TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Viešojo transporto pertvarką skubina tramvajus

2013 05 10 6:00
Nuo liepos 1-osios, kaip dabar planuojama, sostinėje nebeliks 4 troleibusų maršrutų. Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Nuo liepos 1-osios Vilniuje viešojo transporto sistema keisis iš esmės. Balandį visuomenei buvo pateiktas optimizavimo planas, o vakar pristatyti jo pakeitimai. Miesto valdžia tikina atsižvelgusi į gyventojų siūlymus, o opozicijos atstovai neabejoja, kad vilniečiai patirs dar daugiau nepatogumų.

Pertvarkos sumanytojai teigia, kad nauja sistema kasmet padės sutaupyti 20 mln. litų. "2011-aisiais Vilniaus viešojo transporto skolos siekė 182 mln. litų. Per dvejus metus jos sumažintos iki 111 mln. litų. Viešajam transportui grėsė bankrotas. Iš 96 autobusų ir troleibusų maršrutų tik 10 proc. yra pelningi. Tai reiškia, kad iš bilietų gaunamų pajamų neužtenka maršrutų sąnaudoms padengti", - vakar aiškino sostinės meras Artūras Zuokas.

Vilniuje bus sudaryti 6 greitųjų autobusų, važinėsiančių 5-6 minučių intervalu, maršrutai. Pagrindiniai numatomi maršrutai: Stotis-Santariškės, Santariškės-Laisvės pr.-Stotis, Fabijoniškės-Centras-Oro uostas, Pilaitė-Saulėtekis, Pašilaičiai-Saulėtekis, Naujoji Vilnia-Centras. Iki greitųjų autobusų stotelių keleivius turėtų vežti privežamųjų maršrutų nedideli autobusai. Visose transporto priemonėse galios vilniečio kortelė.

Tačiau nuo liepos 1-osios, kaip šiuo metu planuojama, sostinėje nebeliks 4 troleibusų ir 10 autobusų maršrutų.

Privatininkai piktinasi

Nuo liepos 1 dienos baigsis sutartys su privačiais vežėjais. "Norime, kad jie liktų viešojo transporto sistemoje. Jie galės dalyvauti privežamųjų maršrutų ir vieno greitojo maršruto konkursuose kartu su kitais vežėjais", - sakė A.Zuokas. Jis tikino, kad panaikinus dalį maršrutų darbą praradę vairuotojai galės įsidarbinti taksi įmonėje "Vilnius veža".

Sostinės valdžios pozicija stebisi Vilniaus miesto vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis. "Savivaldybė dar prieš pusmetį perspėjo, kad mūsų sutartys bus nutrauktos, jei nesugebėsime integruotis į bendrąją bilietų sistemą. Turime dalyvauti konkurse, bet savivaldybė jo neskelbia. Įsivaizduokite, kokioje situacijoje dabar yra privatūs vežėjai. Viešai skelbiama, kad mus norima palikti viešojo transporto sistemoje, bet normalių sąlygų tam nesudaroma. Akivaizdu, kad šią paslaugą siekiama atiduoti vienam vežėjui", - LŽ tvirtino jis.

Vilniaus meras atkerta reikšdamas nusivylimą, esą privačios vežėjų įmonės dirba šešėlyje. Anot Statistikos departamento, Vilniaus viešojo transporto vairuotojų vidutinis atlyginimas atskaičius mokesčius siekia 3200 litų, privačių vežėjų - 1000 litų. A.Zuokas tvirtino, kad konkursus laimėję privatininkai vairuotojams turės mokėti atlyginimus pagal Statistikos departamento apskaičiuotą vidurkį - 3200 litų.

Vairuotojai jau atleidžiami

Anot Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės vadovo Kastyčio Lubio, beveik 500 vilniečių pateikė siūlymus, kaip nauja sistema galėtų būti gerinama. Esą atsižvelgta į studentų, neįgaliųjų, moksleivių patogumą. "Pagal naują planą 50 proc. stotelių panaikinta. Nerimavome, kad galime sulaukti didelio miestiečių nepasitenkinimo. Tačiau buvome maloniai nustebinti, kad daug skundų negavome. Bendrovė "Vilniaus viešasis transportas" atleisti darbuotojų neplanuoja. Dalis troleibusų, kurių maršrutai naikinami, vairuotojų jau dabar perkvalifikuojami į autobusų vairuotojus", - teigė jis.

Vilniaus tarybos narys Vidas Urbonavičius nemano, kad viešojo transporto pertvarka duos teigiamų pokyčių. Jis įsitikinęs, kad keleiviai patirs dar daugiau nepatogumų. "Iš visų gyventojų siūlymų miesto tarybos posėdyje buvo paminėti tik penki. Taigi nagrinėti siūlymai neatspindi visuomenės nuomonės. Siūlėme rengti gyventojų apklausą, bet meras to nenori girdėti. Vairuotojų darbo vietų kaina siekiama sumažinti viešojo transporto išlaidas. Jau dabar įteikiami atleidimo lapeliai", - pažymėjo V.Urbonavičius.

Tramvajų teberegi

A.Zuokas tvirtino, kad reforma savivaldybei brangiai nekainuoja. Siekiant turėti papildomas viešojo transporto eismo juostas vykdomi infrastruktūros darbai. Jie atsieina 3 mln. litų. "Visa kita didelių papildomų investicijų nereikalauja", - teigė meras. Vilniaus autobusų parką šiemet turėtų papildyti 19 naujų autobusų, kitąmet - 22.

Sostinės vadovas pasakojo, kad jo planai atnaujinti viešąjį transportą tik minėta pertvarka nesibaigs. A.Zuoko perspektyvoje - tramvajus. "Troleibusas yra vakarykštė diena. Greitai visi troleibusai taps elektriniais autobusais. Troleibusų parkas yra senas - jam jau 16 metų. Jo rekonstrukcija kainuotų 300 mln. litų. O planas nutiesti tramvajaus liniją tikrai bus įgyvendintas. Viešojo transporto strategija jau patvirtinta. Joje numatyta greitojo tramvajaus linija Santariškės-Geležinkelio stotis. Šiuos projektus jau esame parengę. Tikimės, kad iki šių metų pabaigos būsime pasirengę skelbti konkursą, o kitų metų pradžioje turėsime nugalėtoją ir teiksime paraišką Europos Sąjungos paramai gauti", - sakė meras. Pirmąją tramvajaus liniją planuojama nutiesti 2017-aisiais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"