TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KELIONĖS

Skola už bilietus "išlindo" jau pamiršus skrydį

2015 09 28 6:00
Romo Jurgaičio (LŽ) nuotrauka

Prancūzijoje gyvenanti lietuvė Miglė Neubauer susidūrė su neįprasta problema – atšaukus skrydį, kuriuo ji turėjo grįžti į gimtinę, lėktuvo bilietų pardavėjas pasiūlė jai rasti alternatyvų kelionės variantą. Tačiau apie tai, kiek lietuvė už tai turės sumokėti, jis pranešė po beveik pusantro mėnesio.

M. Neubauer skrydį iš Nicos į Vilnių užsakė per internetinę lėktuvo bilietų rezervavimo sistemą. Keliauti į tėvynę mergina buvo nusprendusi per Romą. Tačiau liepos 10-ąją, pakeliui į Nicos oro uostą, jai paskambino bendrovės, kuriai tarpininkaujant įsigytos vietos lėktuve, atstovas ir pranešė, jog iki Romos ji nuskristi negalės, nes reisas atšauktas. Merginai pasiūlyta nurodytu maršrutu keliauti kitą dieną.

„Tačiau man grįžti į Lietuvą reikėjo būtent iš anksto suplanuotą dieną. Pasakiau, kad atidėti kelionės negaliu, tuomet agentas pasiūlė paieškoti kitos galimybės grįžti į Vilnių“, - sakė M. Neubauer. Sulaukusi skambučio ji sužinojo galinti iš Nicos skristi į Londoną, o iš ten – į Lietuvos sostinę. M. Neubauer su pasiūlymu sutiko.

Akibrokštas

„Apie tai, kad bilietų pakeitimas man papildomai kainuos ir kiek už tai reikės sumokėti, agentas nė neužsiminė. Kadangi skrydis buvo atšauktas, o bilietų pardavėjai yra oficialūs aviakompanijų atstovai, nė neabejojau, kad man pasiūlytas variantas yra nemokamas“, - LŽ sakė pašnekovė.

M. Neubauer pasakojo buvusi sukrėsta po pusantro mėnesio nuo kelionės dienos gavusi UAB „BPC Travel“ laišką apie tai, kad ji už pakeistus skrydžio bilietus turinti sumokėti 529,61 eurų, priešingu atveju jos duomenys bus perduoti skolų išieškotojams bei teismui.

„Buvo siųstas ne tik elektroninis laiškas, bet ir skambinta. Pašnekovės tonas visuomet buvo toks, jog atrodo, kad piktybiškai ko nors nedaryčiau, nors apie menamą skolą nieko net nežinojau!“, - sakė agentūros atstovų pasirinktos bendravimo taktikos sukrėsta M. Neubauer. Ji tvirtino puikiai žinanti, kad nesumokėjus už skrydžio bilietus jie jai tiesiog nebūtų išduoti. O jei taip atsitiko, vadinasi, finansiniai klausimai prieš kelionę buvo išspręsti.

Nepatyrusio vadybininko klaida

M. Neubauer sakė neabejojusi, jog atšaukusi skrydį aviakompaniją per savo atstovus turėjo jai pasiūlyti kitą patogų kelionės variantą arba grąžinti pinigus. Kadangi apie jokias papildomas išlaidas bilietų pardavėjo ji nebuvo informuota, todėl neabejojo, kad viskas vyksta taip, kaip nurodyta aviakompanijų taisyklėse – ja yra rūpinamasi.

„Viskas būtų buvę kitaip, jei būčiau žinojusi – pasirinktas kitas grįžimo į Lietuvą variantas kainuos, atsieis man pusę tūkstančio eurų. Tuomet galbūt būčiau su tuo susitaikiusi, o gal būčiau priėmusi kitokį sprendimą. Tačiau jokių sąlygų man skambinantysis nekėlė. Tik informavo, kokiu kitu būdu galiu parkeliauti į Vilnių“, - sakė M. Neubauer.

Mergina stebėjosi, kaip agentas nesugalvojo išsamiai jai visko paaiškinti bei sulaukti sprendimo. Juk, anot jos, kitokia nei anksčiau pasirinkta kelionė į Lietuvą galėjo kainuoti ir 1000 ar 5000 eurų. „Kaip galima nupirkti naują lėktuvo bilietą neturint kliento sutikimo ir neinformavus jo, kokia yra jo kaina?“, - stebėjosi M. Neubauer. UAB „BPC travel“ merginai išsiųstame laiške užsimenama, kad tai – nepatyrusio vadybininko klaida.

M. Neubauer neabejoja, kad tuomet, jei bendrovės atstovai būtų pasirinkę kitą bendravimo taktiką, ji būtų galvojusi, kaip galinti padėti nuostolių patyrusiam darbuotojui. Tačiau sulaukusi kaltinimų dėl neva pyktybinio nemokėjimo pašnekovė nėra linkusi atsakyti už kitų padarytas klaidas. „Man buvo paaiškinta, kad keliaujant nebe per Romą, o per Londoną tokiu būdu yra pakeičiami bilietai dėl neįvykusio skrydžio, bet jokiu būdu ne perkami nauji bilietai“, - sakė mergina.

Gali tikėtis pagalbos

Valstybinio turizmo departamento atstovė spaudai Edita Gaigalienė LŽ žurnalistei teigė, kad situacijas, kai yra įsigyjami tik lėktuvo bilietai, o ne pilnas kelionės paketas – skrydis, pervežimas, viešbutis – nagrinėja Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT). „Patarimas – perkant lėktuvo bilietus, visada išsamiai susipažinti su sąlygomis, kurios yra pakankamai griežtos, tačiau vartotojas turi teisę gauti visą informaciją apie bilietus, jų keitimo, grąžinimo ir kitas sąlygas“, - sakė E. Gaigalienė.

VVTAT Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento direktorė Neringa Ulbaitė LŽ sakė, kad Europos Parlamento ir Tarybos Reglamente, kuriuo nustatomos bendros kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisyklės, atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju yra numatyta, kad kai yra atšaukiamas skrydis, aviakompanija privalo pasiūlyti keleiviui rinktis iš kelių variantų. Pirmiausia per septynias dienas vartotojas gali atgauti visą už bilietą sumokėtą sumą, už neįvykusios kelionės dalį arba dalį sumokėtų pinigų ir už jau įvykusią kelionės dalį ar dalį sumokėtų pinigų, jei pagal keleivio numatytą kelionės planą skrydis nebeteko prasmės. Taip pat tam tikrais atvejais, kaip galima greičiau, - skrydį pirmąją išvykimo vietą. „Vartotojas gali tikėtis ir kaip galima greitesnio nukreipimo kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis arba nukreipimo kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų“, - dėstė N. Ulbaitė.

Jos teigimu, už Reglamento atitinkamos (261/2004) nuostatos įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga Civilinės aviacijos administracija, todėl dėl susidariusios situacijos M. Neubauer gali kreiptis į ją.

Tuo metu UAB „BPC Travel“ Klientų aptarnavimo departamento valdybos narė Janina Žemaitaitienė, paprašyta, pakomentuoti situaciją, atsakė raštu: „Mes neteikiame duomenų apie savo klientus tretiesiems asmenims. Taip pat nesprendžiame ginčų per žiniasklaidos priemones, o griežtai laikomės Lietuvoje galiojančių įstatymų. Todėl prašome daugiau į mus nesikreipti su prašymais komentuoti konkrečius atvejus ir tokiu būdu įtraukti mus į situaciją, kuomet gali būti atskleisti asmens duomenys“.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KELIONĖS
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"