Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITZAPAD-2017
GIMTASIS KRAŠTAS

Vilniuje rengiamasi atidaryti keltą per Nerį

 
2017 07 16 9:05
Oresto Gurevičiaus (LŽ) nuotrauka

Grupė entuziastų jau šią vasarą Vilniuje rengiasi pasiūlyti naują susisiekimo būdą – Neries upę šiaurinėje miesto dalyje bus galima kirsti keltu, varomu upės srovės energija.

Šis baigiamas įrengti keltas sujungs Verkių parką ir Valakampius. Juo pėstieji ir dviratininkai turėtų būti keliami nemokamai.

Jau kelerius metus plėtojamą kelto idėją yra parėmusi Kultūros taryba – tam pernai skyrė 17 tūkst. eurų, o pritaikyti prieigas padeda Pavilnių ir Verkių regioninio parko direkcija, BNS pasakojo viena iš kelto sumanytojų Paulius Zaviša.

„Atidarymas numatomas artimiausiu metu. Dėl liūties truputėlį turėjome techninių problemų, nuplovė prieplauką, tai iš naujo statome, ir greičiausiai atidarymas bus apie rugpjūčio vidurį“, – sakė P.Zaviša.

Jis aiškino, kad kelto kūrėjai kol kas turi tik utopinį verslo planą, kad įgyvendinta idėja galėtų susižavėti užsienio šalių miestai, kur projektą būtų galima įgyvendinti komerciniais pagrindais.

„Projektas jau atsiėjo visus gautos paramos pinigus, ir mes jau iš savęs pridėjome. Vienintelis dalykas, kaip iš to galime uždirbti, tai paversti uperį infrastruktūros dalimi. Kadangi daryti keltą per upę yra gerokai pigiau nei statyti tiltą, mes tikimės, kad galbūt susidomės kiti miestai kitose šalyse (...). Vilniuje net negalvojame apie kažkokius bilietus, 2–3 eurai vis tiek nepadėtų“, – teigė P.Zaviša.

Kartu jis svarstė, kad kelto projektui būtų galima suteikti kokio nors žinomo prekinio ženklo pavadinimą, taip būtų galima sugeneruoti pajamų. Jų reikės, pavyzdžiui, keltininkui išlaikyti.

„Mes patys ir dirbsime tiriausiai, nes keltininkui reikia upeivio pažymėjimo, tokios saugos taisyklės, jį reikia išlaikyti, tad mes patys tą galėsime padaryti, nes tokių žmonių paprasčiausiai daugiau gali nebūti“, – aiškino P.Zaviša.

Kelto sumanytojo teigimu, nauja susisiekimo – reikalinga, nes arti nėra tilto.

„Kai krantai susijungs, turės geresnę simbiozę, pavyzdžiui, kai tu važiuoji dviračiu, nėra tilto labai ilgą atkarpą, ir reikia važiuoti labai toli arba nuobodžiai grįžti ta pačia puse“, – sakė jis.

Kelto „U-PER“prototipas Vilniuje išbandytas 2014-aisiais.

DALINTIS:
 
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaZapad-2017Karjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"