TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
GIMTASIS KRAŠTAS

Žvilgsnis nukrypo į automobilių laužynus

2006 09 28 0:00
"Per metus planuojame perdirbti apie 15 tūkst. naudotų automobilių, skirtų utilizuoti", - sakė EMP generalinis direktorius Almontas Kybartas.
Nuotrauka: @ "Lietuvos žinios"

Į nenaudojamų automobilių perdirbimo verslą žengianti įmonė duos darbo ir automobilių demontuotojams

Iki šiol EMP surinkdavo, supirkdavo ir perdirbdavo elektroninės įrangos atliekas (buitinę ir biuro techniką, kabelius, laidus) ir automobilių katalizatorių laužą. EMP generalinis direktorius Almontas Kybartas sako, kad dabar, be superkamų katalizatorių, bendrovę domina nenaudojamų automobilių elektros įranga, turinti spalvotųjų metalų: generatoriai, starteriai, radiatoriai bei kitos vertingos atliekos - plastikinės detalės, stiklas.

"Automobilių plastiko perdirbimu Lietuvoje niekas rimtai neužsiima, tačiau ateityje antrinė plastmasės žaliava bus labai paklausi. EMP veiklos strategija - rengtis ateičiai pirma kitų. Jau dabar žvalgomės, kaip plastiko laužą eksportuoti į Indiją, Kiniją, kitas Azijos šalis", - sako Kybartas.

Subsidijuos demontuotojus

Iš pradžių EMP automobilių dalis supirks iš automobilių remonto dirbtuvių ir demontuotojų. Ateityje bendrovė planuoja įsigyti licenciją ir pati išvežti senus automobilius iš gyvenamųjų namų kiemų jų savininkų prašymu. Pagal dabar galiojančias taisykles iš gyventojų į vadinamuosius autolaužynus automobiliai priimami nemokamai, tačiau norint, kad demontuotojai juos išvežtų iš kiemo, reikia mokėti už transportavimo paslaugas.

Šiuo metu demontuotojus vienijanti asociacija EMP padės iš 170 visoje šalyje veikiančių bendrovių, ardančių naudotus automobilius, išsirinkti 10 partnerių. Šiems partneriams EMP subsidijuos 350 tūkst. litų kainuojančią švedų gamintojo įrangą "Wallmek", skirtą pavojingiems skysčiams (tepalai, aušinimo skystis, stabdžių skystis ir kt.) išsiurbti. Kitais metais EMP planuoja tam skirti dar apie 1,5 mln. litų. Dar šiemet demontuotojams ir automobilių remonto dirbtuvėms EMP ketina nupirkti automobilių detalėms rūšiuoti skirtų konteinerių už 0,5 mln. litų. Visa atliekų logistika rūpinsis pati EMP.

Demontuotojai investicijas į techniką EMP grąžins žaliavomis. Kybarto skaičiavimu, apie 2,5-3 mln. litų sieksiančios pradinės investicijos į automobilių atliekų perdirbimo verslą turėtų atsipirkti per artimiausius porą metų.

Darbo bus

Demontuotojų asociacijos direktorius Vidas Pocius sako, kad Lietuvoje yra apie 170 bendrovių, ardančių automobilius. Anot jo, dar triskart tiek yra nelegaliai dirbančių automobilių demontuotojų, todėl šiandien apie 30 proc. nemetalinių automobilių atliekų (stiklas, plastmasė ir kt.) patenka į buitinių atliekų sąvartynus.

"Demontuotojai ardydami automobilius tinkamas detales paliks toliau naudoti, o netinkamas atiduos utilizuoti EMP. Švedų technika išsiurbtus pavojingus skysčius perdirba, todėl jie irgi tinka naudoti. Vadinasi, ir už juos bus galima gauti šiek tiek pinigų", - aiškina Pocius.

Anot Kybarto, Lietuvoje kasmet susirenka 50-60 tūkst. tik utilizuoti tinkamų automobilių. EMP sieks per metus perdirbti 15 tūkst. nenaudojamų automobilių dalių. Už perdirbtas vieno automobilio antrines žaliavas galima gauti iki tūkstančio litų pajamų. Taigi maksimali pajamų suma, kurią galėtų gauti EMP, perdirbusi 15 tūkst. senų automobilių dalių, siekia apie 15 mln. litų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
GIMTASIS KRAŠTAS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"