Po Italiją - kaip po muziejų

LŽ 2008-12-12 00:00
2008-12-12 00:00
Romos Koliziejus naktį. Autorės nuotrauka
Ke­lio­nė­se fo­tog­ra­fuo­da­mas, at­ro­dy­tų, tik vel­tui gaiš­ti lai­ką. Ga­lė­tum tie­siog mė­gau­tis vaiz­dais, kad kuo dau­giau jų į sie­lą su­si­ger­tų. Ki­ta ver­tus, fo­toa­pa­ra­tas tam ir yra, kad lik­tų ne tik pri­si­mi­ni­mų nuo­tru­pos. Nuo­trau­kos pa­ža­di­na pri­si­mi­ni­mus ir su­ke­lia nau­jų jaus­mų bei idė­jų.

Šį rudenį su seserimi Valentina porą savaičių keliavome po Italiją. Jei dar kartą atsirastų galimybė nuvykti į šią šalį, labai norėčiau sugrįžti ne tik į Romą, bet ir į Florenciją, Sieną, aplankyti kuo daugiau būtent Toskanos regiono miestų. Ten driekiasi vieno geriausių Italijoje Chianti vyno kelias ir tokie įspūdingi peizažai, jog važiuodamos traukiniu abi apgailestavome, kad negalime išlipti ir bėgti fotografuoti. Sesuo irgi labai mėgsta fotografuoti, tad negali įsivaizduoti kelionės be fotoaparato.

Po šalį - traukiniais

Kelionių agentūros siūlo septynių dienų keliones į klasikinę Italiją maždaug už 2 tūkst. litų. Brangu, be to, nakvynės - autobuse, o kiekvienam miestui apžiūrėti skiriama tik diena ar pusdienis, lakstant paskui gidą. Nusivylusi nusprendžiau ieškoti pigesnių būdų keliauti ir pati suplanavau kelionės maršrutą: Venecija - Florencija - Siena - Perudža - Roma, pakeliui dar aplankant po miestą vos ne iš kiekvieno Italijos regiono.

Keturi skrydžiai lėktuvu: iš Kauno į Frankfurtą, kitą dieną - iš Frankfurto į Veneciją ir jau grįžtant Roma - Frankfurtas ir Frankfurtas - Kaunas kainavo (įskaitant oro uosto mokesčius) 320 litų vienam žmogui.

Po Italiją nusprendėme keliauti traukiniais. Žinoma, važinėjant automobiliu galima daugiau pamatyti, tačiau tuo metu buvo itin pakilusios benzino kainos, tad neapsimokėjo. Be to, ne į visus miestus galima įvažiuoti - automobilių eismas draudžiamas.

Per tinklalapį "Hospitality Club" ("Svetingumo klubas") susiradau Italijoje žmonių, kurie galėtų priimti nakvynės, ir parašiau jiems laiškus. Atsiliepė tik du Perudžos gyventojai. Vienas iš jų ir pats tuo metu buvo išvykęs, o kitas mielai sutiko priimti mudvi dviem nakvynėms.

Turistų Venecija

Į Veneciją atskridome ankstų rytą. Autobusu nuvažiavome į Metres miestelį Venecijos įlankoje ir apsigyvenome kempinge, esančiame Adrijos jūros pakrantėje. Nakvynė vienam žmogui - apie aštuonis eurus. Rytais eidavome prie jūros pasižiūrėti, kaip bunda salelėse įsikūrusi Venecija. Į miestą buvo galima nuplaukti tiesiai keltu, tačiau bilietai pasirodė per brangūs, tad važinėjome autobusais, darydamos šiokį tokį lanką.

Venecijai, Veneto regiono sostinei, skyrėme keturias dienas. Iš tiesų norėjau pamatyti tik kanalus. Buvo įdomu, kaip ten viskas atrodo - ant vandens ir greitoji, ir policija, ir taksi, ir šiukšlių vežėjai, surenkantys bei pakuojantys atliekas.

