TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Nuolaidų ir akcijų užvaldyti

2014 07 24 6:00

Lietuviai turi ypatingą bruožą. Jie nepavargsta ieškoti, rasti, o paskui aimanuoti. Pavyzdžiui, atkakliai ieško grybų, nors šeimoje jų niekas nemėgsta, o paskui juos konservuoja ir apnuodija svečius. Arba - ieško visko, kas „pigiau grybo“, o paskui rauda, kad pinigai dingo tarsi į gilų vandenį ir kažin ar pavyks juos atgauti.

Mes kelialapius būtinai perkame tik tų kelionių organizatorių, kurie savo kaina gerokai nusileidžia kitų, ypač patikimų kelionių agentūrų pasiūlymams. Todėl užkibę ant mažesnės kainos kabliuko rinkomės „Go Planet Travel“. Taip atostogas susigadino ar visiškai be jų liko apie 1000 patikliųjų. Tiesa, ambicingų planų siekusios kelionių agentūros veikla jau sustabdyta, bet kiekvienas žino - laisva vieta tuščia nebūna. Ilgai nelaukus rinkos senbuvėms turizmo agentūroms iššūkį mes koks nors „Planet Travel Go“ ar „Travel Go Planet“. Be abejo, naujokai stengsis keliautojus patraukti ne kaip nors kitaip, o tik pigiais kelialapiais, todėl jau pamiršę dar neužgijusias skriaudas tikėsimės ir vėl pigiai atostogauti. Ir mums bus nė motais, kad šalies turizmo sektoriuje šiuo metu veikia apie 50 įmonių, kurių bankroto rizika vertinama aukščiausiu laipsniu, o kreditų biuro „Creditinfo“ ankstesnė patirtis rodo, kad per artimiausią pusmetį maždaug 70-80 proc. šių įmonių gali žlugti.

Praradę pinigus ir susigadinę nuotaiką ieškosime kaltųjų, koneveikdami Valstybinio turizmo departamentą, kad šis neįspėjo apie įmonės nepatikimumą, nors šiai įstaigai nepriklauso domėtis turizmo sektoriaus įmonių finansine padėtimi. Patys kalti. Nes mus valdo šūkis „Rinkis pigiausią prekę“.

Ir renkamės prekybos centrų loviuose sudėtus nukainotus maisto produktus, kurių galiojimas baigiasi šį vakarą. Nesvarbu, kad jų prekinė išvaizda nežada nieko gera ir kad galbūt šį vakarą to pigaus grobio ir nenorėsime valgyti, tačiau kaip galima nepirkti už toookią kainą! Sutinku, ne visi dairomės paskutines galiojimo valandas skaičiuojančių produktų, tačiau pro akcines prekes akys tikrai nepraslys. „Kokia patraukli akcija“, - aikčioja moterytė, į vieną maišelį kraudama persikus, į kitą - nektarinus. Ir jai nė motais, kad šie egzotiški vaisiai kietut kietutėliai, neprinokę, giliai dantis į juos suleisti sugebėtų tik Urugvajaus futbolo pažiba Luisas Suarezas.

Patys kalti - perkame, nes bijome, kad rytoj tokios nuolaidos jau nebebus. Patikėkite, bus. Bus akcija ir slyvoms, kurių kas trečią palietus pirštas prasmenga tarsi į košę, ir melionams, kurių minkštumo nedrįsk tikrinti - pradursi kiaurai.

Sustoję prie akcijos lipduku pažymėtos prekės nesusimąstome, ko siekė pardavėjas, gerokai „numušęs“ kainą. Štai, kava. Pastebėjote, jai akcijos taikomos nuolatos. Ir ne bet kokios - o 30, 40 procentų. Stebuklas? Jokiu būdu. Paprasčiausiai kurį laiką pasaulio rinkose gerokai krito kavos pupelių kainos ir kava pigo. Tik pas mus ją atpigina gudriu akcijų pavidalu. Prekybininkai žino - jeigu nupiginsi visų rūšių kavą (o tai būtų logiška), jos bus mažiau perkama. O jeigu laikysi kavos kainą didelę, bet kartkartėmis driokstelėsi akciją, kavą šluote šluos.

Galime pakalbėti ir apie mėsą. Nežiūrėkite godžiomis akimis į šiandien pigesnį faršą ar kiaulienos kumpį. Nieko nenustebinsiu, jei išduosiu nuotrupą iš privataus pokalbio. Viename didžiausių prekybos tinklų mėsos skyriuje dirbusi giminaitė „išdavė paslaptį“, kad vargu ar bus nukainota šviežia mėsa. Bent jau „tame“ prekybos tinkle akcijos taikomos tik mėsai, kurios galiojimo terminas artėja prie pabaigos. Pastačiusi akcijos ženkliukus prie gendančios mėsos mūsų giminaitė bent mamoms, kurios apsipirkinėdavo su kūdikiais, prisidengusi lūpas patardavo - nepirkite.

Pamatę mažesnę ilgai negendančių produktų - šokolado, aliejaus, kūdikių mišinio - kainą, nors tarp kitko užmeskite akį į galiojimo laiką. Paaiškės, kad iki termino pabaigos likusios savaitės (kai galiojimas - kokie dveji metai).

Taupyti norime visi. Ir akys nušvinta, kai atsiranda netikėta proga tai padaryti. Perki vieną, antras - nemokamai. Visi esame girdėję apie šią pramogą. Ir kas gi atsilaikys tokioms vilionėms? Sykį į svečius sostinėn atvažiavusi mama pažėrė dovanų - du pūkų rinkiklius. Sako, išgirdo skambutį į duris, už jų stovėjo dailus kostiumuotas vyras su neįtikimu pasiūlymu: perki vieną pūkų rinkiklį, antras – nemokamai. Vargšė pensininkė susigundė, nors šie pūkų rinkikliai, neabejoju, nebuvo ne tik didžiausia, bet ir mažiausia jos gyvenimo svajonė. Todėl mielai mums juos padovanojo. Du geltonos plastmasės prietaisėlius su varikliukais, kurie tik skleidžia garsą, bet jokio pūkelio, net ir per centimetrą prikišto, nenori susiurbti. Ir ką už tai kaltinsi? Pardavėjus? Jų toks darbas. Pirkėjus? Taip, nes perka ne būtiną daiktą, o akciją. Visus užvaldęs noras sutaupyti ir greitai pralobti. Tiesa, pralobti jau sunkiau, nes nebeliko banko „Snoras“ ir Ūkio banko, siūliusių įspūdingas palūkanas už indėlius. Jau pamiršome, kaip valandomis stovėjome eilėse norėdami susigrąžinti beveik prarastus indėlius. Kiti jau pamiršo, kad taip ir nepavyko pinigų susigrąžinti. Reikėtų dar kokio bankelio, siūlančio milžiniškas palūkanas, ar ne? Pinigų mes juk turime. Tik norisi juos „investuoti“ protingai - pirkti pigiai, per akcijas, o sutaupytus litus patikėti už solidžias palūkanas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"