TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Vilniaus troleibusai aukojami privačiam interesui

2014 11 12 15:04
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Sostinės įmonė „Vilniaus viešasis transportas“, teikianti vežimo troleibusais bei autobusais paslaugą, paskelbė aukcioną, kuriame parduoda 15 miesto troleibusų. Kaip teigiama, dabartinė Vilniaus valdančioji dauguma taip pradeda troleibusų parko likvidavimą, rengdamasi sostinės viešojo transporto privatizavimui.

„Teigiama, kad aukcione bus parduodama 15 senų troleibusų, o juos esą pakeis nauji ekologiški autobusai. Dabartinė valdančioji dauguma neslepia, kad pasirinkta troleibusų naikinimo politika, ir ilgainiui Vilniuje jų visai neliks. Vadinasi, mieste keleivius veš tik autobusai, nors, mūsų skaičiavimais, troleibusų veiklos savikaina yra daug mažesnė. Be to, pardavimui siūlomi troleibusai nėra netinkami naudoti, kaip teigiama aukciono skelbime. Jie, paremontuoti, dar galėtų važiuoti: man minėjo, kad jais domisi Ukrainos ir Latvijos bendrovės“, - „Lietuvos žinioms“ sakė Vilniaus miesto savivaldybės Tėvynės sąjungos - Lietuvos krikščionių demokratų partijos (TS-LKD) frakcijos vadovas Valdas Benkunskas.

Sostinės politikas neatmetė galimybės, kad Vilniaus valdžios siekis atsikratyti troleibusų gali būti susijęs su noru apskritai privatizuoti miesto viešojo transporto sistemą. „Tokiu atveju būtų aišku, kodėl troleibusus siekiama parduoti – valdant tik autobusus, kurie nėra priklausomi nuo elektros tinklo ir panašiai, juos privatizuoti būtų lengviau. Tikslai aiškūs ir to link einama. Naudos miestui tame nematau. Alternatyvių transporto priemonių nebuvimas niekada nėra naudingas vartotojams, be to, visi šie sumanymai kainuoja miesto biudžeto lėšas“, - aiškino V. Benkunskas.

Kaip nurodoma „Vilniaus viešojo transporto“ tinklalapyje, lapkričio 19 dieną vyksiančiame aukcione bus parduodami troleibusai „Škoda 14Tr“, pagaminti 1983-1989 metais. Juos įsigyti siūloma už 10,5 tūkst. iki 13 tūkst. litų. Skelbime nurodoma, kad pardavimui siūlomi troleibusai - nereikalingu arba netinkamu naudoti pripažintas įmonės turtas.

Kitokią šio sprendimo versiją pateikia visuomeninis judėjimas „Už troleibusus Vilniuje“. Šios organizacijos socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje nurodoma, kad sostinė ketina atsikratyti ne prasčiausios būklės troleibusų, taip pat spėjama, kad tokiu būdu rengiamasi perleisti sostinės viešąjį transportą privatiems asmenims.

„Galima spėti, kad šis 15 troleibusų atidavimas pusvelčiui – ne pabaiga. Kas galėtų paneigti, kad mes artėjame prie dar vieno Vilniaus viešojo transporto sistemos „optimizacijos“ etapo, po kurio mieste liks dar mažiau troleibusų? Jei pasitvirtins vis garsesnės kalbos apie artėjantį Vilniaus viešojo transporto privatizavimą, autobusai nesunkiai pereis į privačios įmonės balansą ir jos aptarnaujamus maršrutus. Su troleibusais sunkiau – kam gi juos parduosi, kaip gi iš jų pasipelnysi? Todėl ir „tvarkomasi“ su jais kitokiais būdais – arba patyliukais supjaustant, arba skelbiant aukcionus ir parduodant“, - skelbia judėjimas.

Apie ketinimus į Vilniaus viešojo transporto sistemą įsileisti privačius investuotojus šįmet prabilo pati sostinės savivaldybė. Dar vasarą sostinės valdančioji dauguma, iki tol aktyviai rėmusi mero Artūro Zuoko idėją mieste įdiegti tramvajų tinklą, viešai paskelbė, kad Vilnius esą nėra toks didelis, jog keleiviams vežti reikėtų itin galingos transporto rūšies, be to, tiek metro (tokią idėją brandina Seimo nariai – red.), tiek tramvajų sistemos diegimas kainuotų labai brangiai. Sostinės politikai tuo metu paskelbė, kad Vilniui geriausiai tiktų būtent greitųjų autobusų sistema.

Vos prieš mėnesį, spalio pradžioje, Vilniaus savivaldybė pranešė ketinanti skelbti konkursą, siekdama įtraukti privačius vežėjus į miesto viešojo transporto tinklą. Sutartis su nugalėtoju esą turėtų būti pasirašyta prieš pat savivaldybių tarybų rinkimus – vasario 1 dieną. Privatus vežėjas į maršrutus esą bus įvedamas palaipsniui kas mėnesį, arba ateis vasarą su visu numatytu transporto priemonių kiekiu. Jam bus skirtas maždaug šeštadalis dabartinio Vilniaus viešojo transporto tinklo.

„Iš tiesų tikrieji motyvai, kodėl troleibusai naikinami, pasirenkant autobusų tinklo plėtrą, nežinomi – į šį klausimą atsakyti galėtų tik A. Zuokas. Vis dėlto yra akivaizdu, kad idėja atsisakyti kad ir senų, bet dar naudoti tinkamų troleibusų ir pirkti naujus autobusus kažkam labai patraukli“, - situaciją sostinėje apibūdino V. Benkunskas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"