Miesto atmosfera nepatiko - labai daug turistų, nes sezono pabaigoje kainos šiek tiek mažesnės. Žodžiu, nusivylėme Venecija. Buvau tiek daug skaičiusi apie šį pasakų ir įsimylėjėlių miestą, bet kai atvykome, viskas buvo ne taip. Visiškai nepajutome miesto dvasios. Atrodė, kad tą dvasią turistai išsivežė. Liko tik vanduo ir pastatai, kurie atrodė tokie negražūs, nors buvo labai saulėtos ir šiltos dienos.

Dabar, kai žiūriu nuotraukas, manau, kad viskas ten buvo gražu. Kai praeina šiek tiek laiko, kitaip vertini ir supranti, nei tuo metu buvai nusiteikęs.

Be žemėlapio

Tolimiausia ir brangiausia kelionė traukiniu buvo į Florenciją, Toskanos regiono sostinę. Važiavome daugiau nei tris valandas. Bilietas vienam žmogui kainavo apie 30 eurų. Į Florenciją atvykome apie 2 val. dienos ir iškart, tik išėjusi iš stoties, pajutau, kad tai - mano miestas, norėčiau čia pasilikti.

Turizmo informacijos biure pasiėmusios žemėlapį patraukėme ieškoti svečių namų. Pakeliui visai netikėtai aptikome tarptautinius studentų namus, kur labai pigiai gavome puikius apartamentus - vos ne pagrindinėje miesto gatvėje, kelios minutės iki Duomo (Katedros) aikštės. Kambarėlis penktame aukšte buvo labai jaukus ir niekur nebesinorėjo eiti, tačiau nusprendėme vis dėlto pasivaikščioti ir kur nors užkąsti.

Buvome girdėjusios, kad Italijoje geriau aplenkti pagrindinių miesto gatvių picerijas. Netrukus ir pačios įsitikinome, kokios neskanios ten turistams siūlomos picos. Verčiau mažoje gatvelėje užsukti į piceriją, kur valgo ir vietiniai. Ten pica tikrai bus skani.

Vaikštinėdamos užsukome į turgų. Taip gražu ir tiek visko daug prikrauta: krepšiai, tušinukai, suvenyrai - tik pirk! Žmonių daugybė, čia pat ir kažkokie "bomželiai", ir parduotuvytės. Ėjome, ėjome ir iškart - Santa Maria del Fiore katedra! Įstabaus grožio, sužavėtos nieko daugiau nebenorėjome.

Kitą dieną aplankėme Mikelandželo aikštę, o už jos dar šiek tiek aukščiau - žymių Italijos žmonių kapines. Marmuro antkapiai, statulos, viskas balta, žiba - labai gražu, bet fotografuoti negalima. Florencijoje net nereikėjo žemėlapio. Tiesiog eini - muziejai, muziejai, muziejai, tad jautiesi kaip namie. Kažkokia vidinė nuojauta, kad negali pasiklysti. Florencijoje nebuvo tiek daug turistų. Galėjome atsipūsti po Venecijos, kur spūstis net ant tiltelio per kurį nors kanalą.

Šventė Sienoje

Florencijoje išbuvome dvi dienas. Trečiosios rytą vėl traukiniu išvykome į dar vieną Toskanos regiono miestą Sieną. Valanda kelio, aštuoni eurai už bilietą.

Siena - labai gražus miestas. Tiesiog tokia buvo diena: mes jau pavargusios, nebesuprantame, ko norime, bet tos siauros gatvelės, tie kalniukai, tie laipteliai - eini ir nematai galo, taip gražu.

Kaip tik tada Sienoje vyko futbolo čempionatas, gatvėse iškabinėtos vėliavos ir kita žaidynių atributika darė smagų įspūdį, kad dalyvauji šventėje.

Vakare išvykome į Perudžą, Umbrijos regiono sostinę, nes sutartu laiku turėjome susitikti su vaikinu iš "Hospitality Club". Parašėme jam žinutę, tačiau jis, regis, buvo pamiršęs - nesulaukėme jokio atsakymo.

