TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Kodėl jie gali?

2011 08 10 0:00

Neseniai grįžau iš Druskininkų, kur orai atostogautojams, kaip ir visoje Lietuvoje, nebuvo itin geri. Vis dėlto nuotaikos jie nepagadino - vien dėl to, ką išvydau šiame kurorte po poros metų pertraukos.

Puikiai išasfaltuotos, lygios kaip stalas gatvės (ne tik pagrindinės!), smulkiomis įvairių spalvų trinkelėmis iškloti šaligatviai, prie sankryžų ir posūkių tampantys tiesiog meno kūriniais, mozaikos šedevrais, pėsčiųjų perėjos, gražiai tų pačių trinkelių pakylėtos virš grindinio ir įrėmintos skoningais granito stulpeliais su grandinėmis. Pagalvota ir apie tokią smulkmeną - kad važiuojant automobiliais ar dviračiais nereikėtų daužytis per tradiciškai įdubusius lietaus nuotekų šulinius, jie puikiai įkomponuoti į šaligatvių bortelius.

Visais viešojo transporto maršrutais važinėja vienodi žaliai paspalvinti mikroautobusai, o visose stotelėse puikiai veikia elektroninės informacijos taškai - švieslentėse aiškiai nurodoma, po kelių minučių atvažiuos vieno ar kito maršruto autobusas (beje, praėjusią žiemą tos švieslentės nesušalo kaip Vilniuje).

Visame mieste nuolat pjaunama šįmet gausiai želianti žolė, o gatvės be perstojo valomos. Nepražuvo ir nuostabaus grožio Druskininkų gėlynai, gal ir ne tokie gausūs kaip prieš krizę, - jie visur džiugina akį meistriškomis kompozicijomis. Puikiai sutvarkyta ir aplinka prie Vijūnėlio ežero - su D.Matulaitės skulptūra, meniškais takais, suoliukais; iškirstas šabakštynas, jame trykšta fontanas.

Ne veltui Turizmo departamento direktorė R.Balnienė pavadino Druskininkus mūsų perlu. Turistų srautai čia šiemet padidėjo 26 proc., palyginti su praėjusių metų statistika. Kai matai taip besitvarkančią savivaldybę, negaila mokėti ir tą 2 litų "pagalvės" mokestį, nes žinai, kad jis bus panaudotas jaukiai ir sveikatai palankiai aplinkai kurti.

Norom nenorom visą tą grožį imi lyginti su Vilniaus vaizdais - daug kur duobėtomis, nuolat lopomomis gatvėmis, šaligatviais, kuriais eidamas gali koją nusilaužti (išskyrus gal tik Gedimino ir Konstitucijos prospektus), aklom akim žiūrinčiomis elektroninėmis šveslentėmis stotelėse. Savaime suprantama, kyla klausimas: kodėl Vilniaus savivaldybė neranda lėšų tokiems darbams atlikti arba kur jos pradingsta?

Juk Druskininkų meras R.Malinauskas turbūt ne iš savo kišenės finansuoja gatvių tvarkymą, matyt, tam naudojami ir ES pinigai, o gal ir kitos lėšos, reikėtų tik pasidomėti. Deja, iš A.Zuoko interviu Britų prekybos rūmų Lietuvoje laikraščiui matyti, kad Vilniaus savivaldybės prioritetai - kiti. Ypač akcentuojamas geresnis susisiekimas tarp oro uosto ir centro. Be abejo, tai svarbu, tačiau kur vešime svečius? Apie būsto šeimininkus pirmiausia sprendžiama iš grindų - jeigu jos švarios ir blizga, į tokį būstą malonu žengti, jauku jame būti. Tačiau Vilniaus "grindims" dar toli iki to.

Juk jaukios atmosferos mieste kūrimas yra kur kas svarbiau nei fantazijos apie naują ekologišką transportą ar dejonės dėl transporto spūsčių. Iš dažno atvykėlio esu girdėjęs - kad mums tokios grūstys! O dėl ekologiško transporto - kuo neekologiški troleibusai? Jeigu gatvės būtų tokios kaip Druskininkuose, troleibusai, ypač "Solaris", skrietų greičiau už bet kurį tramvajų, kuriam įrengti, beje, reikėtų griauti gatves, laipinti keleivius jų viduryje, stabdyti kitą transportą (apie tai jau esu rašęs, todėl nenoriu kartotis).

Be to, kol kas nėra ir būtino reikalo gausinti viešąjį transportą. Juk žmonių pilni troleibusai ir autobusai važiuoja tik rytais, o visą dieną bilda per duobes pustuščiai, net ir gerokai sumažinus jų skaičių. Daugelis vilniečių važiuoja individualiu transportu, ir čia nieko nepakeisi - nė vienas mašinos savininkas nesusivilios nei troleibusu, nei tramvajumi. Čigonai turi tokį posakį: "Nekrapštyk ten, kur neniežti." Taigi prioritetu reikia laikyti ne viešojo transporto gausinimą, o sostinės gatvių, šaligatvių ir dviračių takų tvarkymą bei gražinimą. Norisi tikėti, kad meras, nemažai nuveikęs toje srityje per ankstesnę kadenciją, sutelks dėmesį ir į šią problemą. Juk ją išsprendus kur kas labiau padidės sostinės patrauklumas visiems - ir vilniečiams, ir užsienio svečiams. Kad ir kas būtų kalbama apie kinišką granitą, vis dėlto Katedros aikštės ir Gedimino prospekto atnaujinimas, Mindaugo tiltas, Konstitucijos prospektas ir jo įspūdingų pastatų ansamblis - tai vis darbai, be kurių neįsivaizduojame šiuolaikinio Vilniaus.

 

Dr. GRAŽVYDAS KIRVAITIS

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"