TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Kam nesmagu viešumoje su „Lidl“ maišeliu

2016 06 08 9:00

Vienas komentatorių socialiniame tinkle „Facebook“ prie temos apie atsidariusias vokiečių tinklo „Lidl“ parduotuves parašė, kad jam būtų gėda rodytis viešumoje su tokio logotipo maišeliu. Kodėl?

Turbūt todėl, kad ten prekių kainos mažesnės, negu kitų ženklų krautuvėse. Suprask – pigiai perka tik skurdžiai ir bedaliai. O jam turbūt svarbu pasirodyti, kad toks nėra. Kitaip kas bus – nebegerbs, nebevertins, šaipysis, tyčiosis? Patirs psichologinę traumą, nukentės savivertė?

O aš prisiminiau, kad „Facebook“, kuriame tas komentatorius rašė, įkūrėjas ir savininkas, milijardierius Markas Zuckerbergas kasdien vilki tokius pačius pilkos spalvos neišvaizdžius marškinėlius. Gatvėje atrodytų kaip vienas iš daugelio ne itin ko pasiekusių vyrų. Net panašus į apsiperkantį pigių prekių parduotuvėse. Ir jam tai nesvarbu. Nesistengia pasirodyti. Interviu žiniasklaidai M. Zuckerbergas yra sakęs: „Mano gyvenimas labai paprastas. Kasdien vilkiu tuos pačius drabužius. Turiu vieną spintą.“ Dar yra sakęs, kad jam nerūpi materialinė gerovė. O siaube, pasakytų toks nors mūsų krašto „stiliaus guru“, jei tai būtų ne M. Zuckerbergo, bet kokio nors paprasto lietuvio vaikino žodžiai. O įžeidimais mėgstantis taškytis vietos „elitas“ išvadintų jį runkeliu.

Gerą humoro jausmą turintis draugės vyras, turbūt erzindamas stiliaus „ekspertus“ ar šaipydamasis iš snobų, kadaise po miestą vaikščiodavo nešinas prekybos tinklo „Maxima“ maišeliu. Dabar bliuzo mėgėjas bei žinovas Andrius Sudikas ketina tai tęsti. Tik maišelį sakė pasirinksiąs kitą – „Lidl“ parduotuvės. Jam nesvarbu, kas ką mano ar kalba, priešingai – net kelia nuotaiką.

„Lidl“ parduotuvių atidarymas Lietuvoje ne tik sutraukė daug dėmesio, sukėlė ažiotažą – šovė ir žeminimo bei patyčių fontanas. Kodėl dėl vokiečių prekybos tinklo? Todėl, kad jis – pigesnių prekių. Vadinasi, „ne lygis“ ne kuriems tėvynainiams.

JAV gyvenantis ir sėkmingai karjeros siekiantis lietuvis Rokas Beresniovas šiomis dienomis į socialinius tinklus sudėjo nuotraukas, parašė – „Kompanijų būstinės“ ir jas įvardijo: HP, „Apple“, „Amazon“, „Google“. Manote, kad fotografijose – modernūs biurai, kuriuose dirba išdidūs verslininkai? Ne. Ten garažai ir priestatai. Tiesa, R. Beresniovas prie „kompanijų būstinių“ pavadinimų parašė ir metus: 1939, 1976, 1994, 1998. Būtent tada ir ten dabar visame pasaulyje garsūs žmonės pradėjo įgyvendinti savo idėjas. Ir nei vienam dėl to nėra nesmagu. Kol gyveno vien iš idėjos, jie buvo neišrankūs. Nesuko dėl to galvos. Gal todėl siekdami tikslo ir užkopė aukštai.

Apskritai daug pasiekusios asmenybės dažnai lieka kuklios. Ir gerbia bet kokius žmones, nepriklausomai nuo jų socialinio sluoksnio ir materialinio gerbūvio. Tarkime, neįžeidinėja, kaip kai kurie Lietuvos komentatoriai, pirkėjus, pirmą dieną nuėjusius į atidarytas vokiečių prekybos tinklo „Lidl“ parduotuves bei kantriai stovėjusius eilėse vadinantys laukiniais čiabuviais, galvijais, beždžionėms, pabėgusioms iš zoologijos sodo, puspročiais, debilais ir taip toliau.

Kas yra su tais žmonėmis, kuriems patiems nepasiekiamai toli iki tikrai žinomų pasaulio žmonių ir jų gerbūvio, kodėl šaiposi, tyčiojasi iš kukliau, prasčiau gyvenančiųjų? Pasąmonėje slypinti baimė? Neduok Dieve, kas nors pagalvos, jie yra iš tų – žemesnio turtinio ir socialinio sluoksnio. Tada patys gali tapti pašaipų objektais. Dažniausiai žmonės, bijantys būti pajuokti, turi žemą savivertę. Ji priklauso ne nuo to, kiek turi turto, kuriam socialiniam sluoksniui priklauso, ne nuo išvaizdos, fizinių duomenų, bet nuo dvasinių savybių.

Dvasiškai stiprūs, psichologiškai tvirti žmonės būna tolerantiški, pagarbūs aplinkiniams. Jiems nieko nereikia įrodinėti. Psichologai teigia, kad slėptis už kaukės, apsimesti, žeminti kitus linkę tie, kurie jaučiasi pažeidžiami, turi problemų. Jiems tai yra būdas psichologiškai įsitvirtinti.

Todėl turbūt tiek tie, kurie nedrįsta eiti į pigesnių prekių parduotuves, tiek tie, kurie iš jas lankančių šaiposi, yra kamuojami nevisavertiškumo kompleksų. Kitaip jiems tai tiesiog nerūpėtų. Nebūtų svarbu, nei kokia prekės kaina, nei kokie pilki ir nepastebimi vilkimi marškinėliai. O štai draugės vyras kompleksų neturi. Jis tiek psichologiškai tvirtas, kad galės ramiai eiti nešinas „Lidl“ maišeliu. Gal su vos pastebima šypsena, gal rimtą veidą nutaisęs.

DALINKIS:
0
4
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"