Lietuvoje jaunimas į tokius turnyrus linkęs eiti ne dėl apdovanojimų, o žinių".

Pauliukevičiaus nuomone, verslo ketinantiems imtis lietuviams nestinga entuziazmo, o ir lanksti bankų kreditų teikimo sistema padeda patekti į verslininkų būrį. ŠMTP direktorius pataria prieš imantis verslo ištirti rinką, jos žaidėjus, žiūrėti, ar produktas bus populiarus. Visa kita, anot jo, priklausys nuo verslininko idėjos ir iniciatyvos.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"