TV programa
 

Horoskopai
 
SEKITE MUS Registruotiems varototojams
Paieška
LIETUVAKOMENTARAIPASAULISKULTŪRAISTORIJALŽ REKOMENDUOJAEKONOMIKASPORTAS
Šeima ir sveikataPrie kavosŽmonėsGimtasis kraštasMokslas ir švietimasTrasaKelionėsKonkursaiNamų pasaulisGamtaAugintiniai
KOMENTARAI

Prarasto laiko sostinė

2014 10 09 10:24

Nebegyvenu Vilniuje. 16 metų prabuvus jame taip ir netapau vilniečiu savo širdyje. Neseniai suvokiau, jog šiame prarasto laiko mieste tuščiai išeikvojau beveik vienerius jaunystės metus.

Skaitytojus vilniečius „nudžiuginsiu“: daugelis Jūsų praleidote tiek pat ar net daugiau, tiesiog galbūt to niekada neskaičiavote... Ir atitinkamai, nepasibaisėjote miestu, tiksliau jo valdžia, kurios dėka gatvių asfalte sustingo milijonai gyvenimo tarpsnių.

Vieną eilinę Vilniaus „kamščių dieną“ pagalvojau, jog kas dieną vietoj 20-30 minučių kelionei į darbą, universitetą aš praleidžiu dvi valandas ar pusantros. Padauginau vidutiniškai vieną veltui sugaištą valandą iš 22 (darbo dienų). Tada dar iš 12 (mėnesių). Ir dar kartą – iš 16 (metų). Gavau 176 paras. Tada jas dar padauginau iš 2 (juk pusė dienos neišvengiamai tenka valgymui, miegojimui, buičiai) ir išėjo 352 dienos...

Nežinau tikslių Vilniaus lengvojo transporto keleivių skaičiaus, tuo labiau, kaip jie kito nuo pvz. 2000-ųjų iki 2014 m., tačiau galima spėti, jog tokiomis pačiomis sąlygomis Vilniaus kamščiuose veltui laiką praleido apie 100 tūkst.–150 tūkst. žmonių. Šiuos skaičiavimus pabaigsiu paskutine prielaida – Vilniaus valdžios nesugebėjimas, neįgalumas spręsti spūsčių problemų iš miesto gyventojų atėmė maždaug 150 tūkstančių naudingo gyvenimo metų.

Miesto valdžią (esamą ir buvusias) galima būtų pateisinti sunkia pinigine padėtimi, kelių projektų sudėtingumu ir t.t. Tačiau mieste iki šiol nesprendžiami paprasčiausi eismo spūsčių mažinimo klausimai. Daug kur pakaktų prailgintų juostų posūkiams, kelio ženklų vienai juostai leidžiančių tik sukti (pvz. į naująjį aplinkkelį). Ten kur iki šiol ganosi encefalitinių erkių ir kitų parazitų pulkai (pvz. Geležinio Vilko g. žolynai), seniai ir nebrangiai galėjo būti išasfaltuotos papildomos juostos.

O kas prisiims autorinius „dviračių tako viaduko“ į Goštauto g. nuopelnus? Kas nutiks, jei kas nors „užges“ jo viduryje? Kam reikėtų dėkoti už du metus trukusius latvių rangovų darbus, ypač sugalvojant pakrapštyti naujojo tvarinio sijas tarp 16 ir 17 valandos?... Belieka spėti, jog minėtas viadukas yra kažkas daugiau nei susisiekimo priemonė, savyje talpinanti paupio teletabių kalnelio ir nuotekų vamzdžio prasmes.

Na ir žinoma – liūdnai pagarsėjusios G4 ir kitų autobusų juostos Vilniaus gatvėse. Kai kur (Buivydiškių g.) išskirtine juosta per 5 minutes pravažiuoja vos vienas autobusas. Tuo tarpu antrojoje spiečiasi šimtai lengvųjų automobilių. Galbūt tai – mero kadenciją baigiančio ir 7000 Lt algos visiems dirbantiems nepasiekusio p. A. Zuoko moralinė kompensacija viešojo transporto keleiviams, džiaugiantis kaip „prakutę“ automobilininkai kaista eilėse?

Aišku viena – Vilniaus miesto valdžioms paprasčiausi susisiekimo tobulinimo darbai neverti dėmesio arba pernelyg niekingi pinigine prasme. Jei jau statyti ar tiesti – tai bent už keliolika milijonų ir esant galimybei – deramai į(si)savinant Europos Sąjungos paramos lėšas.

Automobilizmo aušros laikais mosje ir komandoras O. Benderis Stepanovsko gyventojus protino: automobilis, draugai, tai ne prabangos, o susisiekimo priemonė! Ratuotoji Vilniaus visuomenės dalis, sostinės kamščiuose palaidojusi tūkstančius savo gyvenimo metų, galėtų guostis tik tuo, jog nepriklausomai nuo automobilio prabangos, prarastas laikas – visiems vienodas.

DALINKIS:
0
0
SPAUSDINTI
KOMENTARAI
Rubrikos: Informacija:
AugintiniaiEkonomikaFutbolasGamtaĮkainiai
Gimtasis kraštasIstorijaJurgos virtuvėKelionėsInfoblokai
KomentaraiKonkursaiKovos menaiKrepšinisReklaminiai priedai
KultūraLengvoji atletikaLietuvaLŽ rekomenduojaPrenumerata
Mokslas ir švietimasNamų pasaulisPasaulisPrie kavosKontaktai
SportasŠeima ir sveikataTrasaŽmonėsKarjera
Visos teisės saugomos © 2013-2016 UAB "Lietuvos žinios"