Bjauriausia nakvynė

Perudžoje apsistojome pirmame pasitaikiusiame viešbutyje. Bjauriausia nakvynė per visą kelionę. Kambaryje buvo labai daug tarakonų. Vakare dar pamėginome ieškoti kokios nors kavinukės ar parduotuvytės, tačiau nieko neradome, nes jau buvo gana vėlu.

Trečią ar ketvirtą nakties mums parašė vaikinas iš "Hospitality Club". Supratome, kad nieko gero nebus, tad atsakėme, kad planai pasikeitė. Toks buvo pirmas ir nevykęs mėginimas gauti nakvynę per šį "Svetingumo klubą".

Perudžos arkos

Rytą nuėjome į turizmo informacijos centrą, pasiėmėme žemėlapį ir autobusu per kokias dešimt minučių pasiekėme Perudžos senamiestį. Jis išsidėstęs aukštai ant kalno. Važiavome serpantinais ir gėrėjomės atsiveriančia panorama. Nepaprasto grožio kalnai, apšviesti ryto saulės, ir nuostabi nuotaika - gyveni tiesiog šia akimirka.

Umbrijos architektūra - visiškai kitokia. Pastatai ir sienos tamsiai pilki, beveik juodi, ir viskas labai didinga, nors pats senamiestis visai nedidelis. Nufotografavau labai daug arkų. Jos ten siauros, bet gal daugiau kaip keturių metrų aukščio. Neįmanoma net įsivaizduoti, kas pro tokias arkas buvo vežama.

Perudžoje viskas atrodė taip nauja, tad pasivaikščiojimų nuotaika buvo puiki. Mieste praleidome visą dieną, o vakare išvažiavome į Romą.

Dienos Romoje

Romos stotyje - minios žmonių. Plūsta nepaliaujamu srautu, nesuprasi, kokios tautybės. Saugai savo krepšius, kad nepavogtų, nors kituose miestuose tokio nesaugumo jausmo nebuvo. Prie stoties labai daug viešbučių, nakvynės namų, hostelių. Niekur kitur tiek jų nemačiau. Atrodo, visose gatvėse jų tam ir pristatyta, kad atvykėliui būtų kur pernakvoti. Susiradome viešbutį kaip Romoje visai už prieinamą kainą - 20 eurų už parą. Visai nebloga vietelė, ir kaip tik paskutinis kambarys mums likęs.

Labai sekėsi per visą kelionę. Niekur nepatyrėme streso, kad nerasime, kur permiegoti, ar nespėsime į traukinį. Tiesa, Romoje susirgo sesuo, tad dieną praleidome viešbutyje ir turėjome atsisakyti kelionės į Pompėją.

Romai nusprendėme skirti keturias dienas, nes labai daug ką galima pamatyti, o atstumai nemaži. Labai patogus miesto metro. Nusiperki už keturis eurus bilietą visai dienai ir, jei tingi eiti, stotelę pavažiuoji, išlipi ir iškart - paminklas ar bažnyčia, tiltas ar dar kas nors.

Po Romą vaikštai kaip po muziejų. Norėtųsi čia dar sugrįžti, nes tikrai ne viską pamatėme. Per tiek dienų visų muziejų neaplankysi. Reikia kur kas daugiau laiko.

