TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Vilnius pabudo su naujais maršrutais

2013 07 01 6:00
vilnius.lt nuotrauka

Šįryt daugelis vilniečių į darbą važiuoja jau naujais maršrutais. Apie tai, kodėl nebeliko senųjų, bandome aiškintis su Vilniaus miesto savivaldybės Viešojo transporto optimizavimo darbo grupės vadovu Kastyčiu Lubiu.

Nauji maršrutai – senųjų pagrindu

Pasak K.Lubio, greitieji autobusai padarys miestiečių gyvenimą patogesnį. „Vidutinis greitųjų autobusų važiavimo intervalas – 5-6 minutės. Dabar, vasarą, kada keleivių srautas nėra toks intensyvus, tvarkaraštis išdėstytas šiek tiek kitaip – jie važinės kas 5-7, o ne piko metu – kas 7-10 minučių. Nuo rugsėjo autobusų važiavimo intensyvumas padidės 30 proc. ir intervalas bus 4-5 minutės“, – pasakojo reformų darbo grupės vadovas.

Pasak jo, pagrindiniai autobusų važiavimo maršrutai – miegamieji rajonai ir vietos, kuriose yra daugiausia dirbančių žmonių. K.Lubio teigimu, šios vietos apima erdvę, kurioje gyvena 75 proc. vilniečių. Greitieji autobusai važiuos šešiais maršrutais: Santariškės-Stotis, Santariškės-Laisvės prospektas-Stotis, Fabijoniškės-Oro ouostas, Pilaitė-Saulėtekis, Justiniškės-Saulėtekis ir Naujoji Vilnia-Centras.

„Tie maršrutai tarpusavyje susikerta, taigi norint operatyviai ir taupant laiką pasiekti kurį nors miesto kraštą, tai galima padaryti važiuojant greitaisiais autobusais“, – tikino K.Lubys.

Anot jo, visi atsirandantys greitieji autobusų maršrutai yra sukurti senųjų pagrindu. „Kai kurių trasos buvo tik sutrumpintos, pavyzdžiui, 26-ojo autobuso pagrindu atsirado 1-asis greitasis autobusas. Jeigu turėjome 2-ąjį, kuris važiavo į oro uostą, tai sujungę jo maršrutą su 6-uoju, turime 3-ąjį greitąjį autobusą.“

Mažėja troleibusų

Paklaustas apie naikinamus troleibusus K.Lubys teigė, kad „naikinimas“ nėra pats tinkamiausias žodis, norint apibūdinti situaciją, kuomet troleibusų mažės. Pasak jo, troleibusų sumažėjimo nereikia taip sureikšminti. „Atsižvelgiant į dabartinę finansinę situaciją, mums buvo labai svarbu peržiūrėti maršrutus, kurie vienas kitą dubliuoja. Pastebėjome, kad didesnėje maršrutų trasos dalyje iki 80 proc. troleibusų dubliuojasi arba važiuoja dar ir į kitą miesto pakraštį. Todėl mes atsisakėme keturių troleibusų maršrutų. Tarp jų – klasikinio maršruto, kurio neturėtų būti – 11-ojo troleibuso, kuris tinkamas, ko gero, tik Pašilaičių miegamajame rajone gyvenančiam studentui, kuris nespėjo per naktį pasiruošti egzaminui, o važiuojant iki Saulėtekio turi visą valandą tai padaryti, - juokavo K.Lubys. - O štai, jei jis vieną kartą persėstų, galėtų Saulėtekį pasiekti per 20-25 minutes.“

Anot jo, buvo atsisakyta ir populiaraus iš Žirmūnų važiuojančio 5-ojo troleibuso. Taip pat ir 13-ojo, kuris, K.Lubio teigimu, buvo reikalingas tik neįgaliesiems, važiuojantiems Naugarduko gatve: „Pagrindinė atsisakymo priežastis – jis dubliuoja kitus troleibusus. Su neįgaliųjų atstovais aptarėme, kad vietoje jo atsiras autobusas, kuris užsuks ir į Naugarduko gatvę. Dar atsisakėme 8-ojo troleibuso, važiavusio iš Pašilaičių. Didžiają dalimi jis dubliavo kitus transporto maršrutus.“

Naujovių netrūksta

Nepaisant to, kad naujoji viešojo transporto sistema nuo senosios nesiskirs kardinaliai, neabejotina – naujovių tikrai bus. Vilniaus miesto savivaldybė skelbia, kad greitiesiems maršrutams įrengta 14 km naujų viešojo transporto juostų. Iš jų 8 km įrengti praplatinus gatves mieste.

Pasak savivaldybės, keleiviai nuo šiol daugiau nei trečdalyje stotelių ras iškabintus atnaujintus viešojo transporto tinklo žemėlapius ir naujus grafikus.

Stotelėse, kuriose stoja greitieji autobusai, įrengti ne tik įprasti viešojo transporto grafikų tvarkaraščiai, bet ir greitųjų maršrutų žalieji cilindrai: keleiviai iš karto žinos, ar toje stotelėje stos greitasis autobusas. Greituosiuose autobusuose taip pat bus įrengtos maršrutų išklotinės. Teigiama, kad 40 stotelių bus įrengtos atnaujintos švieslentės.

Pirmosiomis dienomis susigaudyti sistemoje padės savanoriai, kurie turėtų dalyti lankstinukus ir naujųjų maršrutų žemėlapius. K.Lubio teigimu, savanoriai bus pasiruošę padėti žmonėms sužinoti, kuris autobusas nuveš juos į norimą vietą.

Jau nuo trečiadienio elektroninį bilietą galima pasipildyti ir internetu. Kaip vieną didžiausių tokios sitemos privalumų K.Lubys įvardijo galimybę vartotojams matyti savo bilieto istoriją. „Tai turėtų būti aktualu tėvams, kurie jaudinasi dėl savo vaikų ir nori patikrinti, ar bilieto galiojimo laikas dar nėra pasibaigęs.“

Greitieji autobusai pranašesni už mikroautobusus?

Pasak K.Lubio, baisu net pagalvoti, kokiu greičiu turėtų važiuoti mikroautobusai, jeigu norėtų aplenkti atsirasiančius greituosius autobusus. Jo teigimu, dings trys mikroautobusų maršrutai. „Mikroautobusai aptarnauja tik labai mažą dalį maršrutų. Kad galėtų sėkmingai išgyventi, jie turi dubliuoti pagrindinius maršrutus. Mes jau ne kartą tuo įsitikinome, kai tik bandydavome juos nukreipti važiuoti šiek tiek kitomis kryptimis arba kita kelio atkarpa. Jie to atsisakė“, – pasakojo K.Lubys.

Anot jo, svarbiausias ateities uždavinys yra įrodyti žmonėms, kad ši reforma yra teisinga ir ekonomiškai naudinga. K.Lubys taip pat pridūrė, kad viešojo transporto sistema tikrai nėra baigtinis kūrinys. Pasak reformų darbo grupės vadovo, jeigu atsiras kokių nors trukdžių, į tai bus atsižvelgiama.

„Dabar didžiausias sunkumas – žmonių nuomonė, inertiškas požiūris ir nenoras priimti naujoves. Sistemoje didelių trūkumų kol kas nepastebime ar bent jau dirbame, kad jų nebūtų. Tačiau klaidų būna visur – viešojo transporto reforma dar gali būti tobulinama“, – sakė K.Lubys.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"