Paieška
LIETUVAGIMTASIS KRAŠTASISTORIJAEKONOMIKAKOMENTARAIPASAULISŠEIMA IR SVEIKATATRASA
ŽMONĖSKULTŪRASPORTASGAMTA IR AUGINTINIAIĮDOMYBĖSMOKSLAS IR ITMULTIMEDIA
GIMTASIS KRAŠTAS

VVT vairuotojai dar tikisi teismo leidimo streikuoti

 
2017 04 18 14:19
Alinos Ožič (LŽ) nuotrauka

Teismui mėnesiui atidėjus šią savaitę planuotus Vilniaus viešojo transporto (VVT) streikus, įmonės profesinių sąjungų atstovai sako skųsiantys sprendimą ir sieksiantys streikuoti anksčiau.

Dalies VVT profesinių sąjungų atstovai, nesulaukę norimos savivaldybės reakcijos į keltus reikalavimus, skelbė dviejų valandų įspėjamuosius streikus pradėsiantys šį trečiadienį, tačiau teismas, gavęs VVT vadovybės skundą, praėjusį penktadienį pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir atidėjo streikus mėnesiui.

„Mes įsitikinę, kad mūsų reikalavimai yra teisėti. Mes kreipsimės į teismą, parašysime atsikirtimą, apskųsime teismo sprendimą taikyti laikinąsias priemones šią savaitę. Mes tikimės aiškaus teismo sprendimo, kad mūsų reikalavimai yra teisėti, kad būtų užtikrintas minimalus paslaugų teikimas pervežant keleivius. Mes vistiek, nesuderinus mūsų reikalavimų, streikuosime“, – BNS sakė VVT darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Algirdas Markevičius.

Vilniaus apylinkės teismas praėjusią savaitę iš dalies patenkino bendrovės skundą ir pritaikė laikinąsias priemones dėl balandžio 19, 21 ir 24 dienomis planuotų dviejų valandų trukmės streikų – atidėjo jų terminą trisdešimčiai dienų.

Įmonės profesinė sąjunga reikalauja paskelbti VVT nugalėtoja savivaldybės vykdytame vežėjų konkurse, apimančiame apie 7 proc. miesto maršrutų. VVT profesinės sąjungos piktinasi, kad antrojoje privataus vežėjo konkurso dalyje, kur VVT pasiūlė mažiausią kainą, savivaldybė atsisakė pripažinti laimėtoją ir pradeda neskelbtinas derybas su visais konkurso dalyviais. Taip pat reikalaujama išsaugoti bendrovės darbo vietas ir socialines garantijas, nediskriminuoti VVT, sudarant nesąžiningas sąlygas konkuruoti su privačiais vežėjais. Be to, savivaldybės reikalaujama įmonei grąžinti skolą.

VVT ir savivaldybės vadovai nurodo, kad profesinių sąjungų kelti reikalavimai nepagrįsti. Savivaldybė, VVT su profesinėmis sąjungomis praėjusią savaitę bandė tartis taikiai, tačiau tai nepavyko.

Savivaldybės administracija informavo paraginusi profesines sąjungas visas kylančias problemas spręsti „ne viešojo transporto keleivių sąskaita, o bendradarbiaujant ir periodiškai susitinkant“. Anot VVT pranešimo, susitikime taip pat sutarta kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą ir Konkurencijos tarybą, kad ši išaiškintu, ar privaloma profesinių sąjungų reikalavimus įtraukti į viešųjų pirkimų sąlygas.

„Mes nedarome streikų dėl streikų. Mes kreipėmės į savivaldybę, visą laiką prašėme, kad sutartumėme dėl konkurso sąlygų, kurios liečia darbuotojų interesus. Raštu į savivaldybę šiandien kreipėmės, kad savivaldybė pradėtų intensyvias, konstruktyvias derybas su profesinėmis sąjungomis siekiant įgyvendinti keliamus reikalavimus. Jei mes suderinsime bendras pozicijas, streiko nebus“, – sakė A.Markevičius.

VVT nurodo, kad bendrovėje iš viso veikia 5 profesinės sąjungos, vienijančios 1462 darbuotojų. Reikalavimus viešai kelia tik VVT darbuotojų profesinė sąjunga.

Kovo pradžioje savivaldybė maždaug dešimtadalio maršrutų Vilniuje laimėtoju paskelbė bendrovių „Rigas mikroautobusų satiksme“ ir „Transrevis“ konsorciumą. Profesinės sąjungos daro prielaidą, kad ir antrąją konkurso dalį laimėjus privatiems vežėjams, sumažės darbo VVT, o dalis įmonės darbuotojų bus atleisti be jokių garantijų lengviau įsidarbinti privačiame sektoriuje.

Antrojoje dalyje, apimančioje apie 7 proc. maršrutų, konkurse geriausias pasiūlymas nebuvo atrinktas, nes, anot savivaldybės, visi tiekėjai pasiūlė didesnę kainą, nei planavo savivaldybė. Dėl to pradėtos neskelbiamos derybos su trimis bendrovėmis. BNS žiniomis, konkurse be VVT dalyvauja įmonė „Kautra“ bei pirmąją konkurso dalį jau laimėjęs Lietuvos ir Latvijos bendrovių „Rigas mikroautobusų satiksme“ ir „Transrevis“ konsorciumas.

Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius anksčiau sakė, kad abi konkursų dalys apima apie 17 proc. visų sostinės keleivių vežimo maršrutų. Likusią dalį vykdo ir toliau vykdys VVT. Jis pabrėžė, kad konkursai maršrutams skelbiami po Konkurencijos tarybos išaiškinimų.

DALINKIS:
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
EkonomikaGamta ir augintiniaiGimtasis kraštasĮdomybėsKontaktai
IstorijaJurgos virtuvėKomentaraiKonkursaiReklaminiai priedai
KultūraLietuvaMokslas ir ITPasaulisPrenumerata
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2017 UAB "Lietuvos žinios"