Užrašė Milda KNIEŽAITĖ

Tavo komentaras
Vardas: * El.paštas:
Komentaras: *
Prieš 25 me­tus įvy­kęs So­vie­tų Są­jun­gos žlu­gi­mas, pir­mo­jo fak­ti­nio Lie­tu­vos va­do­vo Vy­tau­to Lands­ber­gio tei­gi­mu, Eu­ro­pos is­to­ri­jo­je bus pa­žy­mė­tas kaip ne­ei­li­nis įvy­kis.
Iš Lie­tu­vos iš­vy­ko dar vie­na pa­bė­gė­lių šei­ma. Tai si­rai: du su­au­gę ir trys vai­kai, pranešė LNK Ži­nios.
Eu­ro­pos Są­jun­ga pra­de­da vyk­dy­ti 348 mln. eu­rų ver­tės pa­gal­bos pro­jek­tą, pa­gal ku­rį pa­žei­džia­miau­siems pa­bė­gė­liams Tur­ki­jo­je bus skiriamos tie­sio­gi­nės iš­mo­kos.
Di­džio­ji Bri­ta­ni­ja, Pra­ncū­zi­ja ir Jung­ti­nės Vals­ti­jos sek­ma­die­nį Jung­ti­nė­se Tau­to­se už­si­puo­lė Ru­si­ją dėl au­gan­čio žudynių mas­to Si­ri­jo­je.
1893 me­tų rugp­jū­tį Vil­niu­je įvy­ko IX Ru­si­jos im­pe­ri­jos ar­cheo­lo­gų su­va­žia­vi­mas. Ruo­šian­tis jam rink­ta in­for­ma­ci­ja apie lie­tu­viš­kų gu­ber­ni­jų – Šiau­rės va­ka­rų kraš­to is­to­ri­ją. Tam bu­vo [...]
JAV pre­zi­den­tas Ba­rac­kas Oba­ma šeš­ta­die­nį per ce­re­mo­ni­ją Na­cio­na­li­nė­je alė­jo­je per­kirps kas­pi­ną ir ati­da­rys Smit­so­no af­roa­me­ri­kie­čių is­to­ri­jos ir kultūros na­cio­na­li­nį mu­zie­jų.
Liu­ci­jos Jū­ra­tės Kry­že­vi­čie­nės „Kū­ry­bi­nės trans­for­ma­ci­jos“ – teks­ti­lė, ak­va­re­lė, mo­no­ti­pi­jos, pro­jek­tai, tri­ma­čiai erd­vi­niai ob­jek­tai vie­no­je par­odo­je. Pa­sak pačios au­to­rės, trans­for­ma­ci­jos [...]
Vie­na di­džiau­sių ša­lies kul­tū­ros bend­ruo­me­nių Lie­tu­vos kul­tū­ros cen­trų aso­cia­ci­ja kvie­čia siū­ly­ti pre­ten­den­tus pres­ti­ži­niam ap­do­va­no­ji­mui „Auksinis fe­nik­sas“ gau­ti.
Vil­niaus se­na­mies­ty­je, Bokš­to ir Onos Ši­mai­tės gat­vių san­kir­to­je, bai­gia­mi iš­kal­ti Čes­lo­vo Mi­lo­šo ei­lių frag­men­tai lie­tu­vių ir len­kų kal­bo­mis.
Pir­ma­die­nio va­ka­rą rau­do­nas ki­li­mas bus iš­ties­tas nau­jo lie­tu­viš­ko ki­no fil­mo „Se­ne­kos die­na“ kū­ry­bi­nei gru­pei. Pir­mą kar­tą ša­lies is­to­ri­jo­je žiū­ro­vams pri­sta­to­mas fil­mas, prie ku­rio kū­ri­mo [...]
Vi­du­ti­nė elek­tros kai­na „Nord Pool“ bir­žos Lie­tu­vos pre­ky­bos zo­no­je pra­ėju­sią sa­vai­tę, rug­sė­jo 19–25 d., bu­vo 36 eu­rai už me­ga­vat­va­lan­dę (EUR/MWh). Tai 8 proc. dau­giau nei anks­tes­nę sa­vai­tę [...]
„Twit­ter“ ar­ti­miau­siu me­tu ga­li su­lauk­ti for­ma­lių pa­siū­ly­mų dėl ak­ci­jų pir­ki­mo, pra­ne­šė CNBC. Tarp pre­ten­den­tų – „Goog­le“ ir „Sa­les­for­ce.com“. Pa­skel­bus šią ži­nią, „Twit­ter“ [...]
