TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Migruojantis "kaifas"

2014 08 05 6:00

Praėjusią savaitę vieno prekybos centro kosmetikos skyriuje akys netikėtai nukrypo į apatinę lentyną, ji priminė gūdžius sovietinius laikus, kai importiniai šampūnai, kvepalai, losjonai, odekolonai, dantų pasta būdavo dalijami „iš po prekystalio“.

Dabar stačiakampiais blokeliais išrikiuoti iškart kelių rūšių buteliukai su įvairiaspalviu skysčiu: „Troinoj odekolon“, „Šipr“, „Russkij les“, „Krasnyj mak“ ir pan. Pigus odekolonas, pastaraisiais metais laikytas mėlynanosių gurmanų džiaugsmu, įstatymų leidėjų ryžtingai išguitas iš sparčiai nykstančių prekybos kioskelių, niekur nedingo, tik pakeitė dislokacijos vietą. Gal tai ir geras, sveikintinas sprendimas, verčiantis šių skysčių tiesioginę paskirtį užmiršusius pirkėjus pasitempti, gal net kaklaraištį užsirišti. Bent iki tol, kol prekybos tinklų kosmetikos skyriuose neįsigėrė šlapimo tvaikas.

Tiems, kurie dar nesiryžta praverti prekybos centrų durų, kaip ir anksčiau, lieka atvira pasiūla turgavietėse ir tarpuvartėse, kur iš tikrųjų racionas dar platesnis ir savotiškai patrauklesnis. Mat čia, skirtingai nei prekybos centruose, galima įsigyti ir vos apie porą litų kainuojantį 200 mililitrų buteliuką su serbentų, aviečių, persikų aromato kosmetiniu spiritu. Skirtingai negu rusiškas odekolonas, kur alkoholio koncentracija tesiekia 20–30 proc., kosmetinis spiritas tiesioginį vartotoją pagal netiesioginę paskirtį pradžiugins 50–60 proc. „stiprumu“. Vargu ar tokias eretiškas mintis būtų galima laikyti reklama arba alkoholio propaganda, juolab kad kosmetikos vartotojai ne pagal paskirtį turi rimtesnių reikalų nei skaityti laikraščius. Juk koks kvailys pirks laikraštį, kai jis brangesnis už tikrą „kaifą“.

Iš tikrųjų nepaliauja stebinti neišsenkanti įstatymų leidėjų ir kūrėjų buldozerinė fantazija, kai reikia kažką uždrausti, nubausti, nuskriausti, apriboti ir imtis kitų suaugusiųjų „auklėjimo“ priemonių. Galų gale visos fantazijos virsta didžiuliu šnipštu, bėdą, prieš kurią nusitaikoma, nustumiančiu į šešėlį ir dėl to verčiančiu nuolat grįžti prie ištakų.

Tikra draudimų klasika jau tapę pilstomo alaus taros ribojimai, kuriuos mažiau nei po metų teko apriboti – ir kam nuo to geriau. Mokslo ir žinių diena be alkoholio, kuris nuo lentynų šluote šluojamas šventės išvakarėse. Vieša paslaptimi tapusios šiukšliadėžės prie teisėtvarkos skyrių su tuščiais baltarusiškų cigarečių pakeliais.

Be abejo, alkoholis, rūkymas yra blogis, kuriam reikia parodyti jo vietą, tačiau po kiekvieno buldozerinio sprendimo tas blogis slepiasi, tvinksta ir grįžta dar labiau sutvirtėjęs, nes draudžiamas vaisius skanesnis. Galima save apgaudinėti stebuklingu draudimų ir ribojimų poveikiu, netgi skelbti nežinia iš kur traukiamas „mažėjančio vartojimo“ statistikas, bet plika akimi matyti akivaizdi saviapgaulė, juolab kad ir naujų draudimų idėjos vargu ar kyla ankstesnių sprendimų sėkmės įkvėptos. Kai odekolonas išgujamas iš kioskelių neva dėl to, kad nuodingas ir kenkia kepenims, sunku patikėti, kad patekęs į prekybos centrus ar turgavietes jis tampa sveikesnis.

Nereikia būti tautos išrinktuoju, kad nesuprastum to, kas aišku ir kiekvienam mėlynanosiui: pigių neva kosmetikos priemonių vartojimas sustos tik tada, kai jų kaina taps nepatraukli. Tam pasiekti užtektų kosmetikos priemones, kuriose bet kokio alkoholio koncentracija viršija, pavyzdžiui, 20 proc., apmokestinti tuo pačiu akcizu. Europos Sąjungos normų toks sprendimas veikiausiai nepažeistų – juk pigi kosmetika importuojama daugiausia iš trečiųjų šalių.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"