TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Kas paskatins lietuvius persėsti į naujus automobilius?

2007 08 28 0:00

"Mes turime atsižvelgti į ES šalių praktiką, kurios iš tikrųjų kitu būdu, tai yra apmokestindamos senus automobilius, neskatina jų naudoti. Jeigu skatinsim pirkti tik naujus, tai nereiškia, kad labai greitai išstumsime senus - jų vis tiek keliuose bus labai daug", - neseniai svarstė premjeras Gediminas Kirkilas.

Ne pirmą kartą tenka stebėti, kaip mūsų aukštieji pareigūnai bet kuria pasitaikiusia proga "taiko" ES praktiką. Šįsyk Vyriausybė svarsto galimybę įvesti papildomą senų automobilių mokestį, tokiu būdu tikėdama sumažinsianti jų skaičių Lietuvos keliuose. Niekas turbūt nesiginčytų, kad naujas automobilis visada bus geresnis, patikimesnis ir saugesnis už seną. Visi pripažins, kad pagal naujų automobilių pardavimą mūsų amžinieji konkurentai estai mus ir čia pralenkė.

Keistai atrodo kitkas - mūsų aukštųjų politikų nesusigaudymas paprastose gyvenimo realijose. Tegu premjeras parodo nors vieną senu automobiliu važinėjantį pilietį, kuris nenorėtų ar nesvajotų persėsti prie naujesnio automobilio vairo.

Beveik originalu, kad šįsyk lobistinis naujų automobilių verslo banginių žygis prasidėjo nuo kito galo. Logiška, nes jei būtų siūlomos mokestinės lengvatos naujiems automobiliams, per daug akivaizdžiai išlįstų šio verslo intereso ausys, todėl susirūpinta, kaip apmokestinti senas mašinas, kad žmonės imtų pirkti naujas. Kas nutiko? Ar visiems tai siūlantiems (kartu ir premjerui) taip stipriai atmintis sušlubavo, kad jie pamiršo, kur gyvenantys, ar tiesiog nuo karštos vasaros saulės prarado realybės jausmą? Ar jie pamiršo, kokį užmokestį už darbą gauna Lietuvos piliečiai? Kaip jie įsivaizduoja mūsų žmones įperkant naujus automobilius, jei didelė dalis jų net paprastą buitinę techniką perka išsimokėtinai. Ar socialdemokratų lyderiu įvardijamas premjeras domėjosi, kokią Lietuvos ekonomikos dalį sudaro prekybos naudotais automobiliais verslas ir kokia plati infrastruktūra (dalių tiekimas, autoservisų ir kitos paslaugos) susijusi su šiuo verslu (smulkiuoju ir vidutiniu), ir kiek žmonių šiame ekonomikos sektoriuje yra susikūrę darbo vietas?

Šioje situacijoje įžvelgiu chronišką blogybę. Lietuvoje jau tapo norma priimant sprendimus per daug sau smegeninės nevarginti prognozėmis, galimo poveikio analize, strategija ir panašiomis nesąmonėmis. Kam to reikia, kai premjerą supa savi žmonės iš kokio nors medžiotojų būrelio ar pypkininkų klubo, laiku pakuždantys reikiamą ir tam tikrai grupei asmenų naudingą sprendimą. Ką ten smulkintis dėl kokių automobilių, jei buvo priimami strateginiai sprendimai energetikos srityje. Kalbama, kad neatlygintinu premjero patarėju buvęs ralio sporto meistras bei automobilių verslininkas Stasys Brundza, jis esą ir šnipštelėjęs atsisakyti idėjos suteikti mokestines lengvatas perkantiesiems naujus automobilius. Jei taip išties buvo, logiškai paaiškinti būtų sunku.

Logikiškai paaiškinti siūlymus apmokestinti senesnius automobilius būtų įmanoma tik tada, jei kas išsamiai ištirtų, kiek iš tikro eismo įvykių nutinka dėl automobilių techninių priežasčių, o kiek - dėl vairuotojų kaltės: neatidumo, neatsakingumo ir paprasčiausio bukumo. Stebint eismo įvykių suvestines, beveik neteko girdėti, kad ekspertai avarijos priežastimi įvardytų automobilio techninį gedimą. Dažniausiai automobiliai daužomi ir žmonės žūsta dėl pačių žmonių (šiapus ir anapus vairo) kaltės. Veikiausiai ir persėdę ant naujesnių žirgų, lietuvaičiai vairavimo kultūros daugiau nepasisems. O tie, kurie sėsti į naują automobilį negalės sau leisti, o senąjį valdžia apmokestins, bet važiuoti vis viena reikės, galbūt susimes skudurus ir išmaus paskui pusę milijono jau išmovusiųjų į ten, kur dirbantis žmogus gali sau leisti nusipirkti padorų automobilį, kur nauji automobiliai ne tokie brangūs kaip Lietuvoje (nekalbu apie Rusiją), pagaliau į ten, kur, nors ir nėra socialdemokrato premjero, smulkiojo ir vidutinio verslo niekas taip nesmaugia. Išmaus į ten, kur paprasčiausiai įsiklausoma į paprasto žmogaus balsą.

Tegu išvažiuoja tie paskutiniai smulkieji ir vidutiniai, liks tada stambieji ir... nauji automobiliai. Beje, mokesčių į Lietuvos biudžetą anie, išvažiavusieji, jau nemokės.

Taigi kaip priversti (gal paskatinti) lietuvius persėsti į naujus automobilius? Paieškokite atsakymo, nors jis, manau, ir taip aiškus.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"