TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Vilniaus meras nelaidoja metro idėjos

2015 07 13 6:00
Remigijus Šimašius Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Naujasis sostinės vadovas Remigijus Šimašius teigia, kad metro Vilniuje galėtų atsirasti, bet tai – tolimos ateities klausimas. Artimiausiuose savivaldybės planuose – sprendimas grąžinti į sostinės gatves naktinius savaitgaliais kursuojančius autobusus.

„Metro idėjos nelaidočiau, bet tai tikrai nėra artimiausių ketverių metų klausimas. Jei Vilnius sėkmingai augs, galbūt ateis laikas, kai metro turės būti“, - „Lietuvos žinioms“ sakė Vilniaus meras liberalsąjūdietis R. Šimašius.

Kaip žinia, metro projektą Vilniui aktyviai siūlo visuomeninis judėjimas „Metro sąjūdis“. Jį subūręs verslininkas Juozas Zykus, sudėtingų pamatų ir požeminės statybos bendrovės „Vilniaus rentinys“ įkūrėjas, yra skelbęs, kad šios idėjos įgyvendinimui reikėtų maždaug 290 mln. eurų. Esą dalį šios sumos – apie 42,8 mln. eurų – galėtų sunešti privatūs ir instituciniai investuotojai, kitos lėšos būtų skolinamos iš Europos plėtros ir rekonstrukcijos banko, Europos investicinio banko.

Prieš metus Seimas jau buvo palaiminęs Metropoliteno koncesijos įstatymą, nors Specialiųjų tyrimų tarnyba jį vertino kaip ydingą antikorupciniu požiūriu. Prezidentei Daliai Grybauskaitei įstatymą vetavus, Seimas projektą tobulina iki šiol.

Savo ruožtu meras R. Šimašius neigiamai atsiliepė apie galimybę sostinėje tiesti tramvajaus linijas.

„Svaičioti apie tramvajų šiuo metu tikrai nematau jokios prasmės. Šis projektas labiau tinka kaip iliustracija politiškai motyvuoto sprendimo. Anksčiau kai kas labai gerai gyveno iš tokių idėjų - prie Vilniaus savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ buvo priauginta ataugų, kur dirbo politiškai patikimi administracijos darbuotojai“, - kalbėjo sostinės vadovas.

Tramvajaus idėją Vilniuje aktyviai rėmė ankstesnis meras Artūras Zuokas. Tiesa, miesto deputatų dauguma prieš kelerius metus nubalsavo, kad ši idėja būtų atidėta iki 2030 metų, tačiau prieš pat baigiantis A. Zuoko kadencijai, jau po kovo pradžioje įvykusių jam nesėkmingų mero rinkimų, tuometinei sostinės tarybai buvo pasiūlyta skubos tvarka priimti sprendimą teikti paraišką programos CIVITAS lėšoms gauti, pagal kurią Vilniaus mieste turėjo atsirasti elektra varomi 25 metrų autobusai-traukiniai. Šio projekto įgyvendinimu rūpinosi 2013-aisiais prie savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ įkurtas filialas „Transporto projektai“.

Artimiausiu metu, pasak R. Šimašiaus, Vilniaus valdžia ketina koncentruotis į vežimo autobusais ir troleibusais paslaugos kokybės gerinimą. „Kalbame apie Vilniaus viešojo transporto paslaugų kokybės kėlimą, taip pat apie konkursus, per kuriuos galėtų ateiti nauji vežėjai. Žinoma, šių klausimų neįmanoma išspręsti per mėnesį ar kelis, tačiau per kelerius metus viešojo transporto paslaugų kokybė turėtų labai pasikeisti“, - teigė sostinės vadovas.

Mero teigimu, tobulinant viešojo transporto darbą, vos po kelių mėnesių į Vilniaus gatves turėtų grįžti savaitgaliais kursuodavę naktiniai autobusai.

„Penktadienių – šeštadienių vakarais poreikis jiems tikrai yra. Kodėl ši paslauga buvo sustabdyta – irgi kažkokias keistas politikas matau. Taigi, nuo rugsėjo ši paslauga vėl turėtų atsirasti“, - žadėjo R. Šimašius.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"