TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Atvirai vyriškai apie Lietuvos vyrus

2007 03 08 0:00

Beveik Kovo 8-osios proga, bet ne specialiai

Buvo vėlyvas, šaltas savaitgalio vakaras. Grįžau į Vilnių iš Briuselio. Autobusų stotyje įsėdau į penktą troleibusą ir prasidėjo svaigus šio vakaro filmas.

Sušalę pakeleiviai sulipo troleibuso vidun. Netikėtai buvau priverstas prisiminti Šveicariją - ten yra ypatingas nacionalinis patiekalas - sūris, turintis nepaprastą kvapą, kuris sklinda kelių metrų spinduliu ir nuvytina net žolę... Nejučia pasirodė, kad tampu ta vystančia žole, o visi troleibuso vyrai virsta sūriais. Įsikniaubiau į langą. Palaipsniui pripratau prie šios kvapų simfonijos, atsargiai apsižvalgiau. Dauguma vyrų, matyt, ilsėjosi po sunkios darbo savaitės. Kas alų iš skardinių tuštino, kas nosį krapštė, kas apsiblaususiomis akimis šnairavo į merginas, taip pat važiuojančias šiuo troleibusu.

Netikėtai Kalvarijų gatvėje garsiai rėkdamas: "B...ia, ubju tebia!" (liet. - "Paleistuve, užmušiu tave") į troleibusą įšoko jaunuolis. Visi baugiais žvilgsniais ėmė kažko ieškoti už lango. Atsukęs dviejų litrų "bambalį", jaunikaitis "įkalė" neaiškaus skysčio ir dar kartą kaip veršis į tamsą subliovė: "K...va, ubju" ("Paleistuve, užmušiu")!

Neiškenčiau. Priėjęs atsistojau prie agresyvaus jaunuolio ir ėmiau žiūrėti tiesiai jam į akis. "Čio smotriš" ("Ko žiūri")? - sumykė šis ir netrukus (gal susigėdęs, o gal įvertinęs svorio kategorijas?) susirado vietą autobuso kamputyje. Kiti keleiviai tuo metu ypač dėmesingai studijavo troleibuso langus ir tamsą už jų. Kodėl?

Tą vakarą grįžęs namo su draugais ilgai kalbėjausi apie šį kelionės epizodą. Kodėl visi keleiviai žiūrėjo į tamsius langus, bijodami pažvelgti triukšmadariui į akis? Kodėl šis girtas padaras taip garsiai ir įžūliai šūkavo, kodėl troleibusas kvepėjo sūriais, kodėl vyrų žvilgsniai sustodavo ne ties moterų akimis? Ir taip toliau, ir panašiai.

Beje, viena pažįstama mergina, studijuojanti Rygoje, atkreipė dėmesį į tai, kad ten, Latvijoje, vyrai (dauguma!) ne tik dėmesingesni nei Lietuvos, bet vyriškesni, tvirtesni, malonesni, nekalbant jau apie asmeninę higieną ir gebėjimą tęsti pokalbį ilgėliau nei 15 minučių. Kodėl šis skirtumas tarp Lietuvos ir kitų šalių vyrų toks ryškus ir akivaizdus?

Studentė iš Rygos pasakojo, kad jos studijų draugės tėvas dirba pastoriumi - kunigu. Toliau ilgai diskutavome apie religijos įtaką žmogaus ir visuomenės elgesiui. Tad atsakymas, kodėl Lietuvos vyrai išsiskiria iš kitų, galbūt ir slypi religijoje - dėl katalikybės ir protestantizmo (pavyzdžiui, liuteronų) santykio su žmogumi, netgi erotikoje - dėl santykio vyro su moterimi ir moters su vyru. Šimtmečius būdama katalikiškos religijos židiniu, Lietuva perėmė jos papročius, panašiai kaip Saudo Arabija musulmoniškuosius. Geriausi vyrai, išeidami į katalikiškus vienuolynus ir seminarijas, palikdavo kaimuose, miestuose niekam tikusius "pijokus" ir arklo bei žagrės žinovus. Pasilikusiųjų tikslas būdavo išvagoti žemės lopinį ir nuėjus į smuklę prisigerti bei ištalžyti vienas kitam veidus. O žmonų tikslas irgi likdavo toks pat ribotas: gimdyti, paruošti maisto, skalbti ir aprengti savo maitintoją. Atvažiavusį į tokią bendruomenę inteligentą katalikų kunigą užgriūdavo normalaus, inteligentiško bendravimo ištroškusių moterų dėmesys.

