TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Kodėl skubame smerkti ir teisti?

2016 03 12 6:00

Jėzus nuėjo į Alyvų kalną. Auštant jis vėl pasirodė šventykloje. Visi žmonės rinkosi prie jo, o jis atsisėdęs juos mokė. 

Tuomet Rašto aiškintojai ir fariziejai atvedė moterį, sugautą svetimaujant. Pastatė ją viduryje ir kreipėsi į jį: „Mokytojau, ši moteris buvo nutverta svetimaujant. Mozė mums Įstatyme yra liepęs tokias užmušti akmenimis. O tu ką pasakysi?“ Jie tai sakė, spęsdami jam pinkles, kad turėtų kuo apkaltinti. Bet Jėzus pasilenkęs ėmė pirštu rašyti ant žemės. Jiems nesiliaujant kamantinėti, jis atsitiesė ir tarė: „Kas iš jūsų be nuodėmės, tegu pirmas sviedžia į ją akmenį.“ Ir vėl pasilenkęs rašė ant žemės. Tai išgirdę, jie vienas po kito ėmė trauktis šalin, pradedant nuo vyresniųjų. Pagaliau liko vienas Jėzus ir ten stovinti moteris. Atsitiesęs Jėzus paklausė: „Moterie, kur jie pasidėjo? Niekas tavęs nepasmerkė?“ Ji atsiliepė: „Niekas, Viešpatie.“ Jėzus jai tarė: „Nė aš tavęs nepasmerksiu. Eik ir daugiau nebenusidėk.“

Evangelija pagal Joną

Pagunda kritikuoti, smerkti ir teisti dažniausiai būna stipresnė nei polinkis atleisti, matyti žmonėse gėrį. Blogos jų savybės ir darbai labiau patraukia dėmesį. Pokalbiuose apie visuomenės gyvenimą nepraleidžiame progos peikti ir teisti valdančiuosius, beveik visur įžvelgti nesąžiningumą. Prisimindami gimines ar kaimynus, neužmirštame paminėti jų nuodėmių. Žiniasklaidoje skaitomiausi straipsniai ar žiūrimiausios laidos yra apie skandalus, nusikaltimus.

Kodėl? Viena vertus, kiekvienas blogis mums yra grėsmė ir kenkia, kita vertus, mūsų nuodėmės atrodo mažesnės ir nereikšmingos, manome esą geresni nei kiti.

Kitokiu žvilgsniu į žmogų žvelgia Kristus. Šiandienos Evangelija pateikia gana sudėtingą istoriją. Religiniai autoritetai jau nuo pat Jėzaus misijos pradžios piktinosi Juo ir kruopščiai rinko įrodymus kaltinimams artėjančiame teisme. Jie įdėmiai klausėsi Jo kalbų, jų manymu, prieštaraujančių religinei tradicijai, provokavo politinius komentarus, pateikdavo klastingų klausimų. Štai dabar, sugavę svetimaujančią moterį, būtinai stengiasi išgirsti Jėzaus įvertinimą, kuris ir taip aiškus. Situacija labai kebli. Kad ir koks būtų atsakymas, jis bus panaudotas prieš Jėzų. Jei išteisins, Jo sprendimas prieštaraus religinei teisei, jei pasmerks, prieštaraus sau, nes skelbia gailestingumą.

Žmonės dažnai sukuria tokius painius įvykius, problemas ir tada kviečiasi Dievą teisėju. Jam keliama sąlyga, kad problema turi būti sprendžiama pagal mūsų logiką ir supratimą. Dabar Jėzui keliamas labai svarbus gyvenimo ir mirties klausimas. Jėzaus atsakymas netikėtas ir stulbinamas: „Kas iš jūsų be nuodėmės, tegu pirmas sviedžia į ją akmenį.“ Taip dažniausiai atsako Dievas, kai dėl neteisingų mąstymo, vidinių nuostatų ar elgesio patys sukuriame kritines situacijas, kenčiame dėl savo neteisingų sprendimų ar pasirinkimo ir prašome Dievą juos išspręsti, dairomės aplink ir šalia savęs, žvilgsniu ieškome kaltų ar pagalbos. Dievas sugrąžina mūsų žvilgsnį į mūsų dvasios gelmes. Jis seniai pasakė visa, ko reikia. Priimk Jo apreikštą Tiesą, ištirk save ir rasi atsakymą.

