TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Pamokos bibliotekoje atvertų pasaulį

2013 10 03 8:00

Seniai žinoma, kad pagrindinis Lietuvos turtas yra jos žmonės. Šalies ekonominę galią ir konkurencingumą lemia jų intelektas ir gebėjimai. Ekspertai konkurencingumą apibrėžia kaip institucijas, politiką ir veiksnius, turinčius įtaką šalies ekonomikos efektyvumo lygiui. Neseniai paskelbtame pasaulio valstybių konkurencingumo (PEF) vertinime pagal gebėjimą išlaikyti savo talentus Lietuva atsidūrė 127 vietoje iš 148. Todėl akivaizdu, kad reikia skirti daugiau dėmesio asmenybei puoselėti, tinkamai aplinkai kurti.

Žmogaus asmenybę apibūdina du dalykai - jo žinios, įgytos mokantis, ir jo socialiniai įgūdžiai, tokie kaip gebėjimas bendrauti, vidinė kultūra, pakantumas kitai nuomonei, susiformavę šeimoje ar kitoje aplinkoje. Kuo tų žinių daugiau ir geresnės kokybės, kuo socialiniai įgūdžiai tobulesni, tuo didesnį indėlį asmenybė gali įdėti į šalies ūkio ir kultūros klestėjimą, tuo mažesnės yra socialinės problemos ir skaidresnė bei šviesesnė gyvenimo aplinka.

Todėl daug dėmesio turi būti skiriama mokslo kokybei ir socialiniams įgūdžiams ugdyti. Dažnai skundžiamasi, kad tokioms lavinimo programoms įgyvendinti trūksta lėšų. Bet kartais užtenka paprastų sprendimų ir geranoriško požiūrio į problemos sprendimą.

Sakykime, mokinių estetinis ugdymas, kuris dabar dažniausiai yra tėvelių rūpestis. Juk yra nemažai edukacinių programų, jau parengtų kultūros įstaigų, kuriomis mokyklos menkai tesinaudoja. Pinigai išleisti, o salės tuštokos, tik savaitgaliais į jas užeina daugiau žmonių.

Žinoma, negalima kaltinti mokytojų abejingumu, tiesiog stringa švietimo ir kultūros programų derinimas. Juk muziejai ar bibliotekos galėtų parengti edukacines programas, geriau suderintas su mokyklų mokymo programomis. Švietimo ir mokslo ministerija kartu su Kultūros ministerija ir savivaldybėmis galėtų surengti mokytojams mokymus apie tas programas, o mokyklos, užuot dėsčiusios istoriją, geografiją, fiziką tik klasėse, geriau surengtų vaikams pamokas muziejuje, teatre ar bibliotekoje. Jie galėtų gyvai susipažinti su dėstomu dalyku, būtų ugdomas jų estetinis skonis, skatinamas noras pažinti aplinkinį pasaulį.

Svarbiausia - lėšos šiems dalykams jau paskirtos ir panaudotos. Tik nuo gerų norų ir valstybės įstaigų sutarimo priklauso, kad jų panaudojimo efektyvumas būtų didesnis. Aišku, tam reikėtų papildomų pastangų, bet vaikai augtų kitoje kultūrinėje aplinkoje, taptų smalsūs, būtų mažiau patyčių bei pykčio, mažėtų ir socialinės paramos poreikis. Šeimai ir valstybei tai labai reikalingi dalykai.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"