Gal lietuvių vyrai pamiršo arba iš viso nežino, kad moterys dažniau alpsta ne dėl vyrų jėgos, šiurkštumo, o dėl jų proto ir gebėjimo girti, žavėtis savo mergina, apginti, rūpintis ja... Tad nenuostabu, kad plūsdavo visos moterys į bažnyčią pas tokį inteligentišką kunigą, o Lietuvos vyrai iš pavydo jas vadino davatkomis ir rasdavo dar vieną progą prisigerti.

Man gaila, kad kunigas Lietuvoje iki šiol negali turėti žmonos, nes tai, anot katalikų, kenkia dvasios sveikatai ir yra nuodėmė, vedanti tiesiai į skaistyklą arba pragarą. Tad juokais ir klausiu: Dieve Dieve, kodėl Tu sutvėrei Lietuvos moteris - didžiausią pasaulyje nuodėmių šaltinį? O juk ir jos nori džiaugtis, būti mylimos, geidžiamos, auginti su savo mylimuoju vaikus, tęsti pokalbį ne keletą minučių ir jį baigti pasiūlymu likusį laiką praleisti... prie rožančiaus. Visai neseniai buvo paskelbti tyrimo rezultatai, kad šeimos, kurios kartu meldžiasi, yra patvaresnės.

Matyt, katalikų kurtame pasaulyje skaistumo skraiste apsigaubęs intelektualas kunigas pasmerktas būti blogu pavyzdžiu, nes jis ne tik negali turėti moters, bet ir skirti jai deramo dėmesio (juk palikę vienu du jie būtinai nusidės)... Ar ne apie tai pastarąsias savaites vis pasakojo TV laidos, kuriose jauna žurnalistė, bėgdama paskui kunigą, šaukė į mikrofoną: "Kunige, ar jūs gyvenate su moterimi?"

Taigi ir kunigo pagalba moterims vengtina, net paprastas mėginimas suprasti jas, išklausyti darosi pavojingas. Ar ne dėl to kaimuose atsirasdavo būriai kaimo davatkų, susižavėjusių kunigais inteligentais, kurie "normalių" vyrų supratimu būdavo pavyzdys, koks vyras neturėtų būti. Taip Lietuvos vyrai vis mažiau suprasdavo moteris ir artėjo vieno etalono link - vyro artojo, ūkininko "supermeno", gyvenančio su jo norų tenkinimo mašina - namų šeimininke skalbėja. Daugelis Lietuvos moterų atsakydavo į šį Lietuvos vyrų terorizmą davatkiškumu arba jo priešingybe - feminizmu. Nors iš tiesų gyvenime visiškai nepriimtinos abi šios pažiūrų formos.

Pavyzdžiui, Latvijoje kunigas arba kunigė visuomet turi šeimą, kuri yra pavyzdys ir vyrams, ir moterims. Nereikia ten ir veidmainiauti įsigyjant po 2-3 "gaspadines" (šiandiene kalba - meilužes), kurios visuomet bus terorizuojamos kitų pavydžių davatkų ir asmeninės kaltės jausmo, baimės (neduok Dieve kas nors sužinos, kad jos myli savo svajonių vyrą - Lietuvos intelektualą kunigą).

O juk galėtų Vatikanas pasirūpinti, kad Lietuva kaip katalikiškas kraštas ne tik neišnyktų, bet dar ir suklestėtų... Jeigu kunigai turėtų teisę vesti, padėtis seminarijose tikrai pagerėtų. Galbūt pradėtų keistis ir demografinė bei intelektualinė Lietuvos situacija. O kol kas kaime statistika tokia: vienam normaliam vyrui tenka penkios šešios moterys, nes likusieji vyrai alkoholikai arba tarsi katalikų kunigai gyvena savo gyvenimą be moterų.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"