TV programa

Horoskopai

SEKITE MUS Registruotiems varototojams
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KELIONĖS

Nė valandėlės „atpūtos“ kaimynų Rygoje

2014 08 22 6:00
Sausį tūkstančiai latvių sustoję į gyvą grandinę pernešė senosios Nacionalinės bibliotekos knygas į naująją. Rūtos Vėželytės ir Mindaugo Kluso (LŽ) nuotraukos

Skrydžių bendrovės „airBaltic“ lėktuvu nutūpę Rygos oro uoste iškart dairėmės Europos kultūros sostinės ženklų. Ir laukiamojoje salėje perskaitėme: „Eiropas kultūras galvaspilsēta.“ Vadinasi, „viss labi“, miestų nesupainiojome.

Keturi žurnalistai iš Lietuvos kviečiami nušviesti Rygos reklamos kampanijos „Celebrity couch“. Jos esmė tokia: loteriją laimėję užsieniečiai praleis nemokamą rudens savaitgalį su viena iš šešių Latvijos įžymybių. Gyvens žvaigždės namuose, pamatys miestą iš jos perspektyvos.

Vos spėję nužvelgti save „Astor Riga Hotel“ veidrodžiuose, buvome palydėti į kampanijos starto aikštelę – „Trijų virėjų“ restoraną. Čia jau šurmuliavo kolegos žurnalistai iš Estijos, Suomijos, Norvegijos, Nyderlandų, Vokietijos ir Lenkijos. Sukiojosi ir latvių garsenybės – mados tinklaraštininkė Agnesė Kleina, virtuvės šefas Martinis Sirmajis, didžėjus DJ Artūras Mednis, mažojo velodromo pasaulio čempionas Tomas Alsbergas. Trūko tik buvusio Latvijos premjero, keliautojo Mario Gailio ir grupės „Instrumenti“ narių – Shipsi ir Reynsi. Tačiau tai nesukliudė pradėti pažintį.

Žiniasklaidininkų viešnagės programa buvo sudaryta taip, jog galėjai patikėti iliuzija, kad jau tapai „Celebrity couch“ nugalėtoju. Ir sėdi sau ant kanapos su įžymybe. Vis dėlto reportažą iš dvi dienas trukusių Rygos pasivaikščiojimų reikėtų skaityti kaip dedikaciją miestui, lankytinoms jo vietoms.

Agnesė Kleina stumdama dviratį paspirtuką vedė mus į Europos hipsterių sostine laikomą Rygą.

„Lithuania“, „Lufthansa“

Pirmoji svečiais pasirūpino A. Kleina. Stumdama dviratį paspirtuką ji vedė mus į Europos hipsterių sostine laikomą Rygą. Apsilankėme parduotuvėje „P.“ („Paviljons“). Joje galima įsigyti Latvijos dizainerių drabužių, dirbinių, papuošalų.

Pro Laisvės paminklą ir Esplanadą, kirtę Miesto kanalą patraukėme į senamiestį. Horizontalę keitė vertikalė – „nacijų“ liftu kilome į Šv. Petro bažnyčios bokštą. Pažvelgėme į Rygą, taisyklingai padalytą grotuotos regyklos virbų.

Vakare priglaudė kita žymi senamiesčio vieta – restoranas „Kalķu varti“ ir jame besisukantis charizmatiškasis virtuvės šefas Raimondas Zommeris. Negaliu dorai nupasakoti, kaip atrodė jo pagaminti patiekalai. Žinau viena – buvo tikrai skanu, „garšīgi“. Pamenu, pradėjome braškių jogurtu, paskui plūdo pomidorų emocijos, burnoje spragsėjo agrastų šerbetas, krūtinėlę lėkštėje parodė antis. Žuvis patiekta medžio tošyje, desertas valgytas iš porcelianinės skrybėlaitės.

R. Zommeris į prekybą išleido savos receptūros alų („Zommer‘s bear“). Sako, jo galima įsigyti Latvijos "Rimi". Ką gi, jei ant stalų pasirodo alus, negali nepalinkėti latviškos sveikatos: „Priekā!“

Su merginomis iš Rygos turizmo plėtros biuro prisiminėme Nameišį, Mindaugą, „zirga galva“. Sužinojome, jog anglišką žodį „Lithuania“ užsieniečių sąmonėje puikiai pakeičia ir mūsų kraštą deramai reklamuoja vokiečių oro bendrovė „Lufthansa“. (Matyt, ne veltui keli drąsios šalies vyrukai siūlė keisti Lietuvos pavadinimą.) Išgirdome, kad estai mano, esą latviai turi šešis kojos pirštus. Ai, gal ne prie valgio...

"Breinstormų" lyderio Renaro Kauperio sūnų Edgaro ir Emilio grupė pradėjo muzikavimo namų aplinkoje projektą „Sofar Sounds Rīga“.

Premjera

Nėra nieko romantiškesnio, kaip apsvaigus nuo dėmesio ir vaišių išeiti į nepažįstamą miestą, žengti tamsėjančiomis gatvėmis, smukti į nežinomo namo laiptinę (ir dar iš kiemo pusės), įvijais laiptais pasiekti trečią aukštą, atsidurti bute aukštomis lubomis, kur vyksta koncertas, ir sužinoti, jog tai – „Carnival Youth“, "breinstormų" lyderio Renaro Kauperio sūnų Edgaro ir Emilio grupė.

