Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
GIMTASIS KRAŠTAS

Viešojo transporto keleivių patogumui Vilniuje – trys naujos bilietų rūšys

 
2017 05 17 13:05
Organizatorių nuotrauka

Nuo liepos sostinės viešojo transporto keleiviai turės dar platesnį bilietų pasirinkimą – pristatomi 5 ir 365 dienų bei kombinuotų kelionių – „Statyk ir važiuok“ bilietai. 

Be to, nuo 7 iki 12 proc. mažinamos ilgalaikių – 90 dienų ir ilgesnės trukmės – bilietų kainos. Populiariausių, 30 ir 60 minučių, bilietų kainos mažės arba keisis itin nežymiai – vos 1 euro centu, tuo tarpu 30 dienų bilieto kaina suapvalinama iki sveiko skaičiaus – nuo 28,96 iki 29 Eur (visomis dienomis) ir nuo 26,07 iki 26 Eur (tik darbo dienomis).

Pasak SĮ Susisiekimo paslaugos“ direktorės Modestos Gusarovienės, nors viešojo transporto bilietų kainos ir peržiūrimos bent kartą per metus, dabar galiojančios bilietų, ypač – ilgalaikių, kainos neatitinka viešojo transporto keleivių poreikių.

„Įsigaliojus kainoms, perkant 3 mėnesių ir ilgesnės trukmės bilietą už jį būtų mokama mažiau – pavyzdžiui, perkant naująjį 365 dienų bilietą per metus būtų sutaupoma beveik 40 eurų. Pastarasis bilietas – ypač patraukli galimybė Vilniuje veikiančioms įmonėms, kurios taip galėtų paskatinti savo darbuotojus į darbą atvykti viešuoju transportu. Jau dabar apie 400 įmonių darbuotojai į darbą atvyksta naudodamiesi įmonių pildomais viešojo transporto bilietais“, – sako M.Gusarovienė.

Viena iš svarbiausių naujovių – kombinuotos kelionių jungties – „Statyk ir važiuok“ (angl. „Park and Ride“) – bilietas. Šio bilieto kaina siektų 2 eurus, ir juo būtų galima naudotis jau šią vasarą atidarius pirmąją kombinuotos kelionių jungties aikštelę.

„Jau kitą mėnesį pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose planuojame įrengti pirmąsias tris „Statyk ir važiuok“ sistemos aikšteles, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir savo kelionę toliau tęsti viešuoju transportu. Šių aikštelių tikslas yra skatinti vairuotojus atsisakyti asmeninio transporto kelionėms į centrinę miesto dalį, dėl ko sumažės stovėjimo vietų apkrovos, spūstys, užterštumas, o ir patys vairuotojai sutaupys – nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis bus saugiai paliktas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje“, – privalumus vardija SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė M. Gusarovienė.

Tarybai patvirtinus, planuojama, kad „Statyk ir važiuok“ bilietu naudosis sostinės pakraščiuose gyvenantys asmenys, kurių kelionė automobiliais yra namai-darbas-namai maršrutu, o automobiliai statomi geltonojoje ir žaliojoje zonose ar paliekami prie didžiųjų prekybos centrų.

Naujasis siūlomas 5 dienų bilietas, kurio kaina – 12 eurų, galėtų būti patrauklus dirbantiems Vilniuje 5 darbo dienas, ilgiau nei 3 dienoms į sostinę atvykstantiems svečiams. Peržiūrint kainas, kiek brangs 1, 3 ir 10 dienų bilietai, kurie daugiausia orientuoti į miesto svečius – jais naudojasi vos 1,6 proc. keleivių.

Kita svarbi iniciatyva – Tarptautinės dienos be automobilio metu automobilių vairuotojams, pateikusiems galiojantį vairuotojo pažymėjimą, ketinama suteikti teisę nemokamai važiuoti viešuoju transportu.

„2014 m. atliktos apklausos metu nustatyta, kad viešąjį transportą prasčiau vertina tie, kurie juo nesinaudoja. Norime išsklaidyti neigiamą nuomonę apie viešąjį transporto kokybę ar kad juo kelionės trunka per ilgai. Todėl rugsėjo 22-oji, diena be automobilio, būtų puiki galimybė vairuojantiems vilniečiams išbandyti viešąjį transportą nemokamai“, – teigia M. Gusarovienė.