Kul­tū­ros pa­vel­do de­par­ta­men­te prie Kul­tū­ros mi­nis­te­ri­jos (KPD) pra­ėju­sios sa­vai­tės pa­bai­go­je vy­ku­sia­me dvi­ša­lia­me Lie­tu­vos-Bal­ta­ru­si­jos pa­si­ta­ri­me nu­tar­ta kreip­tis dėl tolimesnio fi­nan­sa­vi­mo Rad­vi­lų [...]
Vyks­tant nuo Kau­no au­tos­tra­da Že­mai­ti­jos link,  už Cin­kiš­kio san­kry­žos, kiek dau­giau kaip ki­lo­me­tras, prie miš­ko yra ro­dyk­lė „Ša­ra­vų ąžuo­las. „Pa­va­žia­vus keletą ki­lo­me­trų nuo­ro­dos [...]
Pir­ma­die­nį Bal­ta­ru­si­jos aukš­čiau­sio­sios le­do ri­tu­lio ly­gos rung­ty­nė­se Elek­trė­nų „E­ner­gi­ja“ na­muo­se po at­kak­lios ko­vos 3:4 (0:0, 2:4, 1:0) nu­si­lei­do „HC Brest“ eki­pai ir čem­pio­na­te pa­ty­rė [...]
Sa­vait­ga­lį Lie­tu­vos par­odų ir kong­re­sų cen­tre „Li­tex­po“ šur­mu­lia­vo Vil­niaus spor­to fes­ti­va­lis. Di­džiau­sia­me spor­to ir svei­ka­tin­gu­mo ren­gi­ny­je sa­vo veik­lą pri­sta­tė virš šim­to įvai­riau­sių [...]
Dr. Mal­go­ža­ta Ste­fa­no­vič, len­kai­tė iš Vil­niaus, Kro­ku­vo­je bai­gu­si po­li­to­lo­gi­jos ir so­cio­lo­gi­jos stu­di­jas, da­bar Kro­ku­vos Jo­gai­lai­čių uni­ver­si­te­te va­do­vau­ja Lie­tu­vos studijų cen­trui. „Ste­bė­da­ma [...]
Dvi jau­nos mer­gi­nos iš Ka­ma­jų mies­te­lio (Ro­kiš­kio r.) Li­na Ma­tiu­kai­tė ir Ie­va Ki­lie­nė su­ma­nė, par­ašė ir iš­lei­do pa­sa­kų vai­kams kny­ge­lę, ku­rios pa­grin­di­niai he­ro­jai – skai­čiai. Mer­gi­nos sie­kia [...]
Vil­niaus uni­ver­si­te­to moks­li­nin­kai (VU) kar­tu su par­tne­riais iš Fe­de­ra­li­nio tech­no­lo­gi­jos ins­ti­tu­to Ciu­ri­che da­ro prie­lai­dą, kad da­bar­ti­nius duo­me­nų įra­šy­mo ir sau­go­ji­mo įrenginius at­ei­ty­je pa­keis [...]
Gy­ve­ni­mas iš­ban­do mū­sų dva­si­nę stip­ry­bę, kai ma­žiau­siai to ti­ki­mės. Ti­krą dva­si­nę stip­ry­bę at­sklei­džia tai, ką da­ro­me, ko ne­da­ro­me ir ko nie­ka­da ne­da­ry­tu­me. Kuo di­des­nis iš­šū­kis, tuo su­nkiau [...]
Pir­mą­jį spa­lio sa­vait­ga­lį gam­tos my­lė­to­jai vi­so­je Eu­ro­po­je kvie­čia­mi pri­si­jung­ti prie kas­met gau­sė­jan­čio ste­bė­to­jų bū­rio iš­ly­dė­ti iš­skren­dan­čius pa­ukš­čius. Tūks­tan­čiai žmonių 36 ša­ly­se [...]
Lie­tu­vos Zoo­lo­gi­jos so­das pri­sta­to elek­tro­ni­nį bi­lie­tą – jį lan­ky­to­jai ga­lės įsi­gy­ti in­ter­ne­tu ir taip iš­veng­ti ei­lių prie Kau­ne įsi­kū­ru­sio zoologijos so­do var­tų.