Pataikėme į visišką Rygos premjerą – latviai tą vakarą pradėjo muzikavimo namų aplinkoje projektą „Sofar Sounds Rīga“. Beje, pasisėmę patirties iš Vilniaus ir Talino.

Šiemet EP albumą „Never Have Enough“ išleidusi grupė „Carnival Youth“ – palyginti naujas vardas latvių muzikos scenoje, tačiau kraštiečiai paišo jo ateitį itin šviesiomis spalvomis.

Jei reikia tęsinio

Prieš akis visa naktis. Todėl verta aplankyti Rygos katedros papėdėje šurmuliuojančią „Kubą“. Čia aistringai sukasi salsos mėgėjai. Verandoje jaunimėlis žaidžia latvišką biliardą „Novuss“. Į muzikinį audinį didžėjus vis dažniau spraudžia "popso" hitų, tad apie vidurnaktį salsai lieka tik trupiniai. Šokio entuziastai niekinamai dirsčioja į kitokios muzikos priviliotus naktinėtojus. Būtų metas keliauti į viešbutį, tačiau netikėtai galustalėje išdygsta didžėjus A. Mednis ir siūlosi parodyti daugiau Rygos vardo vertų užutekių.

Visomis miesto taksi ir lengvosiomis pajudėjome į Mokyklos gatvę (Skolas iela 15), kur tyloje skendi „Kaņepes kultūras centrs“ (KKC). Kanapių? Sakoma, vakarais prie centro tvorelės "prisiriša" daugiau dviračių, nei yra lankytojų. Šie ypač vertina ramų bendravimą, todėl patekti į vidų ne taip paprasta.

Mums skirtą naktį KKC interjerai ir kelios blyškiaveidės lankytojos, surėmusios galvas virš stalo, priminė... bankrutavusį Detroitą. Jei Jimas Jarmuschas sumanytų filmuoti „Išgyvens tik mylintys“ tęsinį, tai reikėtų daryti būtent čia.

Greta, Lačplėsio gatvėje, veikia vegetarų kavinė „Miit“. Dar viena mėgstama Rygos jaunimo vieta. Jos istorija prasidėjo nuo dviračių taisyklos. Uždarame kieme su terasa, niekam netrikdydama miego, sklinda muzika. Košiami žvarboko vėjo su latvių bičiuliais aptarėme, ką mums visiems sunešė praėjusi diena. O ji praėjo jau seniai – prieš keturias penkias valandas.

Skanumėlis!

Ežiukas rūke

Jokio poilsio, jokios „atpūtos“ – prie Dauguvos kitas aušta jau rytas... Jis priklauso „Trijų virėjų“ („3 pavāru restorāns“) šefui M. Sirmajui ir Centriniam Rygos turgui. Tai – mėgstamiausia jo vieta. Latvis vedžiojo žurnalistus tarp mėsos, žuvų, pieno, daržovių ir vaisių prekystalių. Stebiuosi kodėl. Gal Vakaruose to nebėra? Štai suomės su olandėmis vaikšto išsižiojusios, gaudo kiekvieną virėjo žodį, vis margina užrašines.

Dėmesį patraukė švara, tvarka ir palyginti šviesūs pardavėjų veidai. Man, perkančiam Zanavykų turguje Kaune, jie didelio įspūdžio nedarė. Tačiau Vilniaus Kalvarijų turgavietę mačiusias akis aptraukė nuostaba.

Sudomino šerkšnu spindinčios uogos – nei braškės, nei avietės. „Labai ilgas ir sunkus jų pavadinimas, – porino latvių sodietė, – mes jas vadiname „ežiukas rūke“. Juk tai žemuoginės avietės, ne kitaip.

Parodęs išmonę „Trijuose virėjuose“, pasisotinusius žurnalistus Martinis palydėjo pas kolegas į „Trijų peilių“ restoraną („3 naži restorāns“). Vokietes kiek suglumino jo pavadinimas. Čia programa kartojosi – užkandėlė, pirmasis, antrasis, trečiasis ir desertas. Pamažu būrelis tirpo, atsisveikinančiųjų laukė oro uosto vartai.

Be milijonų į orą

Mums liko kelios Rygos valandos, tad kaip jomis nepasinaudosi? Į pagalbą vėl atėjo A. Mednis. Savo naujuoju dviduriu „Hyundai“ perkėlė mus į kitą Dauguvos krantą, Šviesos rūmus ("Gaismas pils").

Būtent čia prasidėjo Rygos – Europos kultūros sostinės metai. Sausį spaudžiant speigui tūkstančiai latvių sustoję į gyvą grandinę pernešė senosios Nacionalinės bibliotekos knygas į naująją, šviesiąją, moderniąją. Nepaprastas reginys, primenantis Baltijos kelią. Ir jokių prabangių fejerverkų...

Tad padarėme tai, dėl ko pasijutome to gražaus ir prasmingo akto dalimi – įsigijome Šviesos rūmų abonementus, tapome latvių kultūros bendruomenės nariais. Mažytis simbolinis žingsnis, manau.

DALINKIS:
KELIONĖS
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"