Tarybai patvirtinus, nuo liepos 1 d. įsigaliotų šios bilietų kainos:

Be to, nuo 7 iki 12 proc. mažinamos ilgalaikių – 90 dienų ir ilgesnės trukmės – bilietų kainos. Populiariausių, 30 ir 60 minučių, bilietų kainos mažės arba keisis itin nežymiai – vos 1 euro centu, tuo tarpu 30 dienų bilieto kaina suapvalinama iki sveiko skaičiaus – nuo 28,96 iki 29 Eur (visomis dienomis) ir nuo 26,07 iki 26 Eur (tik darbo dienomis).

Pasak SĮ Susisiekimo paslaugos“ direktorės Modestos Gusarovienės, nors viešojo transporto bilietų kainos ir peržiūrimos bent kartą per metus, dabar galiojančios bilietų, ypač – ilgalaikių, kainos neatitinka viešojo transporto keleivių poreikių.

„Įsigaliojus kainoms, perkant 3 mėnesių ir ilgesnės trukmės bilietą už jį būtų mokama mažiau – pavyzdžiui, perkant naująjį 365 dienų bilietą per metus būtų sutaupoma beveik 40 eurų. Pastarasis bilietas – ypač patraukli galimybė Vilniuje veikiančioms įmonėms, kurios taip galėtų paskatinti savo darbuotojus į darbą atvykti viešuoju transportu. Jau dabar apie 400 įmonių darbuotojai į darbą atvyksta naudodamiesi įmonių pildomais viešojo transporto bilietais“, – sako M.Gusarovienė.

Viena iš svarbiausių naujovių – kombinuotos kelionių jungties – „Statyk ir važiuok“ (angl. „Park and Ride“) – bilietas. Šio bilieto kaina siektų 2 eurus, ir juo būtų galima naudotis jau šią vasarą atidarius pirmąją kombinuotos kelionių jungties aikštelę.

„Jau kitą mėnesį pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose planuojame įrengti pirmąsias tris „Statyk ir važiuok“ sistemos aikšteles, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir savo kelionę toliau tęsti viešuoju transportu. Šių aikštelių tikslas yra skatinti vairuotojus atsisakyti asmeninio transporto kelionėms į centrinę miesto dalį, dėl ko sumažės stovėjimo vietų apkrovos, spūstys, užterštumas, o ir patys vairuotojai sutaupys – nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis bus saugiai paliktas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje“, – privalumus vardija SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė M. Gusarovienė.

Tarybai patvirtinus, planuojama, kad „Statyk ir važiuok“ bilietu naudosis sostinės pakraščiuose gyvenantys asmenys, kurių kelionė automobiliais yra namai-darbas-namai maršrutu, o automobiliai statomi geltonojoje ir žaliojoje zonose ar paliekami prie didžiųjų prekybos centrų.

Naujasis siūlomas 5 dienų bilietas, kurio kaina – 12 eurų, galėtų būti patrauklus dirbantiems Vilniuje 5 darbo dienas, ilgiau nei 3 dienoms į sostinę atvykstantiems svečiams. Peržiūrint kainas, kiek brangs 1, 3 ir 10 dienų bilietai, kurie daugiausia orientuoti į miesto svečius – jais naudojasi vos 1,6 proc. keleivių.

Kita svarbi iniciatyva – Tarptautinės dienos be automobilio metu automobilių vairuotojams, pateikusiems galiojantį vairuotojo pažymėjimą, ketinama suteikti teisę nemokamai važiuoti viešuoju transportu.

„2014 m. atliktos apklausos metu nustatyta, kad viešąjį transportą prasčiau vertina tie, kurie juo nesinaudoja. Norime išsklaidyti neigiamą nuomonę apie viešąjį transporto kokybę ar kad juo kelionės trunka per ilgai. Todėl rugsėjo 22-oji, diena be automobilio, būtų puiki galimybė vairuojantiems vilniečiams išbandyti viešąjį transportą nemokamai“, – teigia M. Gusarovienė.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"