TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Atsilikimo čempionai?

2007 06 30 0:00

Kaip tik tai gresia Lietuvai po pastarųjų dviejų iš eilės kairiųjų kadencijų ir 11 metų (iš 17) Algirdo Mykolo Brazausko partijos valdymo.

Daugybė prarastų progų, laiko ir energijos tikroms reformoms, atsiverianti nepagydomai korumpuoto Europos Sąjungos užkampio perspektyva. Tokios nelaimės nepatyrė nei Estija, nei Latvija, nepaisant A.M.Brazausko kelionių į šias šalis raginti ir ten išsaugoti buvusias kompartijas, pervadintas kokio nors darnaus Darbo partijomis. 

 

Ne, ten po 1990 metų vyravo politinės jėgos, šiaip ar taip, neįsistebeilijusios į Kremlių bei gerai permanytą ir maloniai puoselėjamą klaninio sovietinio valdymo modelį. Kas tai galėtų būti? Paėmei valdžią ir kitą dieną jau trauk iš bet kurio sandėlio senąją nomenklatūrą, statyk į visus postus, kad juose veiktų tik ištikimieji! Tegu sau grobia, nubirs ir Partijai. Esminių permainų nereikia, nes tai būtų "šoko terapija", nuo kurios kenčia brangūs Lietuvos žmonės.

Tai vis 1992-1993 m. rinkimų šūkiai, kai LDDP šulai net žodį "reforma" rašė su kabutėmis ir taip atvairavo ligi euro progos pakasynų. Ar dabartinė mūsų prastos praeities socialdemokratija pajėgi keistis - nežinau, nes galbūt užsiaugino tokią pačią, jei ne dar prastesnę, godžią jauną pamainą. Dėl valdžios didesniame mieste arba europinigų ji, regis, padarys bet ką.

Užsiaugino ir valdymo sistemą, turinčią vienu metu ir stagnacinių, ir "blatnų" (iš žodžio "blatas") bruožų. Perimamumas. Giminės, pirčių draugai, pajūrio sklypų medžiotojų būreliai. Seniai pažįstama ir stabilu. Šiukštu liesti! Blogiausiu atveju, jei paukštis apsiteršė - persodinam ant kitos šakelės. Antai šimtais pažymų užsmaugiam verslą - ir norintį Lietuvoje gimti, ir iš kitur ateiti. Bet juk pažymų davėjai taip pat nori gyventi! Mokesčių sistema geresnė Estijoje, yra rezultatai, bet mums pasimokyti iš mažesnio - "ne fasonas". Todėl nereikia stebėtis, kad ir Europos fondų nepaimame, o už komisarės pastabas pykstam, kad iš "regiono lyderio" lieka veikiau burbulas. Šiam susileidus - atrodys šnipštas.

Mažiau nei pora metų teliko ligi Lietuvos tūkstantmečio ir Europos kultūros sostinės blizgesių. Tebevyksta ginčai dėl koncepcijų ir administravimo, net dėl to, ar reikia Lietuvai ją reklamuojančio pasaulyje embleminio ženklo, ar ne, ir kas jį kada galėtų sukurti. Dar vis turim laiko? Kad tik neišeitų chlestakoviškai besigiriant, kaip su tuo regiono lyderiu, ar žadant per metus patvarkyti korupciją.

Artėja rinkimai, tai reiškia, kad verslą skatinanti eurozona tikriausiai ir vėl bus paaukota. Juk aną procento dalelę buvo taip nesunku apsaugoti... Bet žlugdytojas po to rimtai pretendavo į premjerus. Vaizdelis nekoks, kaip sakė laikinas apsukrusis šalies reformatorius. Tačiau negali nematyti, kad turime ir lietuviškos specifikos. Kažin ar dar kurioje atkurtos demokratijos šalyje pasiekta tokių novacijų, kaip du aukščiausieji teismai, du konstituciniai teismai. Kai po du - nebėra nė kaip rašyti didžiosiomis raidėmis. Aukščiausieji (aukščiausias ir vyriausias) - vienodo aukščio, nes virš abiejų - tik mėlynas dangus. Arba Strasbūras. Ten lietuviškų bylų turėtų gausėti, jei tik žmonės administracinį teisingumą mokės parodyti žmogaus teisių požiūriu. Bet Lietuvoj skųstis pakėlę rankas į mėlyną dangų jie negali ir negalės, tad kokie 90 proc. nerandančiųjų teisingumo verčiau nusipirks butelį.

Konstitucinius turim irgi du - konstitucinį (pagal Konstituciją) ir nekonstitucinį. Pastarasis augintas tiesiog Seime, tai kanceliarijoj, tai viename komitete, ir drąsiai sprendžia, ar įstatymų projektai nepažeidžia Konstitucijos. Kaip projektas gali pažeisti? Mistika, nes jeigu kyla abejonių, tai vertėtų nurodyti, kas taisytina, ir teisėkūros procese tobulinti kiek tik reikės. Ne, dievai mato avansu ir meta į krepšį. Seimo nariai, manoma, kvailiai ir nesugebės projekto patobulinti. Taip mano geresnieji Seimo nariai arba ir kanceliarijos darbuotojai. "Načalstvo lučše znajet". Anksčiau dar priimdavo verdiktus: "galimai pažeidžia", o dabar jau nukerta mirtinai: "Konstitucijos pažeidėjas pateikė pažeidžiantį projektą!" Geras atrankos sietas nepraleisti nė įstatymo projekto svarstyti kokiai nors darbo grupei ar atitinkamam komitetui svarstyti, jei tas projektas, pavyzdžiui, nepatinka Seimą kontroliuojančiai nedarbo grupei.

Taip ir turim du teismus konstitucingumo verdiktams. Vienas - jau priimtiems įstatymams, o kitas - dar tik sugalvotiems. Vienam vadovauja Egidijus Kūris, kitam, berods, Julius Sabatauskas. Šis nieku gyvu nenori pakeisti nė dviejų aukščiausiųjų teismų sistemos. Matyt, nenori dar kas nors aukštesnis arba vyresnis. Nesmagu skirti ir visuomenės atstovus - teismų tarėjus, nes matys teisingumo darbą iš arti. Tai kaip mes tikimės pagerinti teismų kokybę bei sistemą ir kokia čia akis dumianti "reforma"?

Viena iš daugelio, vyrai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"