Paklaustas, kaip vertina moters elgesį, Jėzus ilgokai neatsako. Atrodytų, keista, bet Jis nežiūri kaltintojams į akis. Palenkęs galvą kažką rašo ant žemės, lyg bijotų ar nežinotų, ką atsakyti. Jis žino, ką atsakyti, bet ši tyla kaltintojams ir kitiems įvykio dalyviams leidžia dvasiškai nurimti, geriau suvokti, kas vyksta, nes Kristaus atsakymas pavirs rimtu priekaištu jiems patiems. Priimti tokį atsakymą lengviau, kai Jėzus nežiūri mums tiesiai į akis, nes Dievo žvilgsnis kaip kalavijas perskrodžia dvasią kiaurai, degina kaip ugnis, mato viską, ir negalime paslėpti savo blogio ir nuodėmių. Negalime pasiteisinti esantys geresni už tą moterį.

Kristui gudriai suregzta klasta atsigręžia prieš pačius jos organizatorius, tačiau Jėzus nekaltina ir nesmerkia nei Rašto aiškintojų su fariziejais, nei svetimautojos. Moteriai taria viltingus žodžius: „Nė aš tavęs nepasmerksiu. Eik ir daugiau nebenusidėk.“ Visi šios istorijos dalyviai turi apie ką pamąstyti. Ypač moteris, kuri viena koja jau buvo įžengusi į mirtį. Dovanų ji gavo naują gyvenimą, kurio kryptį atskleidžia trumpas Jėzaus paraginimas: „Eik ir daugiau nebenusidėk.“ Jos kaltintojai, reikalaudami bausmės, rėmėsi Įstatymo raide. Jėzus taip pat remiasi Senajame Testamente Dievo per pranašą Ezechielį ištartais žodžiais: „Kaip aš gyvas, tai Viešpaties Dievo žodis, nenoriu, kad nedorėlis mirtų, bet noriu, kad nedorėlis sugrįžtų iš savo kelio ir būtų gyvas.“

Tokia yra Dievo nuomonė ir laikysena nusidėjėlio atžvilgiu. Smerkimas ir bausmė nepataiso ir neišdildo padaryto blogio, nuodėmės pasekmių. Retai pakeičia ir nusikaltusįjį. Bausmė neatkuria pažeisto ar sunaikinto gėrio. Jį atkuria gailestingumas. Dievui svarbiau pagelbėti žmogui pakilti, todėl Jis atleidžia nuodėmes. Suteikia naują galimybę kurti teisų, gėrio darbais paremtą gyvenimą. Matydamas atgailaujantį, apsisprendusį atsiversti žmogų, Dievas deda tašką jo praeičiai ir į ją negrįžta. Neprimena senų nuodėmių, nepriekaištauja, bet atverčia naują, švarų gyvenimo puslapį. Ne nuodėminga praeitis Jam svarbi, bet mūsų šiandiena. Jo dėmesys sutelktas į mūsų šiandienos mintis, jausmus, darbus ir mūsų gyvenimo kokybę. Dievas dosniai remia savo malone pastangas pakilti, atsinaujinti.

Atleisdamas moko mus būti gailestingus vienas kitam. Būtent gailestingumas pajėgus sutaikyti mus ir atkurti pažeistus tarpusavio ryšius. Kai skriaudos skausmas temdo akis ir reikalauja keršto, bent jau įstatymo numatytos bausmės, naudinga prisiminti šiandienos Evangelijos įvykį. Daugiau ar mažiau, bet visi esame nuodėmingi, tad ar galime smerkti, teisti vieni kitus? Jėzus kviečia išmokti atleisti. Gyvename ir gyvensime tarp žmonių, todėl naudingiau, kai nusidėjėlis atsiverčia ir kuria gėrį, nei nubaustas nešioja širdyje priešiškumą.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"