Sek­ma­die­nį Lie­tu­vo­je mi­ni­ma Ke­liau­jan­čių­jų ir vai­ruo­to­jų die­na.
Vie­šie­ji pir­ki­mai vi­sa­da ke­lia ne­ma­žai ais­trų – vie­niems ne­įtin­ka kon­kur­so są­ly­gos, ki­ti ne­su­si­tai­ko su pra­lai­mė­ji­mu ir pro­ce­dū­ras stab­do teis­muo­se. „Kur di­de­li pi­ni­gai, ten ir in­tri­gos“, [...]
Vil­niaus ne­kil­no­ja­mo­jo tur­to (NT) rin­ko­je – nau­ji vė­jai. Pir­kė­jai vis la­biau ver­ti­na kom­for­tą, tad pa­klau­siau­si tie nau­jos sta­ty­bos pro­jek­tai, ku­rie už­ti­kri­na ne tik tai, kad na­mo sienos bus tvir­tos, [...]
Apie blo­gai ap­šil­tin­tus na­mus sa­ko­ma, kad pro sie­nas švil­pau­ja vė­jas, bet ar ži­no­te, jog apie sep­tin­ta­da­lį vi­sos ši­lu­mos ne­ten­ka­ma dėl ne­tin­ka­mai ap­šil­tin­tos apa­ti­nės namo da­lies? Ap­šil­ti­ni­mo [...]
Ki­ni­jos mi­li­jar­die­riaus sū­nus nu­pir­ko sa­vo šu­niui aš­tuo­nis nau­jau­sio modelio „iP­ho­ne“ te­le­fo­nus.
Ket­vir­tus me­tus iš ei­lės, Kau­no se­na­mies­čio bend­ruo­me­nė kvie­čia gy­vū­nų my­lė­to­jus pa­mi­nė­ti Šv. Pra­nciš­kaus, gyvūnų glo­bė­jo, die­ną.
Lie­tu­vo­je pik­ty­bi­niai na­vi­kai yra an­tro­ji pa­gal daž­nu­mą mir­ties prie­žas­tis po šir­dies ir krau­ja­gys­lių li­gų. Mū­sų ša­ly­je ši klas­tin­ga li­ga kas­met nu­si­ne­ša apie 8 tūkstančius gy­vy­bių. Vė­žio [...]
„Ma­no sū­nus šau­nus ir pro­tin­gas vai­kas, ta­čiau mo­kyk­lo­je jam ne­si­se­ka ir jis gau­na blo­gus pa­žy­mius“, – šiuos žo­džius ne­re­tai ga­li­ma iš­girs­ti iš nu­si­vy­lu­sių tė­ve­lių.
Vie­nas por­tu­ga­las 43 me­tus be rei­ka­lo pra­lei­do sė­dė­da­mas in­va­li­do ve­ži­mė­ly­je dėl klai­din­gos me­di­kų diag­no­zės. Į penk­tą de­šim­tį įko­pu­siam vy­riš­kiui te­ko iš naujo mo­kin­tis vaikš­čio­ti.
Kai ku­rie žmo­nės už­mo­kė­tų ge­rus pi­ni­gus už bet ką, kas su­si­ję su ve­lio­niu ra­šy­to­ju Tru­ma­nu Ca­po­te, net ir jo pe­le­nus.
Komentarai
Dienos klausimas
Kaip manote, kokie dabar yra Lenkijos ir Lietuvos santykiai?
Geri, bet reikėtų gerinti
Geri, gerinti nereikia
Atšalę visapusiškai
Neturiu nuomonės
horoskopai
SVARSTYKLĖS

Pir­mo­je sa­vai­tės pu­sė­je už­siim­ki­te nau­jo vers­lo pro­jek­tais ar ne­kil­no­ja­mo­jo tur­to rei­ka­lais. Jums ga­li bū­ti pa­siū­ly­tas iš tie­sų pers­pek­ty­vus pla­nas, bet sa­vo as­me­ni­nių pi­ni­gų ver­čiau ne­in­ves­tuo­ki­te. An­tro­je sa­vai­tės pu­sė­je pa­sis­ten­ki­te bū­ti ko­mu­ni­ka­bi­lus ir drau­giš­kas. Kuo dau­giau nau­jų pa­žįs­ta­mų įgy­si­te šio­mis die­no­mis, tuo ge­riau.