TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Vilniečio kortelė vis dar kelia rūpesčių

2012 11 29 6:00
Vilnietė J.Ruseckaja mano, kad dėl nesusipratimų kalti sostinės merijos valdininkai, keleiviams neišaiškinę naujos sistemos subtilybių./Ritos Stankevičiūtės nuotrauka

Nuo rugpjūčio vidurio su didžiuliais skausmais pasaulį išvydusi nauja atsiskaitymo už važiavimą sostinės viešuoju transportu sistema - Vilniečio kortelė (VK) - niekaip neįgauna "sveiko vaiko" bruožų. Tai byloja nesiliaujantys keleivių, ne savo noru tampančių zuikiais, skundai.

Sostinės merijoje subrandintas sumanymas iki tol galiojusį e. bilietą pakeisti VK beveik du mėnesius kėlė sąmyšį. Iš pradžių VK niekaip nepavykdavo papildyti, vėliau paaiškėjo, kad elektroniniai komposteriai kortelėje esančios informacijos nesugeba nuskaityti, kitaip tariant, aktyvinti bilieto. Vilniaus valdžia buvo priversta grąžinti vienkartinius bilietėlius, jais pažadėta prekiauti iki metų pabaigos. Savivaldybės įmonė "Susisiekimo paslaugos" iki lapkričio 5-osios nebaudė keleivių, kurie nemokėjo naudotis VK ar buvo neįsigilinę į naują tvarką.

Ne savo noru zuikiais tapusiems keleiviams kontrolieriai kantriai aiškino, kaip aktyvuoti VK. Tačiau laikas parodė, kad naujoji sistema nemažai daliai žmonių - tarytum aukštoji matematika moksleiviui. Teigiama, kad vadinamųjų zuikių konfliktai su kontrolieriais dažniausiai kyla dėl informacijos apie naują atsiskaitymo sistemą stokos.

Lemia ir valandos

"Paduosiu savivaldybę į teismą. Dėl valdininkų primestos naujos sistemos buvau pažeminta, teko atidėti suplanuotus darbus", - iš pradžių karščiavosi 62 metų vilnietė Jelena Ruseckaja. Ją kontrolieriai nubaudė 30 litų bauda už važiavimą troleibusu nepapildyta VK.

J.Ruseckaja tikino nesijaučianti kalta. Moteris mėnesiui baigiantis spaudos kioske savąją VK papildė 50 litų - tiek pensininkui kainuoja mėnesinis bilietas. "Kai važiuoji troleibusu ar autobusu, visą laiką pranešinėja - nepamirškite aktyvinti kortelės. Aš tai ir padariau - elektroninis komposteris sučirškė, pasirodė užrašas. Supratau, kad kortelė aktyvinta. Ramiai važinėjau iki lapkričio vidurio, kol per kontrolierių reidą man buvo pareikšta, kad esu zuikis - mano kortelė neaktyvinta", - LŽ pasakojo J.Ruseckaja. Moteris pabrėžė buvusi nustebinta tokio kontrolierių pareiškimo, nes anksčiau ją tikrinusieji priekaištų neturėjo.

Pensininkė stebėjosi, kaip galėjo atsitikti, kad jos VK neaktyvinta, jei ji tai padariusi. Bandydama įrodyti savo teisybę J.Ruseckaja kontrolieriui net parodė kasos čekį.

"Mano klaida, kaip paaiškėjo vėliau, buvo ta, kad per anksti bandžiau aktyvinti kortelę. Ji dar galiojo iki lapkričio 2-osios, būtent tądien kortelę reikėjo iš naujo aktyvinti, o aš bandžiau ją "pakrauti" lapkričio 1-ąją", - kalbėjo J.Ruseckaja.

Ji mano, kad dėl tokio nesusipratimo kalti merijos valdininkai, keleiviams neišaiškinę naujos sistemos subtilybių. "Kortelės naujai aktyvinti negalima ne tik likus dienai ar kelioms iki jos galiojimo pabaigos, čia svarbu ir valandos", - aiškino moteris.

Sugaišo pusdienį

Vilnietei Aldonai neseniai buvo pripažintas invalidumas - moteris panoro įsigyti lengvatinį mėnesinį bilietą. Ėjo nuo vieno spaudos kiosko prie kito, aplankė gal septynis, o pardavėjos vis kartojo, kad jos VK lengvatiniu bilietu papildyti nepavyksta. Nė viena pardavėja negalėjo pasakyti kodėl. Pagaliau aštuntame spaudos kioske moteriai buvo patarta kreiptis į "Susisiekimo paslaugų" Klientų aptarnavimo centrą ir pasakytas jo adresas.

"To centro ieškojau pusvalandį, nors žinojau adresą - Gedimino prospektas 9A. Devintuoju numeriu pažymėtas pastatas yra - tai prekybos centras, o su ženkliuku A nerandu. Po ilgų paieškų Centriniame pašte įsikūrusios fotoprekių parduotuvės pardavėjas paaiškino: ponia, jūs ne pirma ir ne paskutinė ieškote šito centro. Jis kažkuriame iš kioskelių V.Kudirkos aikštėje", - LŽ pasakojo Aldona.

Paaiškėjo, kad Klientų aptarnavimo centras - vienintelė vieta, kur galima išspręsti tokią problemą. Čia VK buvo perprogramuota į lengvatinę kortelę. "Kiek žmonių kasdien tampa pensininkais, pripažįstami invalidais? Ir visiems reikės važiuoti į vienintelį centrą, galintį perprogramuoti kortelę?" - piktinosi Aldona. Jai apmaudu, kad merija iki šiol taip ir nesugebėjo paviešinti informacijos, kaip elgtis žmogui, atsidūrusiam tokioje padėtyje kaip ji.

Priekaištus atmeta

"Susisiekimo paslaugų" direktorius Gintas Bliuvas nenorėjo sutikti su besiskundžiančiųjų naująja važiavimo sistema priekaištais.

"Nepatenkintųjų buvo ir bus, nes yra daugiau kaip 200 tūkst. veikiančių VK. Nepatenkinti dažniausiai tie, kurie nori veltui važiuoti, - kortelės laiku neaktyvina arba tai padaryti stengiasi tik pasirodžius kontrolieriui", - LŽ sakė jis.

G.Bliuvo teigimu, iki lapkričio pradžios keleiviai nebuvo baudžiami už tai, kad nemokėjo naudotis naująja kortele arba nebuvo įsigilinę į jos naudojimo tvarką. "Statistika rodo, kad beveik 90 proc. zuikių sudaro jaunoji karta. Kortelių veikimą pensininkai jau yra perpratę ir kontrolieriams nėra didžiausia problema", - tikino jis.

Anot įmonės direktoriaus, keičiant e. bilieto kortelę į VK su ja buvo dalijamos ir atmintinės. Esą dauguma vilniečių jų taip ir neperskaitė.

"Galbūt iš dalies reikėtų sutikti su kritika dėl Klientų aptarnavimo centro - kioskas tikrai nepažymėtas adresu. Tačiau nemanau, kad atsiradus problemų didesnė dalis 200 tūkst. VK turėtojų staiga užplūs šį centrą. Invalidais ir pensininkais kasdien šimtai žmonių netampa", - sakė G.Bliuvas. Jis pabrėžė nesuprantantis, kodėl spaudos kioskuose dirbančios pardavėjos stokoja informacijos apie VK, nors ja disponuoti privalėtų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"