TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Kiek nori, tiek sveri

2014 05 20 6:00

Žmonių sveikata besirūpinančios įstaigos - nuo Pasaulio sveikatos organizacijos iki Lietuvos savivaldos institucijų - skambina pavojaus varpais. Nutukusių ir rūkančių visuomenės narių skaičius sparčiai kyla į neregėtas aukštumas. Šios ydos įvardijamos kaip vienos pagrindinių įvairių ligų ir mirtingumo XXI amžiuje priežasčių.

Viskas keičiasi. Praėjusį šimtmetį prašvilpusioje vaikystėje ne kartą girdėjau, kaip alkanas karo negandas peržengę senoliai džiūgaudavo „pasitaisiusiais“, suprask, įmitusiais, vaikaičiais. Tiesa, rūkančio jaunimo neliaupsindavo. Iš suaugusiųjų nušvilptą „Primą“ turėjome degustuoti pogrindyje.

Reikia pripažinti, jog sąlygos apaugti riebalais ir dūmų pripildyti plaučius šiuo metu kur kas „palankesnės“. Plačios vartojimo galimybės, greitasis maistas, stresas – tik kelios iš jų. Jaunimėlis prie parduotuvių nesislėpdamas prašo nupirkti tabako net visai nepažįstamų vyresniųjų. Tačiau kaltinti aplinką tapo nuobodu. Visi tebeturime laisvę rinktis.

Kaip pagerėja metusio rūkyti ar atsisveikinusio su antsvoriu žmogaus sveikata, nesibodi skelbti specialistai. O nuo peršamų standartų, kad apkūnus žmogus ne toks gražus kaip lieknas, darosi koktu. Neturėjau kruopščiai apgalvoto plano įgyti daugiau sveikatos ar dailumo, tačiau atsikračiau aptariamų savybių. Siurbti rūką nustojau siekdamas sutaupyti. Sumažėjus juosmens apimčiai, lengviau užnešu sėdimąją laiptais aukštyn. Banalu. Bet džiaugiuosi, jog tai atitinka Pasaulio sveikatos organizacijos rekomendacijas.

Tenka girdėti, kad ne visus apsisprendusiuosius tokiu būdu pakeisti gyvenseną lydi sėkmė. Be to, yra rimtų negalavimų, kurių, deja, be specialių medikamentų įveikti neįmanoma. Retas šiuo klausimu neturi asmenine patirtimi pagrįstos nuomonės. Tačiau jei kam praverstų manoji, maloniai prašom.

Nustoti finansuoti tabako gamintojus ar liautis nešioti didesnio dydžio apdarus verta tuomet, kai to norime patys, o ne aplinkiniai. Jei sau patinkame tokie, kokie esame - nedarykime nieko. Kitaip sugadinsime nervus. Tai - dar viena įvairių ligų ir mirtingumo priežastis.

Vertėtų aiškiai suvokti, kad ryžęsi permainoms galbūt pašalinsime tik du rizikos savo sveikatai veiksnius. Neatsisakę kitų išrausime vos porą šepečio šerelių. Vargu ar įmanoma pamatuoti, kas gyvena sklandžiau: kvatojantis storulis ar savigrauža „strypas“.

Neužsiimkime saviplaka. Neverta prisigalvoti nesąmonių apie netobulai nugyventus bei prarastus metus ar pradėti ant savęs pykti. Dėl nieko mes nekalti. Neteko sutikti žmogaus be silpnybių. Kiekviena patirtis yra vertinga. Tiesiog atėjo metas keistis.

Netiesa, kad tai padaryti yra sunku. Juolab kad čia daugiausia reikia ne veikti, o būtent „nedaryti“. Taip, teisingai: nerūkyti ir neryti.

Tokiais atvejais neretai patariama naudoti įvairias „viešųjų ryšių akcijas“. Manau, tai kvailystė. Demonstratyvus įsipareigojimas artimiesiems ar raštiško ketinimo protokolo pasirašymas yra tik širma valios trūkumui pridengti.

Kratant „apsauginį lašinių sluoksnį“ būtinas judėjimas. Tik nereikia dusti nuo krūvio. Galime rinktis komercinę egzotiką: jogą ar šiaurietišką ėjimą. Arba, atsižvelgdami į vėl stiprėjančias patriotines nuotaikas, - lietuvišką mankštą ar pasivaikščiojimą Tėvynės laukais. Svarbiausia, kad užsiėmimas teiktų malonumą ir būtų nuolatinis. Kai kam pakanka liautis naudotis asmeniniu automobiliu.

Jei nusibodo misti tuo, kuo mėgavomės iki šiol, pasitarkime su ekspertais. Sveika mityba - atsakingas procesas. Gydytojas, išgirdęs, jog neatsisakau įprastų produktų, laimingas suplojo rankomis. Matyt, pakankamai regėjo nesėkmingų dietų pavyzdžių. Kilogramų atoslūgį pastebėjau neperkraudamas skrandžio vakarais prie televizoriaus.

Pūsti dūmą reikia tiesiog nustoti. Iškart. Galbūt porą dienų paspardysime sienas. Nieko - tikrai praeis. Visi kiti variantai - „priešpaskutinė cigaretė“, „lemtingas pirmadienis“ reiškia, kad mesti nenorime. Tuomet savęs nekankinkime.

Visur reikalingas Jo Didenybė Saikas. Net atsisakant nepageidaujamų įpročių. Todėl ir toliau gerbiu saldumynus, nenusigręžiu nuo uošvio pasiūlytos taurelės. Juk neapdairiai pabėgus nuo visų malonumų, gyvenime liktų mėgautis vien darbu.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"