TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

"O teisėjai - kas jie tokie?"

2006 11 25 0:00

Jei kam nors kilo įtarimas, jog populiarųjį klausimėlį - o teisėjai - kas jie tokie? - adresuoju mūsų Konstituciniam Teismui (KT), gali nusiraminti: viso labo cituoju vieną rusų klasiką, kurį caro valdžia dėl jo suktų klausimėlių ištrėmė ambasadoriauti į Turkiją (prašom neieškoti paralelių su V.Pociūno gyvenimo istorija!), kur jis ir buvo nužudytas per etninius neramumus.

O apie Lietuvos teisėjus - jokių klausimų! Viskas aišku. Po KT paskelbtų išaiškinimų, ko negali Seimo komisijos, aiškėja, kad Lietuva - ne demokratinė, parlamentinė Respublika, o teismų ir teisėjų viešpatija. Paaiškėjo ir tai, kodėl gerbiamas prezidentas visomis išgalėmis stūmė pro Seimo statomas užtvaras į KT teisėjus savo buvusią patarėją Tomą Birmontienę, kuri tautai ir seimūnams buvo padariusi ne patį geriausią įspūdį savo nenuoseklia pozicija ir prastoku Konstitucijos išmanymu Rolando Pakso nušalinimo iš Prezidento posto proceso pradžioje. Juk jei Konstituciniame Teisme nebūtų tokių lanksčių teisėjų, prezidentas, pono Pociaus spaudžiamas, vargu ar būtų ryžęsis kreiptis į KT su savuoju klausimėliu... Tikriausiai net didžiausi prezidento gerbėjai nedrįs paneigti, kad klausimas buvo pateiktas tokioje situacijoje ir tokiame kontekste, kad atsakymas formulavosi pats, be KT narių pastangų išskaityti Konstitucijoje tai, kas joje neparašyta (mat apie Seimui suteikiamą vyriausybinių institucijų veiklos kontrolės teisę Konstitucijoje parašyta, o apie kokius nors apribojimus - ne...). Belieka laukti, kada KT paskelbs sąrašą tų veiksmų, kuriuos jis Seimui leidžia atlikti vykdant Konstitucijoje numatytas kontrolės ir priežiūros funkcijas. Ir kas gali paneigti, jog KT, ėmęs tokiu įdomiu būdu interpretuoti Konstituciją, nepatars Seimui apsiriboti ministerijų, departamentų sanitarinių mazgų būklės tyrimu bei tarnybinio transporto panaudojimo tikslingumo aptarimu?..

Seimą rinkę ir jo darbą atidžiai sekę Lietuvos piliečiai galėjo pastebėti, kad Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK), ėmęsis tirti VSD veiklą, skelbė vadovausiasis LR Konstitucija ir Seimo statutu - tais dokumentais, kuriuose būtent ir numatyta parlamentinės kontrolės funkcija. O Seimo statuto 63 str., kuriame nurodytos NSGK veiklos kryptys, yra 4 punktas, kuriuo Komitetas įgaliojamas "atlikti krašto apsaugos, valstybės saugumo (paryškinta mano - J. L.), civilinės saugos, valstybės sienų apsaugos ir Vidaus reikalų ministerijos Specialiųjų tyrimų tarnybos parlamentinę kontrolę, teikti pasiūlymus ir rekomendacijas dėl jų veiklos pagerinimo".

Minėtame Seimo statuto straipsnyje nurodyta ir daugiau įgaliojimų, kuriuos norėdamas įvykdyti komitetas, vadovaudamasis logika ir sveiku protu, privalo gilintis ir į institucijos vadovo, ir atskirų pareigūnų veiklos tikslingumą ar net teisėtumą, o ne tik domėtis tualetais ar tarnybinėmis mašinomis. Perskaitykime dar 3 punktą: "Komitetai turi teisę išreikalauti iš valstybės institucijų, išskyrus teismus, ir pareigūnų dokumentus, išvadas raštu, ataskaitas bei kitokią reikiamą medžiagą".

Ar reikėtų suprasti, jog KT savo "išaiškinimais" praktiškai panaikino kai kuriuos Seimo statuto punktus, tiesiogiai kišdamasis į Seimo veiklą ir kompetencijas?

Beje, Konstitucija tokių teisių Konstituciniam Teismui nesuteikė...

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"