TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Dingusi gulbė ir naujas identitetas

2014 02 17 6:00

Daug metų Vilniaus senamiesčio vaistinės lange puikavosi dekoratyvinė gulbė, ji buvo savotiškas senamiesčio simbolis. Gulbė buvo matoma visai netoli Aušros vartų, kur gyvavo kita ilgaamžė tradicija – einant pro vartus nukelti kepurę iš pagarbos Marijai, kurios koplytėlė yra virš vartų. 

Dabar gulbės ten jau nebėra ir kepurę iš pagarbos retas kas nusiima. Sako, tampame modernūs, nors gal tik nauji gyventojai, čia atsikraustę žmonės, senojo Vilniaus tradicijų nesupranta ir pagarbos jausmas jiems svetimas. Bet nesunku pastebėti, kad kartu su šiais simboliais tyliai pasitraukė ir paslaptingas Vilniaus senamiesčio žavesys. Viskas tapo labai buitiška.

Be to, modernumas modernumui nelygu. Iki šiol sunku pamiršti pirmąsias po Nepriklausomybės atkūrimo pasiektas mūsų krepšininkų pergales, taip pat ir jų labai originalius marškinėlius su išdidžiai skambančiu užrašu “Better Dead than Red”.

Visai kitaip dabar nuteikia moderniai salotinė mūsų olimpiečių aprangos spalva – ką ji turėtų reikšti, neaišku ne tik mums patiems, bet ir visam pasauliui. Lietuvos paveldo ir tautinių kostiumų spalvos yra visai kitos. Kokiai šaliai olimpiečiai atstovauja? Gal todėl pasidžiaugti sportininkų laimėjimais nėra daug progų.

Atsirastų sakančiųjų, kad yra didesnių problemų nei dingusi senamiesčio gulbė ir sportininkų apranga. Bet šie pavyzdžiai labai vaizdžiai byloja, kad prarandant ryšį su tradicijomis ir praeitimi atsiranda problemų dėl identiteto.

Visi žino, koks svarbus yra prekės ženklas - jo žinomumas dažnai nulemia įmonės veiklos sėkmę. Šalies identitetas ir jo žinomumas padeda atstovaujant valstybės interesams pasaulyje politine ir ekonomine prasme.

Kartu su tradicijomis bei simboliais dingsta ir šalies konkurencinis pranašumas, jos politinė ir ekonominė galia. Jaunų socialinių tinklų ženklų sėkmė rodo, kad galima sukurti naują prekės ženklą, bet ar jis išsilaikys dešimtmečius ir kokia bus jo įtaka, dabar sunku pasakyti.

Naujų technologijų sukuriama sisteminė rizika sudaro prielaidas labai greitai plisti kritinėms situacijoms ir verčia būti budriems. Ne veltui Davoso ekonomikos forumo metu paskelbtame pasaulio konkurencingumo vertinime viena pagrindinių problemų šiais metais nurodytas kibernetinis saugumas.

Lietuvos naujas identitetas, pasak įvairių strategijų autorių, turėtų būti naujų technologijų plėtra ir augantis paslaugų eksportas. Bet tokią veiklą galima plėtoti, jei užtikrinamas kritinių infrastruktūrinių sistemų saugumas. Įdomu, ką apie tai galvoja viešai pripažįstantieji, kad negalima užtikrinti net šalies telefoninių pokalbių ir susirašinėjimo elektroniniu paštu slaptumo. O atrodo, kad turime tiek gabių inžinierių, technologų, dizainerių, įvairių sričių specialistų - galėtume išspręsti problemas. Priežastis, matyt, yra kita - trūksta lyderių, taip besirūpinančių valstybe, kaip tai darė Lietuvos Tarybos nariai 1918 metais.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"